Plaats reactie
1
Beste,
een vriendin heeft door een ongelukkige handeling (onbekend) al haar belangrijke (ong. 200) foto's op haar smartphone huawey (met android besturing uiteraard denk ik) verloren. In één keer alles kwijt. De vraag is als er een mogelijkheid (programma) bestaat om deze alsnog te recupereren . Er is op haar toestel geen verbinding met een google foto's account, daar ook dus niet opgeslagen, zodat deze ook op deze weg niet terug te halen zijn. Zijn uiteraard ook niet in de prullenbak van het toestel terug te vinden.

Hopelijk is hier iemand die mij een oplossing kan aanrijken voor dit probleem.

Een tweede vraag is hoe kan ik ervoor zorgen dat genomen foto's automatisch bewaard worden op google?
Ik hoop de nodige uitleg te krijgen om mijn vriendin te helpen, alvast dank bij voorbaat.
mvg

Patric
2
Hallo,

Kijk eens of je verder komt met deze stappen: https://nl.easeus.com/data-terughalen/a ... ellen.html

Gaat het om dit onderwerp: https://www.pc-helpforum.be/topic/76211 ... martphone/

Dan geef ik je weinig hoop, je kan het micro kaartje toch nog eens met Recuva nakijken: https://www.computeridee.nl/workshop/recuva/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Abbs hallo,
bedankt voor de info. Is idd soortgelijk zoals uw link. De opslag was dus wel op de gsm zelf, geen kaartje.
Ik probeer morgen eens op mijn reserve gsm voor te testen voor ik mijn vriendin haar gsm vraag om te proberen.
Maar hoe kan ik dan haar gsm instellen zodat haar foto's ook bewaard worden op google?

mvg
Patric
6
goldenrod schreef: (ong. 200) foto's op haar smartphone huawey (met android besturing uiteraard denk ik) verloren. In één keer alles kwijt.
Stonden de foto's op het interne geheugen van de betreffende telefoon of een SD-kaart?

Als het om het interne geheugen van de telefoon gaat, deze zo min mogelijk gebruiken en met behulp van DiskDigger kijken wat er te herstellen is.
Gaat het om een SD-kaart waar de foto's opgeslagen waren, deze uitlezen met cardreader om één en ander te kunnen herstellen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Bedankt allemaal. Ik heb het kunnen oplossen met diskdigger te plaatsen op de telefoon. Met de laatst ontvangen oplossingen kan ik nog even experimenteren en hopen dat de telefoon ontdekt wordt door het programma op de pc. Bedankt.
mvg
Patric
13
Dag maxstar,
de bedoeling was een200 - tal foto's terug te vinden op de telefoon van mijn vriendin (huawei die reeds 8 jaar oud is) die gewist waren door onbewuste handeling. Hoe dit gebeurd is weet zij niet. Maar na het gebruik van diskdigger kwam daar een rits ( denk zeker 1000 of meer, zelfs abeeldingen van weet niet waar) foto's en afbeeldingen terug ( ooit opgeslagen????) . Gelukkig zaten de ongelukkiglijk gewiste foto's er tussen. Nu is zij eventjes zoet om alle ongewenste afbeeldingen en foto's te wissen. Ik had die terug geplaatst in de map schermafbeeldingen van de telefoon (mms niet zo goed, maar op camera-map lukte dat niet). Ik vermoed dus dat alle onterecht gewiste foto's ( of bestanden?) en meer dan dat terug zijn. Ik kon ook kiezen welke foto's terug moesten geplaatst worden door deze eerst aan te vinken, maar heb gewoon gekozen voor alles. Nu natuurlijk heeft zij opkuiswerk . 12 april zie ik haar terug om eens te kijken een back-up te maken in google-foto's zodat dit niet meer kan gebeuren (richtlijnen van abbs denk ik).
Ik heb dit eerst geprobeerd op mijn oude huawei. Ook al die rommel erbij. Zelf heb ik een laptop met google foto's app. Ik heb daar al die rommel gewist, maar op mijn nieuwe telefoon staan die er nog altijd in google foto's op. Er is hier bij mij wel iets fout denk ik. Google-foto's moet toch op elk toestel hetzelfde zijn?

mvg
Patric
14
Hallo,

Controleer de instellingen voor synchronisatie eens. https://support.google.com/photos/answe ... roid&hl=nl

Naast Google Foto's is het wellicht ook handig om regelmatig een lokale back-up te maken van het toestel en foto's.
https://consumer.huawei.com/en/support/backup/
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Maxstar en collega's,
na het verwijderen van veel rommel die naar boven gekomen is, veel zelfs niet gemaakte foto's, konden maar zeer weinig foto's teruggehaald worden hoor. Dit melde zopas mijn vriendin. Dus een klein gedeelte is teruggevonden. Spijtig. Een beter programma bestaat niet zeker? Werkte toch niet zo goed als eerst gedacht.
mvg

Patric
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”