Plaats reactie
1
Kan iemand mij vertellen  hoe ik kan instellen

als ik mijn telefoon verlies  ik hem kan vinden op afstand

heb een  Samsung S 7  

En hoe kan ik mijn schermbeveiliging  pincode verwijderen


vr groet Ayla
2
Kijk hier eens, ayla: https://support.google.com/accounts/ans ... 0491?hl=nl

Je hoeft in feite niets in te stellen. Voorwaarde is wel dat er een Google account is verbonden met je smartphone, maar dat zal altijd het geval zijn.
Een andere voorwaarde is dat je telefoon aan moet staan om gevonden te kunnen worden.

Ik herinnerde me deze website omdat een nichtje van mij 2 jaar geleden meldde dat ze haar smartphone kwijt was. Ze dacht een nieuwe te moeten gaan kopen.
Ik gaf haar toen deze website. Op de kaart zag ze toen dat de smartphone vlak bij haar eigen huis moest liggen.
Ze liet een geluid afspelen, en wat bleek... De smartphone was blijkbaar uit haar tas gevallen en onder de passagiersstoel van haar auto terecht gekomen.

Je kunt het nu al uitproberen.
3
@porrelaar: Ook weer wat geleerd. Daarvoor gebruikte ik "Where's my droid".
Overigens voor mij (ons) een tamelijk zinloze functie want wij gebruiken alleen prepaid en als je dan geen wifi verbinding hebt heb je er nog niets aan.
@Ayla: Ik heb geen J7 maar je zult voor het verwijderen van je schermbeveiliging via "instellingen" naar het betreffende item moeten gaan en daar waar om een pincode wordt gevraagd niets invullen. Iets vergelijkbaars zal wel voor de andere beveiligingsmethoden gelden.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
4
@porrelaar dank je wel is gelukt  uit geprobeerd en werkt  staat zelfs bij  in je hand haha

scherm beveiliging uit zetten lukt niet als ik  naar instellingen ga en  naar schermbeveiliging
word gevraagd pincode maar die wil ik juist verwijderen

gr Ayla
5
En hoe kan ik mijn schermbeveiliging  pincode verwijderen
Ik had die vraag wel gezien, maar er expres niet op geantwoord. Ik vroeg me namelijk af waarom je dat zou willen? Hoeveel tijd kost het om een pincode in te typen? Meer dan 2 seconden zal dat toch niet duren?
Mensen die een smartphone hebben (ik heb geen smartphone) slepen dat ding overal mee naar toe. Stel je de volgende situatie voor: Je zit met een aantal vrienden of kennissen in een café. Je smartphone staat aan en ligt op tafel. Je gaat even naar de wc en laat je smartphone op tafel liggen. Je vertrouwt je vrienden wel; het zijn immers je vrienden. Zij zullen wel opletten dat je telefoon niet gestolen wordt terwijl jij naar de wc bent. Maar hoe zou jij het vinden wanneer een van hen jouw telefoon oppakt en dan in jouw bestanden gaat zitten neuzen? Jouw berichten van Whatsapp gaat zitten doorlezen, die aan anderen gericht zijn? Dat kan immers allemaal wanneer je de pincode voor het vergrendelingsscherm verwijderd hebt.
Ook wanneer je je smartphone zou verliezen, kan de vinder direct bij alle informatie die erop staat, omdat er geen pincode meer op het vergrendelingsscherm zit. Hij kan uit jouw naam e-mails gaan versturen enz.

Maar goed, als jij je van de risico's bewust bent: Je kunt ook een pincode instellen en daarna aangeven dat die niet gebruikt hoeft te worden. Als dat je wens is, moet je op de volgende link klikken: https://handleidingen.vodafone.nl/samsu ... schakelen/
Die handleiding telt 25 stappen. Het kiezen voor Geen komt pas aan de orde in Stap 25.
6
@porrelaar Dank je wel voor je antwoord

Van de week vond mijn echtgenoot een Ipod in het bos

en die bleef maar pingelen   dachten dat degene die hem misschien gevonden had hem op  zou nemen

gelukkig kwamen de mensen die hem kwijt waren hem tegen hem tegen en waren ze eer gelukkig dank zij de app vind mijn telefoon

maar bedacht me als ik hem kwijt ben en mensen me zouden willen bellen kunnen ze dat niet om die scherm beveiliging

snap nu is niet nodig dus laat hem er mooi op zitten kwartje is gevallen wat laat maar oke zal maar zeggen de leeftijd lol

vriendelijke groet Ayla
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”