Plaats reactie
1
Ik heb een proefabbonnement genomen op Google Play Muziek. Het geweldige aanbod bevalt mij buitengewoon goed maar de muziekspeler vind ik fel ondermaats. Een reuze vlek op het blazoen van Google. 
In de Play store is een heel groot aanbod van muziekspelers die blijkbaar onderling concureren met om te meeste ringtones maar meestal geen USB stick herkennen. Kan iemand mij iets aanbevelen? Hierbij mijn wensen:
- Muziek zoeken op GPM
- Downloaden (dus niet streamen) naar een Androidtablet of/en een cromebook.
- Opslaan op intern geheugen EN op een stick of kaartje. (zeer belangrijk)
- Niet absoluut noodzakelijk maar graag meegenomen: mogelijkheid de muziek te vertragen/versnellen, aanduiding snelheid en tijdsduur. 
Als ik eenmaal de muziek op een stick of kaartje kan krijgen in een niet extreem formaat en met opgave van de titel en auteur dan ben ik al dik tevreden want verder beschik ik over voldoende programma's om ze naar mijn zin om te vormen.
3
Had ik ook bekeken, kende ik trouwens al via een vriendin, maar verandert mijn vraag niet. Wat is een goede muziekspeler op Android met de kenmerken die ik had opgegeven?
5
Bedankt Maxtar, ik heb cloudprinter gedownload en geïnstalleerd maar hij vindt blijkbaar mijn USB stick niet. Ik heb ergens gelezen dat dit bij android meestal zo is. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Klopt dit?
7
Dit is een stick die ik gekocht heb in China en die ik al vaak gebruikt heb om data uit te wisselen met andere mensen. Ik had die aan een vriend gegeven om er enkele welbepaalde liedjes op te zetten. Hoe hij dat gedaan heeft, met welk OS en of hij de stick misschien eerst geherformateerd heeft weet ik niet. Inmiddels heb ik hem dat gevraagd maar hij herinnert zich in dat verband niets meer. De meeste kans ligt bij W10 op zijn laptop maar met Android 3 of 4 op zijn tablet is ook mogelijk.
Ik zie de bui echter nu al hangen en zal eens wat uitproberen met een andere stick of geheugenkaartje. Uiteraard zal ik mijn bevindingen laten weten.
NB Wat ik zeker weet is dat het formaat in MP3 is en dat hij leesbaar is op een computer met W7 32 bit.
8
Inmiddels heb ik zowat alles uitgeprobeerd met USB sticks, geheugenkaartjes, omzettingen van grote- naar kleine USB enz.... maar geen positief resultaat. Eén keer werd mijn stick erkend maar niet wat er op staat.
Misschien ligt de oorzaak inderdaad bij het formateren van de stick of kaart. Ik zou bvb eens een stick kunnen herformateren met Android, er iets opzetten en dan op mijn tablet proberen. Maar hoe formateer je een stick op een Android tablet?
10
Meer dan hartelijk dank voor de hulp Maxstar. 
Ik moet die dikke boterham van Howtogeek nog wel verwerken maar ik zie nu al dat dit gaat lukken. En op die site staat bovendien nog veel waarmee iets te leren valt over computers. Ik ben meer dan tevreden!
Ik heb nu ook nog 2 andere dingen begrepen:
1) Die Asus-Google tablet Nexus 7 was goedkoop maar daar is blijkbaar wel een reden voor. Een vriend van mij heeft rond dezelfde tijd een Samsung tablet gekocht die bijna 3X zo duur was maar daar is hij nu nog altijd tevreden mee.
2) De recenties in computertijdschriften moet je niet met een korrel zout nemen maar met ENKELE ZAKKEN zout. Als je goed kunt Facebooken dan is het goed materiaal. De rest is blijkbaar bijkomstig.
Nogmaals bedankt.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”