Plaats reactie
1
Ik heb een Asus tablet Nexus7 (tweede versie).In het begin kreeg ik geregeld updates, moest enkel maar eens klikken en ze werden automatisch geinstalleerd. Een tijd terug kreeg ik van Google bericht dat versie 6 klaar stond. Wat ik toen ook deed, die versie 6 is nooit geinstalleerd geworden en bij het opstarten krijg ik nog steeds het bericht. Mijn verschillende vragen aan Google, in het Engels of in het Nederlands, werden nooit beantwoord. Maar dat waren wanhoopsdaden waarop ik nooit echt een antwoord verwacht had. Kan hier iemand mij verder helpen?
2
@ Algorfeno,

:welkom:
Algorfeno schreef:Een tijd terug kreeg ik van Google bericht dat versie 6 klaar stond.
Zie deze link.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@escape
Ik heb niets aan die link. Zoals ik al schreef kreeg ik van Google het bericht dat de 6.0 voor mij klaar stond. Het probleem is dat ik hem niet kan downloaden en dus ook niet installeren.
Maar desalnietemin toch bedankt voor de reactie hoor.
4
Mogelijk is er wat misgegaan tijdens de update naar Android 6. Een andere mogelijkheid is een infectie of blokkade door een app op je toestel. Wat je dan het beste kunt doen is een goede backup maken van je gegevens en het toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daarna inloggen met je Google account en alvorens eventuele backups terug te zetten, eerst updaten naar de laatste versie.
5
@Dave: je eerste raadgeving volgend ben ik zowat alle apps gaan verwijderen die ik niet absoluut nodig vond. Bij mijn eerstvolgende upstart probeerde ik nog eens om versie 6 te downloaden en, je raadt het al, het upgraden ging even vlot en automatisch als vroeger. En dat is nog niet alles. Nu dat ik alle verwijderde apps wou terug installeren vind ik dat geen enkele eigenlijk de moeite waard is. Een voorbeeldje: de "onmisbare" app met de weersvoorspelling in mijn woonplaats. In ongeveer de helft van de gevallen klopt de voorspelling toch niet en het weer zelf kan ik er niet mee veranderen. Wat zit ik dan mijn tijd ermee te verprutsen? Of de app die mijn tablet verandert in een waterpas. Schitterend, geweldig, buitengewoon handig en heel goed gevonden. Maar ik heb hem nog nooit gebruikt.
Besluit: heel hartelijk bedankt voor je reactie op mijn vraag.
6
goedemiddag,
ik ben in het bezit van een LG-E975, waar kan ik zien of ik de Android 6 op mijn toestel kan downloaden ?

met vr grt
Yvonne
7
Ik heb geen android smartphone, maar wel een android tablet, en ik vermoed dat het op al die apparaten zo'n beetje hetzelfde gaat:
Klik op Instellingen (= het tandwiel)
Scrol naar Systeem, en klik dan op 'Over tablet'
Je ziet dan welke versie van android op dat moment geïnstalleerd is. Bij mij is dat android 6.0.1. Bij jou zal dat een lagere versie zijn.
Klik in datzelfde venster op 'Systeemupgrade'. Wanneer je daarna leest: "Uw systeem beschikt over de recentste versie", dan betekent dat dat de fabrikant van je apparaat (LG in jouw geval) geen nieuwere versie van Android zal aanbieden. Je zult dan moeten blijven werken met de oudere versie van Android.

Hoewel... als je technisch bent aangelegd zijn er nog wel mogelijkheden. Er zijn namelijk altijd hobbyïsten die een manier verzinnen om toch een hogere versie van Android op hun smartphone of tablet te installeren, wanneer de fabrikant die niet beschikbaar stelt.
Google maar eens op "LG Optimus G E975" +"Android 6"
Dan vind je tal van handleidingen. Dit leek me bijvoorbeeld wel een vrij duidelijke handleiding: http://www.droidviews.com/install-andro ... us-g-e975/
Kan er wat mis gaan wanneer je Android 6 op die manier op je smartphone gaat zetten? Nou en of, er staat niet voor niets deze waarschuwing bij: "We are not responsible if you brick or damage your device. Reader’s discretion is advised."
Met bricken van je apparaat wordt bedoeld dat hij daarna enkel nog bruikbaar is als paperweight, dus om te voorkomen dat een stapeltje papieren wegwaait. (brick is Engels voor baksteen)
Zelf zou ik er daarom nooit aan willen beginnen. Ik ben niet zo technisch, maar misschien heb je meer durf en technische kennis dan ik...
8
dank je voor deze info, er wordt mij dus geen nieuwe versie aangeboden, ik had al eerder gehoord over een omweg zoals je beschrijft, ook ik waag me daar niet aan.
Bedankt voor het uitzoeken.
Yvonne
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”