Plaats reactie
1
Dames en heren, 
Ik heb het volgende probleem, mijn telefoon kan geen verbinding maken met wifi netwerk.
hardware, netgear r7000 en lumia 930.

netgear staat ingesteld firmware v1.0.7.2 1.1.93 - ipadres 192.168.1.1 - dhcp aan 192.168.1.2 tot 192.168.1.254 - verbinding dhcp - ip subnetmasker 255.255.255.254.0 bij lan instellen: router gebruiken als dhcp server. telefoon een ipadres gegeven tussen deze range (192.168.1.6)


Als ik mijn telefoon verbind geeft deze telkens aan "kan geen verbinding maken met netwerk", als ik dan bij instellingen ga kijken staat daar, ipadres 192.168.192.6, subnet 255.255.255.255.0, standaarsgateway 192.168.192.1 en dns 192.168.192.1
Ik hoop dat jullie hier genoeg info hebben en zien waar het fout zit, is het niet genoeg of een aanvulling nodig hebben hoor ik het graag.
Alvast bedankt, Rob.
2
@ Rob,

Om u beter te kunnen helpen is uw bericht verplaatst naar het forum-onderdeel Tablet & Smartphone.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
@ Rob,
robbetje schreef:Ik heb het volgende probleem, mijn telefoon kan geen verbinding maken met wifi netwerk.
hardware, netgear r7000 en lumia 930.
Als het goed is heeft de lumia 930 een MAC-adres (= Wi-Fi-adres).
Dat kunt u vinden bij de info van het apparaat of kijk even in de handleiding.
Voeg het MAC-adres van de lumia 930 ook in bij de netgear.
Tenminste zo heb ik al mijn apparaten toegevoegd in de router.
Aan een apparaat een IP-adres toekennen, en samen met het MAC-adres van het apparaat toevoegen.
robbetje schreef:netgear staat ingesteld firmware v1.0.7.2 1.1.93 - ipadres 192.168.1.1 - dhcp aan 192.168.1.2 tot 192.168.1.254 - verbinding dhcp - ip subnetmasker 255.255.255.254.0 bij lan instellen: router gebruiken als dhcp server. telefoon een ipadres gegeven tussen deze range (192.168.1.6)
Dat is goed, nu nog het MAC-adres ook toevoegen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Beste IEscape,
Dank je voor je antwoord. Mac adres heb ik ook al eens toegevoegd bij het tabblad toegangscontrole en kreeg ik ook een verkeerd ipadres op mijn telefoon. het gekke is dat de 930 hiervoor wel werkte, ook met dat ipadres, weet nu niet waar ik het moet zoeken, router of telefoon.
Voor de volledigheid, ik heb mijn router alsmede mijn telefoon als eens teruggezet naar fabrieksinstellingen.
6
@ Rob,
robbetje schreef:Voor de volledigheid, ik heb mijn router alsmede mijn telefoon als eens teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Wijzig eens de Wachtzin in de router.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
De volgorde van de handelingen zijn ook belangrijk.
Na het wijzigen van de Wachtzijn in de router, dient u het apparaat (lumia 930) opnieuw in te stellen.
En vervolgens weer opnieuw verbinding te maken met de router.

Kijk even hier   ☞  Wi-Fi instellen op een apparaat.

De screenshots van Netwerkcentrum op de pc is van Windows 7,  ik moet dat artikel nog bijwerken (screenshots van Windows 10 toevoegen).
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
Ik heb SoftPerfect’s Networkscanner geinstalleerd en als ik dan onder tabblad actions klik op discover dhcp servers, krijg ik "replied dhcp servers on marvel wireless avastar-ac networkcontroller" 1 met gateway 192.168.1.1 en 1 met gateway 192.168.192.1, daar zit dan toch de fout, denk ik, maar hoe krijg ik de tweede weer weg? of zit ik hier fout?
10
robbetje schreef:Ik heb SoftPerfect’s Networkscanner geinstalleerd en als ik dan onder tabblad actions klik op discover dhcp servers, krijg ik "replied dhcp servers on marvel wireless avastar-ac networkcontroller" 1 met gateway 192.168.1.1 en 1 met gateway 192.168.192.1, daar zit dan toch de fout, denk ik, maar hoe krijg ik de tweede weer weg? of zit ik hier fout?
replied dhcp servers on marvell wireless avastar-ac network controller ☞ dat ken ik niet.
Onderstaande krijg ik te zien wanneer ik op Action  ☞  DHCP Server Discovery  . . .  klik.
Afbeelding Ben even gaan kijken wat Avastar is en kwam dit tegen  ☞  AVASTAR 88W8897
Neem even het pdf bestand Avastar 88W8897 door.

Nu weet ik niet welk computer u heeft, ik kwam dit ook tegen  ☞  Surface Pro 2s and 3s having trouble swapping between wired and wireless networks.
Neem dat artikel even door, ik heb zelf nog niet echt doorgenomen.

Nog wat vraagjes:
Vanaf wanneer heeft u dit probleem ?
Als ik goed begrijp heeft het wel goed gewerkt ?
Heeft u vóór het probleem wijzigingen uitgevoerd op de computer ?
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Maandagochtend een grote update gehad op mijn telefoon en het werkt weer!!!  Wat het nu geweest is zal een mysterie blijven, IEscape, bedankt voor je hulp! 
12
Goed om te horen dat het probleem is opgelost  :good: en dank voor de feedback  :goed:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”