Plaats reactie
1
Goedemorgen,

Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy Express GT-I8730 van 2 jaar oud.
Mijn abonnement (Sim Only) bij KPN is vorige maand verlengd voor een periode van 2 jaar.
Ik krijg nu de melding dat het geheugen bijna vol is (totaal geheugen 8 Gb -3Gb voor besturingssysteem = 5Gb effectief).
SD-kaart geplaatst maar deze werkt niet.
Het blijkt dat de 4.1 versie die ik heb geen SD-kaart ondersteund; er is geen software update mogelijk.
Vanaf versie 4.4 heeft Google de SD-kaart wel weer beschikbaar gemaakt.
Vette pech dus voor mij.
De 5 Gb geheugenopslag is voor mij echt te weinig dus zie ik mij genoodzaakt een nieuw toestel aan te schaffen.
In de winkel van KPN kan mijn abonnement niet aangepast worden en kan ik ook geen nieuw toestel kopen.

Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen?
Een nieuw toestel gaat mij ongeveer € 350,00 kosten; een goedkopere oplossing zou fijn zijn.
Groeten, Jos H
2
Hallo,

Volgens de specificaties zou ook versie 4.1 Micro SD-kaarten ondersteunen, echter wel met een maximum van 32GB.
Had je toevallig een SD-kaart met een grotere opslagcapaciteit geplaatst? Ook blijken niet alle kaarten compatibel te zijn, hieronder een stukje uit de handleiding.

Een geheugenkaart plaatsen
U kunt geheugenkaarten met een maximale capaciteit van 32 GB gebruiken. Afhankelijk van de fabrikant van de geheugenkaart en het type geheugenkaart, zijn sommige geheugenkaarten mogelijk niet compatibel met uw apparaat.

Sommige geheugenkaarten zijn mogelijk niet volledig compatibel met het apparaat. Het gebruik van een incompatibele geheugenkaart kan resulteren in beschadiging van het apparaat of de geheugenkaart en kan bovendien gegevens op de kaart beschadigen.
• Let erop dat u de geheugenkaart met de juiste kant naar boven in het apparaat plaatst.
• Uw apparaat ondersteunt alleen de FAT-bestandsstructuur voor geheugenkaarten. Als u een geheugenkaart plaatst die met een ander bestandssysteem is geformatteerd, wordt u gevraagd of u de geheugenkaart opnieuw wilt formatteren.
• Veel schrijven en verwijderen van gegevens verkort de levensduur van de geheugenkaart.
• Wanneer u een geheugenkaart in het apparaat plaatst, wordt de bestandsmap van de geheugenkaart weergegeven in de map extSdCard in het interne geheugen.

http://www.samsung.com/nl/consumer/mobi ... 8730TAAMST" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Dank voor je reactie.
Mijn SD-kaart is 32 Gb en ik heb deze kaart nu geformatteerd; laat nog weten of het formateren effect heeft gehad.

Vriendelijke groet,
Jos H
Groeten, Jos H
5
Na het formateren van de SD-card kan ik er nog geen bestanden (foto's, enz.) op plaatsen.
Opvallend is wel dat er af en toe een melding komt dat de SD-card is verwijderd en even daarna een melding dat hij opnieuw voorbereid wordt.
Daarna is het nog steeds niet mogelijk om bestanden op de SD-card te plaatsen. ;(
In applicatiebeheer wordt de SD-card wel weergegeven met de hoeveelheid vrije ruimte ( 29,71 Gb van 32 Gb).
Kan ik bestanden plaatsen op de SD-card en hoe kan ik dit uitvoeren?
Groeten, Jos H
11
Ik heb de SD-card van Samsung besteld; wordt morgenvroeg bezorgd.
Laat nog weten hoe het met deze SD-card gaat.
Groeten, Jos H
12
De SD-card is gearriveerd; deze geplaatst maar ik kan echter nog geen gedownloade apps op de SD-card plaatsen.
Heb ondertussen de SD-card geformatteerd en de smartphone opnieuw opgestart.
Maar misschien doe ik iets niet goed..... ;(
Heeft iemand misschien een handleiding voor het gebruik van de SD-card?
Groeten, Jos H
13
Hallo,

Bij de onderstaande link tref je in ieder geval de handleiding in PDF Formaat.
http://org.downloadcenter.samsung.com/d ... 130320.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar hierin wordt in ieder geval niet vermeld hoe je "apps" naar de SD-kaart kan verplaatsen.
Op de volgende link wordt echter een applicatie vermeld waarmee je het één en ander naar een SD-kaart kan verplaatsen.
https://play.google.com/store/apps/deta ... .app&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Tablets & Smartphones”