Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Willem 78
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

website controle

za 12 apr, 2014 18:25:44

Hallo mensen, het hoort volgens mij niet echt helemaal hier thuis maar misschien is er toch iemand die er toevallig meer van weet. Ik was op zoek naar schoenen en op www.advangestel.nl zag ik wel een mooi paar. Nu is het alleen wel zo dat je alleen contact op kan nemen via mail en er is voor zover ik het heb gezien ook geen KVK nummer. De tekst op de site is zwaar gebrekkig Nederlands. Het verysign logo is oud want die is overgenomen door symantec en verdere contactgegevens zijn ook nergens te vinden. Ik wil daar dus niks bestellen voor dat ik weet dat het voor 100% echt is. Weet iemand hoe ik dat verder kan testen om te kijken of die site wel echt is en geen oplichter die zo aan zijn centen probeert te komen. Bijv een site die dat controleert of zo. :detective:

Eddy X
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

Re: website controle

zo 13 apr, 2014 14:43:01

Lijkt mij volledig onbetrouwbaar.
Nederlands dat echt op niets slaat, gewoon een Google vertaling die achteraf niet gecontroleerd is , omdat degene die dit geplaatst heeft, helemaal geen Nederlands kent.
Verder totaal géén gegevens van de verkoper, zelfs geen email-adres.

Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall

zo 13 apr, 2014 16:08:17

Het is volgens mij daadwerkelijk onbetrouwbaar. Ik ben even wat verder gaan spitten en de eigenaar van deze site heet helemaal geen Ad van Gestel maar ene Ethan May, ALS die naam al klopt.
Email adres: testyfish874@hotmail.com
Dit zouden zijn de gegevens van de registrar en dat zegt al genoeg:
PDR Ltd.
F/19 RAK FTZ
Ras Al Khaimah, P.O. Box #16113
UAE
Verenigde Arabische Emiraten

Iemand met een hotmail adres die via de Arabische Emiraten een .NL domein gaat registreren om hier zogenaamd "merk" schoenen te verkopen?

Yeah right. Dit is is duidelijk oplichting.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding

Willem 78
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

zo 13 apr, 2014 21:39:29

Ja ik heb ook geprobeerd verder te zoeken naar hoe en wat en kwam uit op http://www.scamadviser.com maar die zegt dat de site betrouwbaar is ondanks al dat wat mij overkomt als pure oplichting. De schoenen die ik zocht zijn in de winkel 450 euro en op die site 69 euro of zo dus ja volgens mij kan niemand zo goedkoop inkopen. Toch ben ik dit soort sites veel tegengekomen tijdens mijn zoektocht naar schoenen maar 450 heb ik er niet voor over maar om genaaid te worden al helemaal niet. Thanks voor de reacties zie er inderdaad maar van af.