Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: AVG
AM: EAM
FW: Windows

sysnative.com is gerapporteerd als een webpagina die ongewenste software bevat

wo 20 jul, 2016 09:10:45

Ik wil iets opmerkelijks delen: Wanneer ik in Firefox een download wil doen krijg ik een opvallend rood waarschuwingsvenster te zien:
http://imgur.com/a/16Phq

Lijkt me een false positive. Mee eens?
Laatst gewijzigd door dorado op ma 15 aug, 2016 06:00:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Maxstar
Administrator
Administrator
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Internet Security
Contacteer:

Re: sysnative.com is gerapporteerd als een webpagina die ongewenste software bevat

wo 20 jul, 2016 09:43:46

Hallo Dorado,

Wat is de exacte URL die je bezoekt, ik vermoed namelijk dat er een bepaalde tool de oorzaak is van deze blokkade.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

Re: sysnative.com is gerapporteerd als een webpagina die ongewenste software bevat

wo 20 jul, 2016 10:57:43

Afbeelding

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

wo 20 jul, 2016 11:02:50

Die link wordt zowat door iedere browser momenteel geblokkeerd, maar ik heb even een tweet naar één van de admins aldaar gestuurd.

https://virustotal.com/nl/url/7de901c90 ... 469005146/
Met vriendelijke groet,

Maxstar

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

wo 20 jul, 2016 11:15:40

Dank  ;)
Afbeelding

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

wo 20 jul, 2016 11:18:45

Geen dank, je weet niet toevallig of deze tool ook nog ergens anders wordt gehost? Op Bleeping bijvoorbeeld.
Met vriendelijke groet,

Maxstar

porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

wo 20 jul, 2016 13:54:46

De tool SysnativeBSODCollectionApp.exe versie 4.6.0.0 is hier rechtstreeks te downloaden: http://api.256file.com/sysnativebsodcollectionapp.exe/en-download-86647.html
Op die pagina staan 2 downloadknoppen die allebei werken. Je moet nog wel een captcha intikken: een getal van 4 cijfers overtypen.

Maar gaat het in het topic waarvoor je die tool aanbeveelt niet over een mogelijk verkeerde of defecte driver voor de Qualcomm/Atheros draadloze netwerkadapter?
(Ik kan dat dat topic nu even niet zo snel terugvinden)

dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

wo 20 jul, 2016 15:29:39

@porrelaar
Nee gaat om een canned die ik plaats bij mensen met BSOD problemen en notabene Sysnative zelf plaats: https://www.sysnative.com/forums/bsod-c ... vista.html

Deze heb ik eerder geplaatst en daar geen reactie op gehad m.b.t. het thema van dit onderwerp:
viewtopic.php?f=267&t=20062
http://www.nucia.eu/forum/archive/index ... 74040.html
http://www.helpmij.nl/forum/showthread. ... ost5796115
Afbeelding

porrelaar
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

wo 20 jul, 2016 16:41:16

Aha, juist. Het topic van ronnie123 bedoelde ik. Ik had het txt bestand in zijn startpost gelezen en vanwege de combinatie ndis.sys en athrx.sys dacht ik aan problemen met de driver voor de draadloze netwerkadapter.
Het verschil tussen jou en mij is dan dat ik er naar raad, en dat jij het exact wilt weten. Vandaar dat je ronnie123 die tool wilt laten gebruiken.

Ten overvloede misschien: nadat ik het bestand sysnativebsodcollectionapp.exe had gedownload, heb ik het laten scannen door Virustotal. Geen van de 53 scanners zag er iets schadelijks in: https://www.virustotal.com/nl/file/6236 ... 469024707/

Vreemd dus dat de tool zelf als niet schadelijk wordt gezien, maar de website (URL) waarop deze tool wordt aangeboden, door 4 scanners als verdacht of schadelijk wordt gezien. En daarbij werd hetzelfde bestand onderzocht. SHA256 is gelijk: 623699350e414f535782d2b17f33d5dcb8ed609ddbfadb2b51e6ccd4da58f2fe

PeterJ
Security Helper
Security Helper

wo 20 jul, 2016 18:43:39

Toch maar even een waarschuwing en oplossing.

https://drive.google.com/open?id=0BwNkk ... VNxck1YMnM
Ik weet niet van wie bovenstaande downloadlocatie is maar zelf tools downloaden en hosten is absoluut af te raden, aangezien deze tools bijgewerkt kunnen worden zonder voorafgaande mededeling. Een zelf gehost bestand kan daardoor verouderd zijn.

De oplossing is heel eenvoudig.
Als de beveiligingswaarschuwing verschijnt op een legitieme link, klik dan rechtsonder in de melding op de tekst "Deze waarschuwing negeren", de download start dan alsnog.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

wo 20 jul, 2016 19:37:53

@PeterJ,
Bedankt voor je leerzame reactie.

Maxstar schreef:
je weet niet toevallig of deze tool ook nog ergens anders wordt gehost? Op Bleeping bijvoorbeeld

Ik heb dat onderzocht, maar zie geen andere hosts...
Afbeelding

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

Re: sysnative.com is gerapporteerd als een webpagina die ongewenste software bevat  Onderwerp is opgelost

ma 25 jul, 2016 09:46:36

Via Twitter een berichtje van Corrine gekregen, de "Sysnative BSOD Dump + System File Collection App" heeft een nieuwe download locatie gekregen.
https://www.sysnative.com/blogs/downloa ... onapp-exe/
Met vriendelijke groet,

Maxstar

dorado
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur

ma 25 jul, 2016 10:23:19

Mooi. Probleem opgelost!
Afbeelding

Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 25 jul, 2016 10:26:01

Inderdaad en direct een mooie gelegenheid om de optie "topics als opgelost" te markeren te testen...  :good:
Met vriendelijke groet,

Maxstar