Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

luchtfietser
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
AV: evira

Album uit elkaar halen naar losse tracks

do 11 jan, 2018 20:14:51

Beste mensen,

Ik heb diverse cd's in zowel FLAC als APE format. Nu is het mij gelukt om met het converteer programma Switch deze om te zetten naar WAV format. Als het goed is heb ik op deze manier de originele geluidskwaliteiten behouden. Echter wordt het album niet opgesplitst in tracks. Omdat ik het toch graag het album uit elkaar zou willen trekken in tracks ben ik op zoek naar hoe ik dit moet doen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een album dat een lange track is van alle nummers aan elkaar geplakt weer kan opsplitsen in de diverse files?

Bedankt!

falstring
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (2) Ervaren

Re: Album uit elkaar halen naar losse tracks

do 11 jan, 2018 22:16:20

als het origineel al niet is opgespltst zul je zelf de splitsingen moeten aanbrengen.
lees de wav in in audacity en daar kun je de boel splitsen (zelf doe ik dat door het gewenste te selecteren, en via menu bestand verder via de keuze exporteren)
haal audacity bij de makers: https://www.audacityteam.org/download/