Plaats reactie
1
Hey allemaal,

Aangezien ik een opleiding ICT Medewerker doe op het MBO (niveau 2) hebben we het ook wel eens over de gevaren van de social media, vandaag ook weer. Het feit dat alle gegevens die je erop zet zichtbaar zijn voor je vriendenkring (of de wereld) zet mij aan het twijfelen of het gebruik van Social media nogwel veilig is.

Wanneer je je Facebook verwijderd zeggen ze het volgende:
Als je account wordt gedeactiveerd, wordt je profiel uitgeschakeld en worden je naam, je foto's en de meeste dingen die je op Facebiook hebt gedeeld, verwijderd. Sommige informatie kan nog steeds zichtbaar zijn voor anderen, zoals je naam in vriendenlijsten en de berichten die je hebt verstuurd.
Ik geloof dit niet, hoe kan ik dit controleren? Let ook op de spelfout, Facebiook... :rofl:

Graag jouw mening hierover en discussieer!

Mark de Jager
2
Social media & Privacy zijn net als water en vuur! Het gaat niet samen, hoe je het ook wendt of keert, je kan je Privacy nooit 100% waarborgen met Social media want ook al scherm je je profiel af maak je deze alleen toegankelijk voor je vrienden je persoonlijke informatie is toch bekend. Daarbij heb je ook nog eens de wetgevingen uit andere landen een (partiot act), geen volledig eigenrecht op de gegevens omdat het in de cloud op een server staat waar iemand anders het beheer over heeft en jij het met goedkeuring van de algemene voorwaarden zelf hebt geplaatst.  ::)
Mark de Jager schreef:Ik geloof dit niet, hoe kan ik dit controleren?
Ik vetrouw Facebook in zijn algemeen niet, het enige doel van streven wat Facebook heeft is het collecten van data en dan zoveel mogelijk. Het gaat Facebook echt niet om de gezelligheid die wij kuddedieren ervan hebben om een zo fijn en transparant leven te kunnen profileren (vind ik leuk!).  :P
Het is Facebook alleen maar te doen om het bedrijven makkelijker te maken en relevante reaclame aan een specifieke doelgroep te kunnen tonen, met deze persoongerichte advertenties verdiend Facebook bakken vol met geld.

Facebook registreert alles wat je daar uitspookt, evenementen waarvoor je je aanmeld, jouw statusberichten die op het prikbord plakt, je clicks op de vind ik leuk knopjes worden opgeslagen waarmee ook je surfgedrag in kaart kan worden gebracht.

Maar daar blijft het niet bij, IP-adressen, cookie informatie verwijderde vrienden alles registreert Facebook in een gigantsch schaduwprofiel van jouw Facebook account? Ook eigen gegevens die je aanpast of verwijderd registreert Facebook, niks wordt er dus permanent verwijderd door Facebook.

Er is natuurlijk een nieuwe EU privacy *kuck* wetgeving en daarmee kan je een compleet archief van je eigen Facebook profiel opvragen. Helaas krijg je maar een deel van je eigen informatie die Facebook heeft opgeslagen en blijft bewaren? dus met andere woorden Facebook voldoet niet aan de wetgeving want die moet alle data beschikbaar stellen.

Maar het is niet alleen Facebook, heel de wereld is een massaal privacy schendende aangelegenheid geworden.

Panopticon - Documentaire over jouw privacy!
Laatst gewijzigd door Angel@ op 23 mei 2013 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
If it ain't broken, don't fix it
4
Angel@,

Mag Facebook, of een andere Social Media de gegevens permanent bewaren, nadat je je profiel hebt verwijderd of worden deze op een dag toch verwijderd? :detective:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”