Plaats reactie
16
Jammer genoeg staat MSE laag op de resultaten lijst en ik zou hem zelf niet meer gebruiken.

Maar even een tip.
Wil je een virusscanner gebruiken, dan kun je hem het beste downloaden vanaf of via de site van de maker.
Dus download Panda bijv. hier:
http://www.cloudantivirus.com/en/" onclick="window.open(this.href);return false;

Het komt vaker voor dat alternatieve sites er spyware/malware bij duwen.
Dat wil niet zeggen dat gratissoftwaresite dat ook doet, maar voorkomen voorkomen is beter dan genezen. Vandaar dat men alle software beter van/via de site van de makers kan downloaden.
Als van daaruit gelinked wordt naar bijv. Cnet is dat een andere zaak.
Greetings, Black Tiger.
17
Black Tiger schreef:Jammer genoeg staat MSE laag op de resultaten lijst en ik zou hem zelf niet meer gebruiken.
Dat is me bekend. Maar wordt dat niet een beetje overdreven?
Ik onderhoud toch nog al wat pc's die MSE staan hebben en ik heb nog geen pc binnen gekregen waarbij MSE tekort is geschoten.
Voor mijn part is de gebruiker zelf de belangrijkste schakel.
18
Hallo,

Dat Microsoft Security Essentials een middelmatige detectie heeft is niet echt overdreven, door AV-test.org is er zelfs in augustus geen protection-score meer toegekend, en schommelt de proactieve bescherming tegen nieuwe (zero-day) malware onder de 80%. Ook al is dit een indicatie, geeft het toch wel enigszins aan dat het pakket eigenlijk matige bescherming biedt, ook worden de malware-definities maar éénmaal per 24 uur geupdate.
droske schreef:Voor mijn part is de gebruiker zelf de belangrijkste schakel.
Klopt helemaal, en naast de gebruikte primaire beveiligingssoftware is het up-to-date houden van het OS en de gebruikte software evenmin zo belangrijk. Denk bijvoorbeeld aan incidenten zoals die van Nu.nl en de Telegraaf waarbij er malware werd verspreid via gecompromitteerde advertentienetwerken. Ondanks het feit dat er in zo'n situatie een legitieme website wordt bezocht, kan een kwetsbaar systeem eenvoudig geïnfecteerd raken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Updaten van definities gebeurt standaard inderdaad slecht om de 24 uur.
Ik heb dat via het register ingesteld op 3 uur. Blijft natuurlijk de vraag of Microsoft telkens iets heeft klaar staan.
20
Het gaat niet alleen om de hoeveelheid updates per dag, maar met name om de detectie.
En dat men niets binnenkrijgt, is geen bewijs dat men een goede virusscanner heeft. Ik ga nog iets verder en vind hem zelfs ondermaats presteren.
Hetgeen jammer is, want in het begin timmerde MSE behoorlijk goed aan de weg.

Maar je hebt helemaal gelijk, een minstens zo belangrijke schakel is de gebruiker, de pagina's die hij bezoekt, software die er gedownload en geinstalleerd wordt en ga zo maar door.

Hier thuis worden naast het gebruik van virusscanners ook minimaal 1x per maand de systemen met Malware Bytes gescand als extra controle.
Greetings, Black Tiger.
21
Op al mijn pc's heb ik naast de free Antivirus (Avast, AVG, MSE of Panda Free) ook Malwarebytes' Anti-Malware Premium staan. Deze laatste is met name zeer alert ten aanzien van PUP's en dat vraagt van de gebruiker toch wel enige ervaring om daar gepast mee om te gaan. het is wel een prima aanvulling van een AV als MSE waarvan gezegd wordt dat deze ondermaats presteert.Rekening houdend met mijn alert en defensief Internet gedrag blijk mijn beveiliging te volstaan.
Ieder heeft zo zijn eigen voorkeuren. Belangrijk is dat je je beveiligingsprogramma's goed onder de knie hebt en dus goed weet in te stellen en te gebruiken. Ten minste zo zie ik het.
22
Ik moet er eerlijk in zijn, ik kiep al die pups er altijd uit. Gaat nooit iets mis, dus of je daar zeer alert mee moet zijn..... zou 't niet weten.
Voor de rest ben ik het met je eens, maar het is ook wel duidelijk dat jij iemand bent die er beter mee omgaat, deskundiger dan de doorsnee pc gebruiker. Dat scheelt natuurlijk ook.
Ondanks het feit dat ik dat ook ben, doe ik toch liever (zeker bij 0 days) voorkomen dan genezen, maar da's inderdaad ieders voorkeur, net zoals je zegt.;)
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”