Plaats reactie
1
Ik zoek een antivirusscanner die de computer zo min mogelijk vertraagd maar wel een goede detectierate heeft?
Ik ben er van overtuigd dat AVG dit niet de snelste in zijn soort is en vooral met het updaten en het opstarten merk ik veel vertraging.
Ook het openen van een PDF document in Internet Explorer is soms zeer traag.

Alvast beankt voor de hulp,

Guillaume
2
Nod32 heeft de reputatie licht-gewicht te zijn.
En ik heb zelf enige tijd Avira gedraaid op een oude computer (1000 MHZ CPU, 256 RAM) zonder een merkbare vertraging. En voelde ook zeer lichtgewicht aan.
Zeg maar Duncan.
3
Was jouw gebruikt Avira de gratis of betaalde versie want de gratis versie in niet Nederlands alleen Engels.
Op zich niet een heel vervelend iets maar hou graag mijn software Nederlands dat is ook makkelijker voor mijn eega die veel moeite met Engels heeft.
4
Ik weet niet meer of ik de Nederlandse of Engelse versie heb gebruikt. t'Is al zo'n twee jaar geleden. Het was iig wel de gratis versie (de Engelse versie neem ik dan aan).
Maar als je eenmaal alles (desnoods in het Engels) naar wens hebt ingesteld, heb je er verder geen omkijken meer naar. Dat geldt trouwens voor alle (de meeste?) AV-scanners.
Dan maakt het IMHO niet veel uit in welke taal ie staat.
Maar dan nog: De Nederlandse versie zal niet meer systeembronnen verbruiken dan de Engelse versie.
Zeg maar Duncan.
5
Ik heb nu AVG ingeruild voor Avira en na de eerste opstart merk ik wel een verschil Avria komt pas later actief dan AVG.
Deze week hoe lang deze nog duurt kijk ik het even aan hoe Avira is en hoe de computer werkt.
8
Maxstar ik had dat bericht vanaf m'n iPad geplaatst en dat gaat altijd niet even goed.
Zelf heb ik ook avg en ik heb er nooit problemen mee gehad. Maar Microsoft Se heeft de lichtste footprint antivirus van allemaal.
Moet eigenlijk zijn Zelfs heb ik ook avg op een oudere computer en er nooit problemen mee gehad. Maar Microsoft Se heeft toch de lichtste footprint antivirus van allemaal?

Misschien is het zo duidelijker geschreven.
9
Hoi,

Dat je op de ene computer nooit geen problemen hebt gehad wil niet zeggen dat het product op een andere configuratie ook geen problemen geeft. Op deze manier kan je dus eigenlijk geen vergelijking maken.
Wat betreft Microsoft Security Essentials heeft deze inderdaad een minimale impact op het systeem, maar daarvoor moet je dan ook wel genoegen nemen met een mindere kwaliteit van detectie en algehele bescherming.

Maar hoe draait het systeem inmiddels met Avira als je dit vergelijkt met AVG?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Guillaume schreef:Ik ben er van overtuigd dat AVG dit niet de snelste in zijn soort is en vooral met het updaten en het opstarten merk ik veel vertraging.
Bij het traag opstarten hoeft de oorzaak echt niet gelijk bij de virusscanner te liggen? en kunnen ook de automatisch opstartende processen en programma's de oorzaak zijn van de vertraging bij het booten want de virusscanner zal dit dan ook vaak controleren bij het opstarten met een (pre-boot-scan).
Het verminderen van het aantal automatisch startende processen en programma's kan soms wel eens heel veel schelen in de snelheid van het opstarten. Kijk maar eens bij puntje 4 bij de volgende link.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 697#p52697" onclick="window.open(this.href);return false;
Guillaume schreef:Ik zoek een antivirusscanner die de computer zo min mogelijk vertraagd maar wel een goede detectierate heeft?
Leuke vraag, maar totaal tegenstrijdig.
Iedereen wil tegenwoordig maar een virusscanner die het systeem niet traag maakt, geen enkele melding geeft maar wel eventjes alle rotzooi buiten de poorten van de computer weet te houden?
Als het allemaal zo eenvoudig was dan waren dit soort topics ook geen massaal terugkerend fenomeen.

Als antwoord op je vraag kan ik Avast aanraden, prima detectie veel mogelijkheden en bij de juiste config redelijk lichtgewicht te gebruiken.
If it ain't broken, don't fix it
11
Dank voor jullie antwoorden en hulp.

Avira bevalt wel maar die popups hinderen mij wel en heb ook gezien dat Avira helemaal geen mailscanner heeft.
De eerste indruk van Avira is provisorisch veel dingen zijn niet beschikbaar en als je die wilt gebruiken moet je direct upgraden.
Ik ga denk ook Avast maar eens proberen
12
Uiteraard, een lichtgewicht heeft niet veel features.
Je zocht toch een lichtgewicht?

Of wil je een lichtgewicht met de nodige features?
Angel@ schreef:Leuke vraag, maar totaal tegenstrijdig.
+1
Zeg maar Duncan.
13
Ik ben denk niet zo helder met mijn vragen en beschrijvingen en dat komt gewoon dat ik er als leek niet veel vanaf weet.
Met een lichtgewicht virusscanner bedoel ik natuurlijk niet een vederlichte scanner waar je helemaal niets van merkt dat bestaat ook gewoon niet als ik mijzelf mag geloven.
Het voornaamste wat heel belangrijk is dat bij gewoon gebruik er geen vertragingen zijn en dat alles dan gewoon soepel werkt zoals het afspelen van een video en het openen van een PDF document in internet explorer maar dat ik er wel op kan vetrouwen dat ik goed beschermd ben.
14
Guillaume schreef:Het voornaamste wat heel belangrijk is dat bij gewoon gebruik er geen vertragingen zijn en dat alles dan gewoon soepel werkt zoals het afspelen van een video en het openen van een PDF document in internet explorer maar dat ik er wel op kan vetrouwen dat ik goed beschermd ben.
Probeer gewoon eens een stuk of wat verschillende virusscanners uit en bekijk kritisch wat je eigen bevindingen zijn, zelf kan je namelijk het beste bepalen waar je happy mee bent en welke op jouw computer het beste draaien.
Eigenlijk zit je met Avast en Avira wel goed die liggen qua basis detectie niet heel ver uit elkaar alleen heb je met Avast meer mogelijkheden en deze is helemaal Nederlandstalig.

Volgens mij heeft ctrlaltdelete in het verleden eens een postje gewijd aan virusscanners die telkens allemaal beloven dat ze sneller, beter en niet te vergeten kenmerkend beter zijn dan de concurrentie. Jammer genoeg kan ik dit niet zo snel meer terug vinden maar kwam er op neer dat elke vendor bij elke release wel een permormance boost is de changelog opneemt, en het grappige daarvan is dat er op steeds meer vlakken protectie is maar de snelheid zoals gezegd verbeterd is! als je dit lekker simpel bekijkt is dat ook wel erg tegenstrijdig.

Maar nu ga ik wel heel erg offtopic en wat ik eigenlijk in mijn eerste alinea wilde zeggen is dat je gewoon op eigen gevoel een keuze moet maken, (gebruiker-A) kan dan met (scanner-A) goed vervaringen hebben terwijl (gebruiker-B) met (scanner-A) dit niet heeft.
If it ain't broken, don't fix it
15
Ik ben eigenlijk erg tevreden over over MSE (tot en met Win7). Maar Panda Free Antivirus bevalt me eigenlijk ook wel. ik heb het gevoel dat die niet zwaar weegt op het systeem.
http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... russcanner" onclick="window.open(this.href);return false;
Om niet voortdurend lastig gevallen te worden met nieuws-popups doe je er goed aan via 'instellingen/Algemeen' het 'Panda-nieuws' op 'Off' te zetten.
Dat lukt niet altijd van de eerste keer (opzet van panda?) maar de volhouder wint.

Men mag toch ook niet vergeten dat de gebruiker zelf de belangrijkste schakel is in heel de beveiliging.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”