Plaats reactie
16
Vladimir schreef:Een mooie docu over de huidige stand van zaken op het gebied van privacy in Nederland.
Hartelijk dank voor het delen van deze informatie, het is toch bijna onwerkelijk hoe veel gepersonaliseerde informatie er kruislings van je is verkregen zonder er erg in te hebben.
Chato schreef:"We doen er toch niets mee, dus laat maar staan, dat staat niemand in de weg"
Je slaat de spijker op zijn met deze uitspraak, aanvullend kan ik bevestigen dat men het vaak niet eens kan verwijderen.

Een kleine drie maanden geleden werd ik telefonisch benaderd door de Nationale Postcode loterij wat u ongetwijfeld bekend in de oren zult klinken, vanzelfsprekend niet op ingegaan en te kennen gegeven geen interesse te hebben in hun telefonische aanbiedingen of eigenlijk beter geformuleerd als werving van leden.
Na deze periode ben ik meermaals door hun benaderd en dit ging niet alleen meer telefonisch, ik kreeg daaropvolgend namelijk ook deze aanbiedingen per post die geheel op naam stonden inclusief mijn initialen die voor zover ik weet niet bekend mogen zijn bij de Nationale Postcode loterij daar ik nooit aan kansspelen heb meegedaan.

Gek of niet maar het bleef niet bij de Nationale Postcode loterij, want ook de Bankgiro Loterij stuurt met regelmaat post op naam en toenaam. Velen zullen dit afdoen als toeval, al bestaat dit toeval in deze mate in mijn ogen niet.
Bij het laatste telefonische contact met de Nationale Postcode loterij heb ik te kennen gegeven geheel uit hun bestand verwijderd te willen worden, na een korte stilte bleek de medewerker hier niet geautoriseerd voor te zijn en adviseerde mij te wenden naar de klantenservice die ik daarvoor per brief kon aanschrijven. Telefonisch was dit niet mogelijk, net zo min als het maken van een aantekening bij mijn gegevens dat ik totaal geen interesse heb en prefereer niet meer benaderd te worden. Nou vraag je me!

Wat de medewerker mij wel kon vertellen was een ingestudeerde riedel over tele-marketing en het bel-me-niet register, en eindigde met iets over een bandje wat hij verplicht was te laten horen. En drukte volgens mij direct op de play knop want kon geen boe of bah meer zeggen. De brutaliteit, nu vraag je me!

Nog steeds ontvang ik post van beide instanties maar lever ik tegenwoordig bij het postkantoor af met de grote letter RETOUR op de voor-en achterkant.

Ook ben ik afgelopen week door de Rabobank benaderd met de vraag om mijn persoonlijke gegevens aan te vullen, van mij was er namelijk geen mobiel nummer en e-mail adres bekend en om mij beter van dienst te kunnen zijn.

Ik doe niks meer via de telefoon, en heb er al ernstig over nagedacht om mijn vastrecht bij KPN op te zeggen en een prepaid toestel aan te schaffen want ik vertik het om mij in te schrijven voor een bel-me-niet register.

Over enkele jaren hebben we allemaal een geel oormerk met een nummer en een chip, we spreken dan over het aardse vee. :conf:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”