Plaats reactie
5
Hoi,

Als je harde schijf defect raakt ben je dus ook je data kwijt, je kan dan namelijk niet via een ander systeem met 'recovery tools' de data herstellen.
Ook als Windows bijvoorbeeld niet meer kan opstarten kan je tegen problemen aanlopen om het systeem te herstellen of bij de data te komen via bijvoorbeeld een bootdisk.
Je ziet dit ook bij malware gerelateerde probleem, en laatst was er zo'n specifiek probleem hier op het forum.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=17&t=7277" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaar mijn advies om een goede back-up te hebben en te onderhouden als je de harde schijf wilt voorzien van encryptie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Trevor schreef:Wat voor nadelen heeft dat dan
Wat Maxstar zegt plus het kan ook nog eens schelen in performance. Of dit merkbaar is hangt af van jouw systeem spec en welke encryptie je gebruikt.
9
Maxstar schreef:Als je harde schijf defect raakt ben je dus ook je data kwijt, je kan dan namelijk niet via een ander systeem met 'recovery tools' de data herstellen.
Vandaar mijn advies om een goede back-up te hebben en te onderhouden als je de harde schijf wilt voorzien van encryptie.
Eens met Maxstar en de backup kan je dan ook weer apart encrypten of gewoon met een wachtwoord beveiligen en regelmatig een goede disk-image maken is heel belangrijk.
Ik maak deze op een thuisserver en de complete backup kopieer ik ook nog eens naar een externe hardeschijf voor het geval dat.
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”