Plaats reactie
1
Hallo forum,

Ik ben nieuw en hier via Google uitgekomen in mijn zoektocht om te weten te komen wat nu beter is een antivirus of antimalware programma?
Inmiddels weet ik al dat malware een verzamel naam is en een virus daar ook onder valt.
Wat ik nog niet weet is welke programma ik dan moet kiezen en of dat ook gratis kan.
Ik ben een echte leek wat dat betreft hoor dus neem mij dat niet kwalijk.

Ik zag hier ook een mooie aanbieding:
Emsisoft Paas-actie! (Klik hier om naar de actie pagina van Emsisoft te gaan)
Bij aankoop van 1 jaarlicentie van een Emsisoft product ontvangt u er 2 losse jaarlicenties gratis bij.

Als ik op die link klik krijg ik drie opties:
1. Emsisoft Internet Security Pack:
2. Emsisoft Anti-Malware:
3. Emsisoft Online Armor Firewall:

Wat is het verschil nu tussen die eerste twee en is de eerste net zo goed als Norton Internet Security en Norman Internet Security?
2
Freek,

De termen 'antivirus' en 'antimalware' zijn wat verwarrend en worden ook bijna overal verkeerd gebruikt.

Wanneer je het letterlijk bekijkt zou een antivirus programma alléén virussen detecteren en verwijderen, geen trojans, wormen, spyware, rootkits etc. Want dat zijn geen virussen.

Een virus is malware. Een trojan is malware. Een worm is malware etc, dus als je dat weer letterlijk bekijkt zou een antimalware programma veel meer bescherming bieden dan een antivirus programma.

Echter, veel programma's die geen volwaardige bescherming bieden maar als extra beveiligingslaag naast een traditioneel antivirus programma worden gebruikt noemt men ook vaak 'antimalware' programma's.

Het komt er uiteindelijk op neer dat het nog steeds verwarrend is :D

Zo is Malwarebytes' Anti-Malware een aanvullend programma dat men naast een antivirus programma dient te gebruiken. Dat wordt ook vermeld op de website van Malwarebytes. Malwarebytes zal ook niet worden getest door bijvoorbeeld VirusBulletin.

Emsisoft Anti-Malware is wél een volwaardig antimalware programma dat ook een zeer goede bescherming biedt tegen virussen en de andere vormen van malware. Emsisoft Anti-Malware kun je dus prima gebruiken in plaats van een bekend antivirus programma. Dan dient men wel Emsisoft Anti-Malware met licentie te gebruiken. Zonder licentie biedt Emsisoft Anti-Malware geen realtime bescherming.
Wanneer je de grafiek van virusBulletin RAP test bekijkt zie je dat Emsisoft Anti-Malware alle andere programma's (ook de bekende antivirus programma's) verslaat op het gebied van detectie. En dan is er in die test nog niet eens gebruik gemaakt van de gedragsbewaking die ook in Emsisoft Anti-Malware aanwezig is.

De verschillen tussen de producten die je in de paas-actie ziet zijn:

Emsisoft Anti-Malware - Volwaardig Anti-Malware programma met zéér goede detectie van malware + gedragsbewaking die onbekende malware blokkeert + surfbeveiliging.
Online Armor Premium - De beste software firewall. Soms klagen de mensen over de popups van Online Armor, maar als je snapt waarom een popup verschijnt en eventjes de tijd neemt om de juiste instellingen te kiezen zie je alleen nog maar een popup wanneer dat echt nodig is.
Emsisoft Internet Security Pack - Dat is heel simpel Emsisoft Anti-Malware + Online Armor Premium firewall met een flinke korting!

Zelf gebruik ik al jaren de combinatie Emsisoft Anti-Malware + Online Armor Premium (Emsisoft Internet Security Pack) en ben er zeer tevreden over.

Testresultaten waar je verschillende producten kunt vergelijken kun je vinden op http://www.anti-malware-recensies.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wanneer je echt een goede bescherming zoekt voor je systeem, maak dan gebruik van de paas-actie en kies voor Emsisoft Internet Security Pack.
Voor vragen over de programma's kun je altijd op dit forum terecht.
3
Hallo ctrlaltdelete,

Die termen zijn voor mij allemaal Arabisch maar door de heldere uitleg snap ik wel wat je bedoeld.
Dat van Malwarebytes' Anti-Malware en Emsisoft Anti-Malware en het ervan gebruiken naast een ander programma dus de virusscanner had ik hier al ergens gelezen, ik kan dat niet meer vinden maar het kwam wel op hetzelfde neer.

Die grafiek heb ik bekeken en daar staat Anti-Malware in de top norman zie ik wel op de 80% schommelen maar nergens zie ik Norton staan of kijk ik daar nu overheen.
Op malware recensies zie ik dan wel weer Norton staan maar Norman niet maar dit zal wel een rede hebben.
Op diezelfde website zag ik ook een test van dit forum geplaatst op 26 januari en daar was alles 100%

Wat ik me afvraag is of Emsisoft Anti-Malware een nieuwkomer is die nu gewoon heel goed presteert maar nog niet echt bekend is.
4
Freek schreef:Op malware recensies zie ik dan wel weer Norton staan maar Norman niet maar dit zal wel een rede hebben.
Op diezelfde website zag ik ook een test van dit forum geplaatst op 26 januari en daar was alles 100%
Als ik het goed onthouden heb is Symantec/Norton gestopt met het deelnemen aan diverse tests. Geen flauw idee waarom...

Niet alle programma's worden in dezelfde tests getest. Vaak is er een maximaal aantal programma's dat wordt getest en vallen de minder bekende programma's buiten de test. Of, men is het niet eens met de gehanteerde testmethode of de kosten en wil daarom niet deelnemen aan een test.

Ook is het van belang dat je de kleine lettertjes leest (als die informatie te vinden is) waarin beschreven wordt wat er nu precies getest is en met welke malware samples. Dan is het de vraag of er nog andere belangen meespelen bij het testen. Wanneer een computermagazine een test publiceert valt het vaak wel op dat de producten waar zij het meest aan verdienen (advertenties in het blad) ook opvallend goed scoren in die test en niet in andere tests.
Wanneer de maker van product B dat niet zo goed scoorde en ook niet in dat computermagazine adverteert dan vraagt of ze de samples mogen ontvangen die ze niet detecteerden en ze krijgen die samples niet, dan zegt dat eigenlijk al genoeg. Dan is de kans ook erg groot dat product B niet meer wil deelnemen aan de volgende test.

VirusBulletin is in ieder geval onafhankelijk. Zij hebben er geen enkel belang bij om met de testresultaten te sjoemelen. Alhoewel ik mij nog wel een voorval kan herinneren dat niet helemaal correct was.
(http://www.virusbtn.com/news/vb_news/2007/05_04.xml" onclick="window.open(this.href);return false;)
Freek schreef:Wat ik me afvraag is of Emsisoft Anti-Malware een nieuwkomer is die nu gewoon heel goed presteert maar nog niet echt bekend is.
Emsisoft bestaat iets meer dan 8 jaar. Eerst was het bekendste product a-squared anti-malware, dat als een aanvullend anti-malware programma werd gebruikt naast een antivirus. De naam veranderde in Emsisoft Anti-Malware en sinds versie 5.0 bevat het ook een volwaardige antivirus engine van Ikarus.
Ikarus scoort al heel erg goed qua detectie en Emsisoft schrijft ook zelf malware definities waardoor een nog beter resultaat wordt bereikt.
Als je ergens in een test Ikarus én Emsisoft ziet, zul je zien dat Emsisoft altijd iets beter scoort dan Ikarus. Zo niet, dan klopt er iets niet in de testresultaten en zijn alle andere resultaten in diezelfde test ook onbetrouwbaar.
5
Hallo ctrlaltdelete,

Dat ik niet eerder terug heb geantwoord heeft als oorzaak dat ik een kleine 14 daag in het ziekenhuis heb moeten bivakkeren doordat een vrachtwagen mij op de fiets tussen de stoep en zijn vehicle probeerde te pletten bij het inhalen.
Resultaat gebroken heup, enkel op twee plaatsen gebroken, een schouder die flink ontzet was half uit de kom en een vouwfiets cadeau kreeg.
ctrlaltdelete schreef: Wanneer een computermagazine een test publiceert valt het vaak wel op dat de producten waar zij het meest aan verdienen (advertenties in het blad) ook opvallend goed scoren in die test en niet in andere tests.
Wanneer de maker van product B dat niet zo goed scoorde en ook niet in dat computermagazine adverteert dan vraagt of ze de samples mogen ontvangen die ze niet detecteerden en ze krijgen die samples niet, dan zegt dat eigenlijk al genoeg. Dan is de kans ook erg groot dat product B niet meer wil deelnemen aan de volgende test.
Dit is gewoon onder valse voorwendselen een product promoten en een computerleek zoals ik zou hier zo intrappen omdat je bij een computer magazine of testen van de consumentenbond toch verwacht dat je hier van uit kan gaan.

Van de Emsisoft Paas-actie! kan ik geen gebruik meer maken maar ik ga zeker eens naar dit programma kijken en de probeerversie installeren voorlopig zit ik toch nog wel even aan huis gekluisterd.
6
Freek,

Da's niet zo mooi. Je was de zwakste schakel in het rijtje Vrachtwagen - Freek - Stoep, dat kon je nooit winnen natuurlijk.

Het beste is om gewoon alle tests in de gaten te houden en dan valt vanzelf wel op welke producten bijna altijd in de top 5 eindigen.

De beste tests zijn de tests waarbij men probeert het systeem te infecteren met nieuwe malware, net zoals dat in het echt gebeurt. Echter, wanneer men op die manier test kan men geen grote aantallen nieuwe malware samples testen. Men gebruikt dan een relatief klein aantal samples waardoor de resultaten soms flink kunnen verschillen per test. Toch wordt na een flink aantal van zulke tests wel duidelijk dat sommige programma's toch echt een betere bescherming bieden dan andere programma's.

Tests waarbij een systeem eerst geïnfecteerd wordt met malware en daarna wordt gekeken welk product de meeste malware kan verwijderen vind ik persoonlijk niet zo nuttig. In die tests scoort geen enkel product 100% (op een enkele uitzondering na) dus het systeem blijft geïnfecteerd.
Wanneer het systeem geïnfecteerd blijft, verdient het geteste product naar mijn mening geen enkele punt in die test, toch worden er dan punten gegeven.
7
@ Freek,
Freek schreef: Dat ik niet eerder terug heb geantwoord heeft als oorzaak dat ik een kleine 14 daag in het ziekenhuis heb moeten bivakkeren doordat een vrachtwagen mij op de fiets tussen de stoep en zijn vehicle probeerde te pletten bij het inhalen.
Resultaat gebroken heup, enkel op twee plaatsen gebroken, een schouder die flink ontzet was half uit de kom en een vouwfiets cadeau kreeg.
Beterschap toegewenst :pray: :pray: :pray:
Freek schreef: Van de Emsisoft Paas-actie! kan ik geen gebruik meer maken maar ik ga zeker eens naar dit programma kijken en de probeerversie installeren voorlopig zit ik toch nog wel even aan huis gekluisterd.
Je kan een trial versie downloaden en proberen.
Als je van EAM gaat houden, dan kan ik je licentiecode toesturen :D in plaats van een bos bloemen ;D , als je wilt.
Maar zou je voor 30 mei 2012 moeten reageren.

Edit:

met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
ctrlaltdelete schreef:Da's niet zo mooi. Je was de zwakste schakel in het rijtje Vrachtwagen - Freek - Stoep, dat kon je nooit winnen natuurlijk.
Dat was ik zeer en zeker een zwakke schakel en je weet niet wat je meemaakt.
Mensen praten wel eens over een film wat door je koppie gaat maar dat is regelrecht waar en zag mijn geest echt wel even dwalen toen ik binnen een paar seconden gemangeld was en hulpeloos half op de stoep lag. :crash:
Maar Ik leef nog en heb er geen blijvend letsel van volgens de doctoren al is dit misschien wel koffiedik kijken.
iEscape schreef:Beterschap toegewenst
iEscape schreef:Als je van EAM gaat houden, dan kan ik je licentiecode toesturen in plaats van een bos bloemen , als je wilt.
Hoogst bedankt iEscape maar dat is echt niet nodig hoor een bericht zegt veel meer dan een geschenk :dank:

Ik heb nog geen tijd gehad om veel voor de computer te duiken omdat er heel veel papierwerk is over het ongeluk en veel ellende omdat de chauffeur van die vrachtwagen niet in dienst blijkt te zijn en hier geen vast woon en verblijfplaats heeft. :crash:

Jullie horen later weer van mij.
9
Freek schreef: veel ellende omdat de chauffeur van die vrachtwagen niet in dienst blijkt te zijn en hier geen vast woon en verblijfplaats heeft. :crash:
Een bizar realiteit :evil: :rofl:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Is het mogelijk om 1 licentie van Emsisoft Anti Malware op 1 PC met 2 Windows installaties te gebruiken.
Ik heb namelijk Windows XP & 7 naast elkaar in gebruik, XP niet zoveel als Windows 7 maar wel regelmatig.
11
Freek schreef:Is het mogelijk om 1 licentie van Emsisoft Anti Malware op 1 PC met 2 Windows installaties te gebruiken.
Ik heb namelijk Windows XP & 7 naast elkaar in gebruik, XP niet zoveel als Windows 7 maar wel regelmatig.
Freek,

In theorie is dat wel mogelijk. Een licentie kan maximaal 3 x per 24 uur worden verhuisd naar een andere PC. En Emsisoft Anti-Malware zal een ander besturingssysteem ook als een andere PC zien.

Ik zal 't zelf ook even gaan testen hier, heb ook een dual-boot met XP en Windows 7.
12
Heb 't snel even getest. Er wordt inderdaad een andere machine-key gegenereerd waardoor het lijkt alsof je van computer wisselt i.p.v. besturingssysteem.
Daardoor zal 't wel mogelijk zijn om dezelfde licentie gewoon op zowel XP als Windows 7 te gebruiken, als je maar niet te vaak wisselt tussen XP en Windows 7. Als je bijvoorbeeld eens per week XP gebruikt is er niets aan de hand. Maar als je meerdere keren per dag wisselt tussen XP en Windows 7 dan gaat 't mis.
13
Vriendelijk dank voor het testen al heb ik nog wel even een vraag.
In het zevende bericht heeft iEscape een licentie aangeboden voor Emsisoft antimalware wat heel erg attent is en anders toch komt te vervallen.
Maar wat ik graag nog wil weten is wat er mis kan gaan als ik te vaak wissel tussen XP en Windows 7?
Ik wil natuurlijk niet dat de licentie van iEscape in de problemen komt door mij.
14
Freek schreef:Vriendelijk dank voor het testen al heb ik nog wel even een vraag.
In het zevende bericht heeft iEscape een licentie aangeboden voor Emsisoft antimalware wat heel erg attent is en anders toch komt te vervallen.
Maar wat ik graag nog wil weten is wat er mis kan gaan als ik te vaak wissel tussen XP en Windows 7?
Ik wil natuurlijk niet dat de licentie van iEscape in de problemen komt door mij.
iEscape zal een licentie hebben aangeboden die als extra werd weggegeven tijdens de paas-actie. Dat is dan een losse licentie voor 1 computer en die heeft verder niets met andere licenties te maken. Dus mocht je te vaak die licentie proberen te activeren op een andere computer, dan wordt alléén het activeren van die ene licentie tijdelijk geblokkeerd.
15
Ik had begrepen dat het om 1 licentie ging en niet om losse licenties die niet met elkaar verbonden zijn. :sorry:
De licentie heb ik momenteel in gebruik genomen op mijn nieuwe laptop voor alle zekerheid hier stond toch alleen maar een probeerversie van Norton Antivirus op van 30 dagen.
Ik las namelijk ook dat je bij het verlengen van een licentie korting krijgt en hoe vaker je dit doet hoe meer korting je krijgt maar dit zal zeker wel niet geldig zijn als je de licentie cadeau hebt gekregen?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”