Plaats reactie
1
Ik zit net het volgende bericht op Tweakers.net te lezen maar of dit dan nu een verbetering is weet ik niet als bestanden niet meer in quarantine komen te staan.?
Microsoft zal in de aankomende versie van zijn Security Essentials-pakket bepaalde malware automatisch verwijderen zonder dat de gebruiker om een bevestiging zal worden gevraagd. Inmiddels is een gesloten bèta aangekondigd.
http://tweakers.net/nieuws/78212/micros ... deren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Wessel op 23 nov 2011 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2
@ Wessel je titel is niet compleet. ;)
Wessel schreef:Ik zit net het volgende bericht op Tweakers.net te lezen maar of dit dan nu een verbetering is weet ik niet als bestanden niet meer in quarantine komen te staan.?
Nee natuurlijk niet en wat is dan nog de waarde van een FP en hoe gaat Microsoft dit verder aanpakken als het bepaalde malware automatisch gaat verwijderen. :?:
3
En op Tweakers zie je al vaak de vraag voorbij komen of je deze functie ook kan uitschakelen maar daarover is nog niks te vinden.
4
Dit zal vast voor problemen gaan zorgen als er zonder melding bestanden verwijderd gaan worden die als malware worden aangezien.
Ben dan ook blij dat ik bij Kaspersky ben gebleven en niet op MSE ben overgestapt toen mijn licentie verlopen was.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Wessel schreef:Ik zit net het volgende bericht op Tweakers.net te lezen maar of dit dan nu een verbetering is weet ik niet als bestanden niet meer in quarantine komen te staan.?
Er staat toch ook nergens dat het niet in (quarantaine) komt te staan? Er staat dat het high-impact dus bekende malware met een hoog risico automatisch gaat verwijderen zonder tussenkomst van een interactie van de gebruiker.
De gebruikte titel (Microsoft Security Essentials gaat malware automatisch verwijderen) is gewoon wat ongelukkig gekozen, want het zal het echt niet (automatisch) alle malware verwijderen zeker niet als het gaat om nieuwe exemplaren / False Positive's.

Maar het is ook echt nooit goed als Microsoft met vernieuwingen komt. ::)
Microsoft komt nu met een vernieuwde versie van (Microsoft Security Essentials) die minder interactie van de gebruiker vraagt maar wel een goede detectie mode heeft die high-impact malware kan detecteren en zonder tussenkomst van de gebruiker neutraliseert al dan niet verwijderd.
Als (Microsoft Security Essentials) bij elke handeling een popup zou tonen met een vraag voor de gebruiker wat deze wil doen is het ook niet goed.

Ik ga niet verder alle reacties apart citeren. Maar een False Positive zal gedetecteerd worden met een heuristische detectie en dan zal er echt geen automatische verwijdering plaatsvinden omdat een False Positive niet direct bekende high-impact malware kan zijn.

Bij heel veel andere (Antivirus / malware software) zie je hetzelfde namelijk, het blokt en neutraliseert bekende malware waarbij het in (quarantaine) komt te staan.
Wat Microsoft nu doet bij Microsoft Security Essentials is niets nieuws en alleen maar een pluspunt voor de gebruiker en voor Microsoft dat het Microsoft Security Essentials blijft vernieuwen.

En voor een False Positive van het Windows systeem zelf zal je echt niet bang hoeven te zijn.
If it ain't broken, don't fix it
8
Angel@ schreef:Ik ga niet verder alle reacties apart citeren. Maar een False Positive zal gedetecteerd worden met een heuristische detectie en dan zal er echt geen automatische verwijdering plaatsvinden omdat een False Positive niet direct bekende high-impact malware kan zijn.
Ik begrijp je reactie wel maar als ik kijk naar de afgelopen tijd zijn er toch erg veel AV producten de fout in gegaan als het om een FP gaat, bij AVG kreeg je een non-bootable systeem cadeau als ik het mij goed herinner. ::)
Nu Microsoft Security Essentials automatisch malware gaat verwijderen denk ik gelijk *oops* dit kan fout gaan.
Ik had voor mijn post (#2) iets meer tijd moeten nemen in dit geval om het duidelijker te omschrijving wat ik nu exact bedoelde.
9
Child in time schreef:Ik begrijp je reactie wel maar als ik kijk naar de afgelopen tijd zijn er toch erg veel AV producten de fout in gegaan als het om een FP gaat, bij AVG kreeg je een non-bootable systeem cadeau als ik het mij goed herinner.
Nu Microsoft Security Essentials automatisch malware gaat verwijderen denk ik gelijk *oops* dit kan fout gaan.
Maar een vergelijking kan je niet maken met de problemen die andere AV companies hadden, die trouwens ook van een heel andere aard waren omdat er daarbij géén sprake was van automatische verwijdering.
Ik ben het met je eens dat het fout kan gaan maar laten we even afwachten hoe zich dit verder gaat ontwikkelen bij Security Essentials.
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”