Plaats reactie
1
Vorig jaar ben ik hier al eens uitstekend geholpen toen mijn computer heel erg traag was.
Nu heb ik vraag over mijn computer beveiliging AVG en zonealarm en wat ik graag nog zou willen weten is welke programma het beste is om er nog bij te nemen.
Is dat Malwarebytes, Emsisoft malware of Hitmanpro?

Groetjes Daisy
2
Hoi,

Malwarebytes Anti-malware (MBAM), Emsisoft Anti-malware (EAM) en Hitman Pro zijn alle drie goede aanvullende malwarescanners als toevoeging op de geïnstalleerde virusscanner.
De gratis versies van MBAM en EAM bieden echter geen real-time bescherming, en Hitman pro is gratis te gebruiken om te scannen maar zodra er iets wordt gevonden en je wilt dit laten verwijderen moet je het proefaccount van 30 dagen activeren, na die 30 dagen is het nog wel mogelijk om te scannen maar als er iets worden gevonden zal je het niet kunnen verwijderen voordat je een betaalde licentie hebt al dan niet een tijdelijke.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Als ik het goed begrijp raad je me dan eerder malwarebytes of emsisoft aan dan hitmapro."
Maar welke van deze twee zou je dan aanraden of het verschil maar heel klein en maakt het niet echt uit welke ik kies?
4
Hoi,
Destiny schreef:Maar welke van deze twee zou je dan aanraden of het verschil maar heel klein en maakt het niet echt uit welke ik kies?
Er is zeker wel een verschil tussen Malwarebytes Anti-malware (MBAM) en Emsisoft Anti-malware (EAM) en dan ook nog eens tussen de betaalde en de gratis versie.

MBAM
De gratis versie van MBAM heeft geen real-time bescherming en gebruik je dus als een on-demand malware scanner, de betaalde versie van MBAM met 'IP-protection' en 'Malware execution prevention' is bedoeld als een aanvullende malware scanner op de geïnstalleerde virusscanner.

EAM
De gratis versie van EAM heeft geen real-time bescherming en gebruik je dus ook als een on-demand malware scanner, de betaalde versie van EAM is eigenlijk een beveiligingspakket bestaande uit een malware scanner en een virusscanner 'gedragsbewaking' in één die uiteraard natuurlijk ook de te combineren is met een reeds geïnstalleerde virusscanner.

HMP
Wat ik nog vergeten was is dat de betaalde versie van HMP geen real-time bescherming heeft, dus zowel gratis als betaald een on-demand malware scanner is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Dank je wel voor de duidelijke toelichting en als ik dit allemaal zo lees kan ik eruit opmaken dat emsisoft of malwarebytes de beste keus is en ik hitmanpro kan laten varen.
6
Hoi,

Hitman Pro laten varen is een groot woord maar deze is beperkt in de trial versie en geeft als betaalde versie geen real-time bescherming.
Ik weet niet of je een betaalde versie wilt gaan gebruiken want dan zou ik zeker Emsisoft Anti-malware of Malwarebytes Anti-malware adviseren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Destiny schreef: Nu heb ik vraag over mijn computer beveiliging AVG en zonealarm en wat ik graag nog zou willen weten is welke programma het beste is om er nog bij te nemen.
Is dat Malwarebytes, Emsisoft malware of Hitmanpro?
Groetjes Daisy
Maxstar heeft al het nodige uitgelegd maar wil nog wel even melden dat er geen beste programma of beveiliging bestaat.
De grote namen in de beveiligingswereld zijn aan elkaar gewaagd en dat zie je dan ook terug in de AV-tests die zowat maandelijks gehouden worden en dat zijn dan in de volksmond de beste programma's.
Maar ook de beste programma's maken fouten en dat was bijvoorbeeld gisteren te zien waar Avira eigen bestanden als spyware detecteerde. :detective:
http://forum.avira.com/wbb/index.php?pa ... dID=137969" onclick="window.open(this.href);return false;

De gebruikte computerbeveiliging is een geprogrammeerd iets en de uiteindelijke beveiliging is de gebruiker zelf. ;)

Om niet geheel off-topic te gaan gebruik jij de free versies van AVG en ZoneAlarm?
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”