Plaats reactie

Welke virusscanner / beveiligingssosftware gebruikt u.

Avast
Totaal aantal stemmen: 5 (11%)
AVG
Totaal aantal stemmen: 6 (13%)
Avira
Totaal aantal stemmen: 5 (11%)
BitDefender
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
BullGuard (Geen stemmen)
Emsisoft Anti-Malware
Totaal aantal stemmen: 4 (9%)
Eset / Nod 32
Totaal aantal stemmen: 3 (7%)
F-Secure (Geen stemmen)
G Data
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
HitmanPro (Geen stemmen)
Kaspersky (Geen stemmen)
MBAM Malwarebytes Anti-Malware
Totaal aantal stemmen: 9 (20%)
McAfee (Geen stemmen)
Microsoft Security Essentials
Totaal aantal stemmen: 5 (11%)
Norman (Geen stemmen)
Norton / Symantec
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
Panda (Geen stemmen)
Sophos (Geen stemmen)
Trend Micro (Geen stemmen)
Een ander Antivirus programma
Totaal aantal stemmen: 1 (2%)
Ik gebruik geen antivirus
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
Totaal aantal stemmen: 46
31
Ben wel tevreden over Eset Nod 32. Ik ben geen expert dus ik weet niet in hoeverre deze virusscanner alles goed beveiligd, maar de pc snelheid blijft goed.
33
Ik heb gestemd op Avast, Microsoft Security Essentials en op Geen antivirus.
Op de meeste van mijn Windows pc's/laptops staat de gratis versie van Avast.
Alleen op een 9 jaar oude pc met Windows XP staat MSE. Die pc wordt weinig gebruikt. Eigenlijk alleen maar wanneer iemand me vraagt naar een instelling op Windows XP. Dan kan ik dat even nakijken op dat oude beestje.
Op mijn iMac en op mijn Linux pc en laptop draait (nog) geen antivirus software.
34
porrelaar schreef:Op mijn iMac en op mijn Linux pc en laptop draait (nog) geen antivirus software.
Ik ben van mening dat het niet lang meer zal duren voordat het draaien van een securitypakket op een Mac OS systeem ook een noodzakelijk iets gaat worden.
De boefjes zien de groei van het gebruik van Mac OS en de geschiedenis van het niet gebruiken van beveiligingssoftware maakt het dan ook erg aantrekkelijk om hier malware voor te ontwikkelen.
Je ziet nu al dat de ransomware zich al verplaatst naar de Mac en op een heel simpele kwetsbare manier in Safari.

http://blog.malwarebytes.org/intelligen ... s-x-users/" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broken, don't fix it
35
Ja, misschien zal het binnenkort nodig blijken om antivirus software te installeren op een Mac. Daarom schreef ik ook "(nog) geen antivirus". Ik probeer de ontwikkelingen in de gaten te houden. Maar voorlopig acht ik antivirus software nog niet nodig op mijn iMac.
Jij (Angel) noemt nu die FBI ransomware voor de Mac. Tja, dat is hooguit een browser hijack, die eenvoudig te repareren is door Safari te resetten. Een paar klikken en je bent klaar.
Dat is wel even wat anders dan de politie ransomware op Windows pc's. Wanneer mensen daardoor getroffen worden, dan zijn ze blij dat er een forum als dit bestaat, waar ze deskundig geholpen kunnen worden.
36
De virusscanners die er nu zijn voor de Mac zullen toch in het duister tasten als er plots een malware-raid uit de dark-side opduikt. Hoe lang zal dit nog goed gaan, de Mac gebruikers hebben de reputatie zich veilig te wanen zonder virusscanner.
Geef toe dit is gewoon bijna de lijfspreuk van elke Mac gebruiker!

Wanneer je gaat doordenken is dit natuurlijk een open deur en dat weten de boefjes ook, misschien heel ver gedacht maar deze FBI Ransom browser-lock is gewoon het begin. De Mac gebruikers zullen langzamerhand steeds meer doelwit gaan worden. Waarom? zul je denken, nou heel simpel want malware maken voor Windows is veel lastiger je moet er wel te weten voor kunnen zorgen dat het een kans van slagen heeft en de aanvalsvector wordt steeds kleiner met de goede sec+ programma's. De Mac is daarmee een prooi in het wild, en laat net de in the wild malware de meeste problemen veroorzaken!

De Mac kent geen behaviour blocker een Firewall is summier te noemen en Java bijna een vast onderdeel die zo lek is als een zeef, het gaat dus naar mijn mening nog om de laatste puzzelstukjes die ineen dienen te vallen om de Mac grootschallig aan te vallen, en op een dag is het gewoon raak en voor de Mac komt er ooit wel eens een doomsday dat is gewoon te verwachten.
porrelaar schreef:Jij (Angel) noemt nu die FBI ransomware voor de Mac. Tja, dat is hooguit een browser hijack, die eenvoudig te repareren is door Safari te resetten. Een paar klikken en je bent klaar.
Een browser hijack wil ik het niet noemen, het is een script dat misbruik maakt van een vast onderdeel in Safari en wie weet zijn er nog meer van deze achterdeurtjes waarop een Mac zeer kwetsbaar is.

Waar ik mijn wenkbrouwen bij frons is de luchtigheid waarop dit incident op de Mac teniet wordt gedaan en dat lees je overal. De Mac gebruikers reageren allemaal gekscherend met in het achterhoofd wetende dat het toch wel eens falikant mis kan gaan. Ik noem het vooral heel boers je kop in het zand steken en tegen beter weten in blijven geloven in iets wat niet meer bestaat.

Ik zit nu bijna een anti-Mac bede hier te prediken maar dat is niet mijn bedoeling, ik denk graag out-of-the-box en dan ook nog wel eens hardop op het forum.
If it ain't broken, don't fix it
38
Ik ben ooit in verleden met Norton begonnen en dat was echt een ramp met dat anti-virus, hij was wel goed maar bemoeide zich overal mee en zeer vaak had ik ook problemen tijdens surfen
ook bij eigen geïnstalleerde programma's ontelbaare problemen waren ze, en zeer vaak moest ik verschillende aanpassingen voor eigen programma's en surf gedrag in Norton bijstellen enz..enz..enz..

Ergens in het jaar 2001 ( ongv. ! ) kwam ik deze link tegen -->> http://www.nod32.nl/vergelijking/default.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; <<-- Nod32 met ( 'de' ) beste resultaten tussen alle anti-virusen en de resultaten uitkomst !

Sinsdien en toen was gewoon met Nod32 begonnen, die is nu mijn favoriete geworden en wil absoluut geen andere meer ( dank je wel echt niet ! :goed: ) ..
Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”