Plaats reactie

Welke virusscanner / beveiligingssosftware gebruikt u.

Avast
Totaal aantal stemmen: 5 (11%)
AVG
Totaal aantal stemmen: 6 (13%)
Avira
Totaal aantal stemmen: 5 (11%)
BitDefender
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
BullGuard (Geen stemmen)
Emsisoft Anti-Malware
Totaal aantal stemmen: 4 (9%)
Eset / Nod 32
Totaal aantal stemmen: 3 (7%)
F-Secure (Geen stemmen)
G Data
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
HitmanPro (Geen stemmen)
Kaspersky (Geen stemmen)
MBAM Malwarebytes Anti-Malware
Totaal aantal stemmen: 9 (20%)
McAfee (Geen stemmen)
Microsoft Security Essentials
Totaal aantal stemmen: 5 (11%)
Norman (Geen stemmen)
Norton / Symantec
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
Panda (Geen stemmen)
Sophos (Geen stemmen)
Trend Micro (Geen stemmen)
Een ander Antivirus programma
Totaal aantal stemmen: 1 (2%)
Ik gebruik geen antivirus
Totaal aantal stemmen: 2 (4%)
Totaal aantal stemmen: 46
16
Momenteel gebruik ik,

- ESET NOD32 AntiVirus 4.0.424.0
- G Data TotalCare 2010
- Avira AntiVir Personal
- Avira AntiVir Linux
- Avast! Linux Edition
Groetjes Dasle
17
Ik gebruik al jaren Avast voor een aantal redenen.
Allereerst is het een no nonsens virusscanner die goed zijn werk doet.
Daarnaast heeft het bedrijf ook naar de gratis gebruikers toe een goede en snelle service.
Ik zal een paar voorbeeldjes geven.

Zoals de meeste weten moet je je bij Avast ieder jaar opnieuw registreren voor een nieuwe licentie. Een paar jaar terug, kreeg ik de melding en heb netjes de gegevens geupdate en een nieuwe licentie gekregen. Deze nieuwe licentie werkte echter maar 5 dagen :-\ .
Nu kan je je opnieuw aanmelden, maar ik heb Avast een mailtje gestuurd voor een nieuwe licentie. Binnen 1 uur had ik een mailtje terug met een nieuwe licentie en 100 X excuses. Het leuke is dat deze licentie nu al 3 jaar werkt :goed: . Dat is pas service!

Het zelfde geld voor het melden van false positives. Iedereen komt wel eens op een site waar de scanner meteen ten onrechte de boel blokkeert. Ik meld deze false positives altijd aan avast en in 90 % van de gevallen is bij de eerstvolgende update het probleem opgelost.

Door deze ervaringen heb ik voor mijn zakelijke computer dan ook Avast pro aangeschaft.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
19
Ook maar even mijn stem uitgebracht en dan maar op Avira :D
Ik gebruik meerdere (verschillende) virusscanners op mijn computers, dus het is lastig dat je maar 1 keuze kan maken.
Maar op mijn nieuwe notebook gebruik ik (Avira Premium Security Suite) omdat ik deze via reductie kon verkrijgen.

Daarnaast gebruik ik alleen (free) versions zoals Avast (free) & Avira (free), ja echt Nederlands als het maar gratis is. :conf:

De poll is eigenlijk niet helemaal compleet, ik mis de volgende (grotere namen);
- MSE
- F-Secure
en de optie (ik gebruik meerdere virusscanners. 'namelijk....')? deze zou in plaats kunnen van (Ik gebruik geen antivirus) want deze optie is niet echt relevant.

AVG
Avast
Avira
Mcafee
Panda
Kaspersky
Norton
Nod 32
ik gebruik meerdere virusscanners. 'namelijk....'
Een ander Antivirus programma
If it ain't broken, don't fix it
20
Angel@ schreef: deze zou in plaats kunnen van (Ik gebruik geen antivirus) want deze optie is niet echt relevant.
Die ene stem daarop komt van mij.
;D
Zeg maar Duncan.
21
Chato schreef:
Angel@ schreef: deze zou in plaats kunnen van (Ik gebruik geen antivirus) want deze optie is niet echt relevant.
Die ene stem daarop komt van mij.
;D
Nah (flauw) waarom nu? geen AV :?:
If it ain't broken, don't fix it
22
Flauw? Weet ik niet.
Ik heb gestemd na de ' oproep' van Piet. Toen dacht ik " ze zullen het vast wel flauw vinden" maar het is wel waar.

Af en toe doe ik een on-demand scan met Clam-AV en als ik bepaalde bestanden niet vertrouw gaan ze "even door virustotal.com". (of Jotti)
De enige Windows-comp die ik hier heb is een HoneyPot en de rest is Linux.
Vandaar......
Zeg maar Duncan.
23
Mijn ESET was verlopen en gebruik nu Avira, ik alleen mijn stem niet meer wijzigen of opnieuw stemmen. :neu:
M.v.g,
~*~Maaike~*~
27
Hoi,
Stef-II schreef:Ik heb Emsisoft AM met een jaar verlengd vandaag alleen staat die niet bij de keuzes die gemaakt kunnen worden.
Dit topic stamt al uit 2008, ik heb het vandaag na jouw bericht dan ook maar even een update gegeven, hierdoor zijn wel alle eerder gemaakte keuzen verloren gegaan. Maar goed die waren misschien niet eens meer van toepassing en misschien outdated. :neu:

De poll + instellingen zijn dus bij deze gewijzigd;
  • Het is nu mogelijk om meerdere keuzes te maken.
  • Het is nu mogelijk om eerder gemaakte keuzes te wijzigen bij deze poll.
Momenteel staat het limiet van keuzes op Vijf (5) wat in principe voldoende zal moeten zijn, indien dit niet zo is laat het dan a.u.b. even weten.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
@ Maxstar,

:oops: ik zie het nu pas :sorry:
Gezien de totaal aantal stemmen, ben ik niet de enige :P
Is het de bedoeling dat men opnieuw/weer aangeeft ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”