Plaats reactie
1
Zijn er al mensen die NIS 2012 geïnstalleerd hebben en nieuwigheden hebben aangetroffen. Ik werk met NIS 2011 en kan gratis updaten naar 2012, maar ik voel er weinig voor, omdat ik totaal niets weet van het nieuwe programma.

Edit:

Ik heb NIS 2012 op één pc geïnstalleerd. Geen problemen met de installatie. Programma is gelijk aan 2011. Dubbele interface. De nieuwe interface is gemakkelijker/overzichtelijker. Alleen werkt de bat niet meer. Het is nu ...\Engine64\19.1.0.28\UiStub.exe/lu en die werkt, dit is de LiveUpdate maar de snelle scan werkt niet. Dit was navw32.exe/quick. Wie weet de nieuwe opdrachtregel?

Edit:
Gevonden deze staat in \Engine (zonder 64) en snelle scan werkt nu ook in een batch-file.

Ik heb een reputatiescan gedaan en het is toch vreemd dat die meer scant als in NIS 2011. Meestal die bijzondere zaken als Hacktool, backdoor, sniffer, trojan, Rostock A, Infostealer, Fix Tools en die vreemde namen.
2
Er is weinig nieuws te melden over NIS2012 ten opzichte van de 2011 versie, maar hier wat artikelen over NIS2012.
http://www.computerworld.com/s/article/ ... e_features" onclick="window.open(this.href);return false;
http://community.norton.com/t5/Norton-I ... m-p/531368" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onsoftware.en.softonic.com/norto ... w-features" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broken, don't fix it
3
Die laatste is leuk. Leugens worden er inderdaad wel verteld. Zo las ik dat NIS 2012 sneller zou scannen. Nou, het tegendeel is het geval. Ik had 2011 nog op de pc staan en deed de test. Schrik niet van de onderstaande resultaten, ik heb ze voorgelegd op het Norton forum. De resultaten en de reactie zijn werkelijk onthutsend.

Scan time results
NIS2011
Fast scan 7077 files was 17-18 seconds.
Full system scan
After 10 minutes 575,000 files
Ready after 21 minutes 1,081,466 Files

NIS2012
Fast scan 9896 files 1:25 minutes is 85 seconds
After 10 minutes 274,000 files
Ready after 31 minutes and 40 seconds 1,091,575 files.
4
Je hebt dus zowel NIS2011 als NIS2012 geïnstalleerd staan als ik het goed begrijp, hierdoor zou het kunnen dat de scan tijden niet kloppen omdat beide programma's nu elkaar in de gaten houden bij de scan.
Heb je ook een linkje naar die thread op dat forum?
If it ain't broken, don't fix it
5
Scan is gedaan toen versie 2011 er nog stond. Bij updaten naar 2012 heb je 2011 niet meer ter beschikking. We praten dus over dezelfde pc. Station c (SSD), d en e.

Ben al een stuk verder. Vermoedelijk is het aantal threads (auto) de boosdoener. Pc is Cores 4, 8 threads. Nu heb ik dat handmatig ingesteld op 8.

Link
6
De Hulk schreef:Scan is gedaan toen versie 2011 er nog stond. Bij updaten naar 2012 heb je 2011 niet meer ter beschikking.
Maar twee scanners gebruiken is niet aan te bevelen hoor ook al zijn deze van dezelfde makelarij.
If it ain't broken, don't fix it
7
Bij updaten naar 2012 heb je 2011 niet meer ter beschikking.
Dus je moet wel zo slim zijn eerst een scan in NIS 2011 te doen en dat heb ik gedaan.

Met beide werken is geen sprake van. De scans zijn successievelijk. Dus je kunt één scan met één geïnstalleerd programma doen. Bij de volgende scan met versie 2012 is versie 2011 verwijderd.

Men zei dat NIS 2012 sneller scande en daar wilde ik het bewijs voor.
8
De Hulk schreef:Met beide werken is geen sprake van. De scans zijn successievelijk.
Maar je hebt beide versies toch naast elkaar geïnstalleerd staan op één computer tegelijkertijd?
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”