Plaats reactie
1
Mijn NIS-abonnement is binnenkort afgelopen. Nu staat er dit:

Als u een andere productsleutel of code voor abonnementsverlenging hebt
Hiermee kunt u een nieuw abonnement nemen of uw huidige abonnement verlengen.


Bij een andere Productsleutel moet uw product de nieuwe Productsleutel gebruiken voor de inschrijving. U krijgt een bepaalde beschermingsperiode met de nieuwe Productsleutel.

Bij een code voor abonnementsverlenging wordt uw abonnement via de bestaande productsleutel met een bepaald aantal dagen verlengd. Uw huidige abonnement is bijvoorbeeld nog 10 dagen geldig en u verlengt uw abonnement met 366 dagen door een code voor abonnementsverlenging te gebruiken. In dat geval kunt u 376 dagen profiteren van bescherming.

Ik heb geen code maar een productsleutel die ik kan invoeren. Krijg ik nu wel of niet de dagen die nog geldig zijn. Zo ik lees in het eerste geval dus niet. Wie weet dit of heeft dit al eens gedaan?
2
Hoi,

Het staat inderdaad niet erg duidelijk omschreven, maar als ik het zo lees op de website van Norton dan is een code hetzelfde als de product of abonnementssleutel.
De resterende dagen van het huidige abonnement blijven zover ik weet gewoon staan, maar ook op Google kan ik hier niet echt duidelijke info over vinden.

Abonnementverlenging
Jaarabonnement. U behoudt het product dat u al hebt en u werkt dit product bij met een code (abonnementssleutel). U kunt doorgaan met het downloaden van virusdefinities en andere updates.

http://nl.norton.com/support/kb/web_vie ... L&ln=nl_NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ter kennisgeving:
Bij mijn desktop [win xp] gebruik ik NSS [Norman Security Suite - antivirus & antispyware] al jaren.
Wanneer de periode afgelopen is, voor zover ik mij kan herinneren krijg ik [om de twee jaar] een nieuwe product-key van Norman.

@ Maxstar:
Ik heb ook een vraagje betreft een productverlenging, maar van een andere merk, mag ik die hier aansluiten plaatsen of moet ik een andere topic maken ::)


[edit- :sorry: - ik heb Norton en Norman door elkaar gehaald]
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Iets wat simpel is toch onduidelijk weergeven. Maar maakt niet uit. Ik wacht wel tot een paar dagen van te voren en probeer het dan op één pc. Vroeger kon je de sleutel niet invoeren en moest je alles opnieuw installeren. Ik heb geen sleutel gekocht maar een pakket in de winkel.
6
De Hulk schreef:Iets wat simpel is toch onduidelijk weergeven.
Het gaat over een 'abonnement verlenging' dus ik mag dan aannemen dat het huidige abonnement niet direct overlapt wordt met de verlenging dat zou wel heel erg vreemd zijn.
De verlenging van het 'abonnement' zal pas actief worden als de huidige is verlopen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Wat een smerige rotstreek van Symantec. Ik heb dus verlengd met de nieuwe sleutel en ja hoor, 34 dagen zijn gestolen en het abonnement loopt 366 dagen.

Wat een waardeloze toestand en ik moet hier weer uren achteraan om de zaak weer goed te krijgen.

Edit:
Moet je hier eens lezen. Dus toen was het al bekend en duidelijk. Die betreffende Symantec medewerker is op de hoogte van de vraag en het probleem, maar slaapt rustig verder. Aan het eind van de maand krijg je toch wel je salaris overgemaakt!

Aan die accounts van Norton heb je ook niets want je kunt er niets doen. Registratie en accounts zijn er alleen voor om persoonlijke informatie te ontfutselen en hebben verder geen enkele functie voor de klant. Jarenlang ben ik al klant en dan weten ze nog niet hoe het moet. Moeten providers en telefoonmaatschappijen ook doen als je nieuw beltegoed koopt automatisch het oude beltegoed laten vervallen.
8
Ik zou even contact opnemen met de klantenservice +31 (0)20 5040 565 dit is meestal effectiever dan support via e-mail.
If it ain't broken, don't fix it
9
Bedankt voor de tip. Heb toch gekozen voor een chatsessie omdat ik het probleem al in tekst had gezet opdat het direct duidelijk zou zijn. Ik moest opnieuw een key en een code ingeven e.d. en is opgelost. De teller voor beide pc's staat nu op 400 dagen. Einde verhaal.

Bedankt voor jullie hulp en steun. Zijn toch vervelende bijkomende zaken als je keihard aan het werk bent.
10
Prima dat is zo ook is opgelost maar geeft eveneens aan dat het registratie-systeem van Norton niet geheel op orde is.
If it ain't broken, don't fix it
11
Het grootste probleem bij Symantec is dat ze totaal niet luisteren naar de feedback. Ook nu heb ik dit in principe simpele probleem voorgelegd op het Engelstalige Norton Forum waar dan ook medewerkers van Symantec zitten. Echter ook nu weer zijn anderen de schuldigen. In dit geval de vertalers en landelijke ontwikkelaars.

Ze prijzen je dan voor het Engels dat de Nederlanders in het algemeen spreken/schrijven, maar daar heb je niets aan. Kijk zelf maar wat er staat in het produkt. Daar staat > Verlengen = Extend in het Engels. Is dat dan zo moeilijk? Iedereen kan dit toch zien aankomen!

Overigens kost mij dat Engels de nodige moeite en tijd en gebruik ik Google Vertaling en werk dan de tekst bij. Ik ga niet eens meer kijken op dat Norton Forum omdat ik wel weet hoe het afloopt. Ze doen daar niets en het levert alleen maar ergernis en frustraties op bij beide partijen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”