Plaats reactie
1
http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... s+firewall" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik was opzoek naar een andere Firewall, daar ik over Comodo Firewall niet echt te spreken ben en kwam op bovenstaande link uit.
Het programma heb ik inmiddels gedownload maar nog niet geïnstalleerd.
Ik wil nu weten of dit programma betrouwbaar is.
Hopelijk zijn er hier mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen of dit programma betrouwbaar is en of dat wanneer ik deze installeer het gevaar loop dat er gegevens ontfutseld worden bij mij in de vorm van Spyware of Adware.
Mag ik vernemen? Bedankt hiervoor.
3
Dank voor je informatie Maxstar.
Een andere erg goede firewall waar ik zelf wel ervaring mee heb is Emsisoft Online Armor
Ik ga dit programma ook downloaden en testen.

Ik had eerst Comodo Firewall en ik was er niet echt te spreken over, zodoende was ik opzoek naar een andere gratis Firewall die mij meer aanspreekt.
Nu moet ik straks een keuze maken welke Firewall ik het beste vind, die van pc Tools of van Emsisoft, ik zie wel.
4
De volgende versie van Online Armor (versie 5.1) bevat ook een "scan online" optie waarmee je een onbekend programma online kan laten scannen.
Het bewuste bestand wordt dan naar de Emsisoft online scanner verzonden en je krijgt direct te zien of het bestand besmet is of niet.

(Er is afgelopen donderdag een Bèta-versie uitgebracht van Online Armor 5.1)

Denk erom bij het testen van verschillende firewalls dat er geen restanten achterblijven van de programma's. Dat kan flinke problemen opleveren.

Na het deïnstalleren van Online Armor dient het systeem 2x opnieuw te worden gestart voordat alles echt is verwijderd. Het kan geen kwaad om dit ook na het deïnstalleren van andere firewalls te doen.
5
Laat ik eens beginnen met het feit dat je een softwarematige firewall geheel naar je hand moet zetten. En zeker als je deze pas later op een OS installeert of vervangt voor een andere SM firewall. En dit houd in dat je deze geheel naar eigen wens moet configureren en instellen om het gewenste resultaat en doel te bereiken en dat vergt wel enig geduld van de gebruiker en vooral kennis van zaken als het gaat om de juiste instellingen.
En dan hamer ik gelijk even door op het feit dat dit niet tot nauwelijks gebeurd en waarom? Nou heel eenvoudig omdat het instellen van een firewall (softwarematig) vaak een click-cancel actie is als een firewall een melding geeft. En daarmee begint fout 1, fout 2 is het feit dat gebruikers afhaken als ze teveel meldingen van een firewall krijgen en gaan zoeken naar alternatieven die zogenaamd 'user friendly' zijn en alles in één kunnen regelen en daarvan is ZoneAlarm een mooi voorbeeld!

Een echte 'FIREWALL' stel je zelf in en waarom je niet te spreken bent over de Comodo Firewall is dan ook niet echt duidelijk? dit is één van de meest 'user friendly' free firewall software. ::)
Robot_Pedro schreef:Hopelijk zijn er hier mensen die mij uit ervaring kunnen vertellen of dit programma betrouwbaar is en of dat wanneer ik deze installeer het gevaar loop dat er gegevens ontfutseld worden bij mij in de vorm van Spyware of Adware.
PC Tools! wat moet ik er over vertellen? Het is net als de Comodo Firewall een free versie en begrijp dan niet de overstap naar een andere firewall?
ctrlaltdelete schreef:Denk erom bij het testen van verschillende firewalls dat er geen restanten achterblijven van de programma's. Dat kan flinke problemen opleveren.
Dit klopt helemaal en gebruik dan ook NOOIT meerdere firewalls tegelijkertijd en schakel ook een eventuele firewall optie van je IS uit.

OA is een geavanceerde firewall en daarmee wil ik aangeven dat je deze niet kan vergelijken met PC Tools of Comodo en je meer moet focussen op je systeem en het instellen van de firewall.
If it ain't broken, don't fix it
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”