Plaats reactie
1
Ik ben verhuisd en heb sinds deze week weer internet van Ziggo en die modem heb ik direct op mijn laptop aangesloten want een router heb ik niet meer nodig met 1 PC.
Is dit wel veilig genoeg of kan ik toch beter mijn oude router tussen de modem en de laptop plaatsen?
2
Heb je een firewall? En dan liefst een 3rd party, dus niet alleen die van Windows.
Je kunt ze gerust beide tegelijk gebruik, ze botsen niet.

Een router zorgt wel voor iets meer veiligheid, maar is niet echt noodzakelijk bij privegebruik.
Als je geen router gebruikt, is een firewall is wel noodzakelijk
Zeg maar Duncan.
3
Ja ik gebruik nu de firewall van Windows 7 die staat standaard aan geloof ik maar een andere firewall is dus beter en veiliger om ook te installeren?
Is comodo internet security of comdodo firewal iets of kan ik beter zone alarm gebruiken.
Waarom is een router niet noodzakelijk voor thuisgebruik er kunnen dan toch hackers in je computer komen of houd die firewal op de computer dat dan tegen?
4
Firewalls van andere producenten dan Microsoft houden meer tegen dan de Windows firewall.
Ook komen deze met betere meldingen (duidelijker) en slaan logs op. Dit laatste kan zeer handig zijn bij het opsporen van problemen.
Die mogelijkheid kent de firewall van Windows niet.
Dat kan je ze niet kwalijk nemen, het ontwikkelen van beveiligings-producten is immers niet hun "core business".

De firewall van Comodo is prima.
Over ZoneAlarm zijn de meningen nogal verdeeld, over Comodo heb ik daarentegen nooit kritiek gehoord.

De Firewall houdt inderdaad 'hackers' tegen, maar ook malware (virussen enzo) die zich via het netwerk verspreiden.
Een router geeft ook bescherming tegen 'indringers', maar op een hele andere manier, het is meer een vorm van 'Security through obscurity', door een router wordt beter verborgen hoe jouw netwerk in elkaar steekt.
Een service die Network Adress Translation genoemd wordt, brengt die veiligheid naar een iets hoger niveau.

Als je geen eigen netwerk hebt, heb je geen router nodig.
En die extra veiligheid die een router biedt is eigenlijk alleen functioneel als iemand jou bewust als doel heeft gekozen.
Zeg maar Duncan.
5
Bedankt voor de uitleg, héél erg duidelijk.
Ik had ook een email gestuurd naar een vriend van mij en die stuurde het volgende bericht terug over een aankondiging van Ziggo dat modems voor modem-routers worden vervangen bij sommige abonnementen.
Ik heb het Z2 abonnement en nu een EuroDocsis 2.0 modem volgens mij het is zo'n zwart kastje, dus als ik het goed lees krijg ik vanzelf een keer een modem-router combinatie. Afbeelding
Mediabedrijf Ziggo start volgende maand met een grote operatie waarin het 400.00 internetmodems bij haar klanten gaat vervangen voor nieuwe exemplaren die draadloos gebruik in en om het huis vergemakkelijkt.

Ziggo kondigde de grote modem-omruilactie al enkele maanden geleden tijdens een persconferentie op het hoofdkantoor in Utrecht aan. Ziggo gaat 400.000 EuroDocsis 2.0 modems vervangen door EuroDocsis 3.0 modem-router combinaties. Het heeft alles te maken met de nieuwe strategie van Ziggo dat het haar klanten mogelijk wil maken op het moment dat hun uitkomt, op elke willekeurige plek en op ieder mogelijk scherm Ziggo-diensten te gebruiken. Daarvoor is het onder andere noodzakelijk dat de modems de toekomstige zeer grote bandbreedtes aankunnen en dat het draadloze gebruik in en rondom het huis eenvoudiger wordt. Deze nieuwe modem-routers maken dit mogelijk.

De vervangingsoperatie start in mei en wordt gefaseerd uitgevoerd. Ziggo verwacht dat men eind september alle EuroDocsis 2.0 heeft vervangen. Klanten die al een EuroDocsis 3.0 modem hebben en klanten met een Z1 of Alles-in-1 Basis abonnement krijgen vooralsnog geen nieuw modem. Nieuwe klanten krijgen ongeacht hun abonnement vanaf mei het nieuwe draadloze modem-router. De modem-routers worden geleverd met standaardinstellingen die voor veruit de meeste gebruikers geschikt zijn. De routerinstellingen kunnen echter volledig naar hun eigen voorkeuren worden aangepast. Iets dat bij veel providers die ook dergelijke apparatuur gebruiken nauwelijks mogelijk is.

De nieuwe modem-routers van Ubee en Cisco zijn gebouwd volgens de EuroDocsis 3.0 specificaties en kunnen met de huidige firmware snelheden aan tot 480 Mb/s down en 120 Mb/s up. Het routergedeelte bezit vier gigabitpoorten voor vaste ethernetverbindingen. Het draadloze gedeelte voldoet aan de B, G en N specificaties, waardoor ook draadloos hoge snelheden mogelijk zijn. De klant kan er voor kiezen om óf de Wifi 2,4 GHz band te gebruiken óf de 5 GHz-band. Standaard staat de 2,4 GHz band aan. Daarnaast heeft het apparaat aansluitingen voor twee telefoonlijnen.
6
Hoi,
Merlijn schreef:Ik had ook een email gestuurd naar een vriend van mij en die stuurde het volgende bericht terug over een aankondiging van Ziggo dat modems voor modem-routers worden vervangen bij sommige abonnementen.
Vanaf 1 April zijn alle snelheden van Ziggo per direct verhoogt voor nieuwe klanten en bij de huidige klanten zal dit voor of medio September plaatsvinden. https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-v ... snelheden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Merlijn schreef:Ik ben verhuisd en heb sinds deze week weer internet van Ziggo
Het is dan wel erg vreemd dat jij dan nog een oude modem hebt gekregen, wat is jouw snelheid bij http://www.speedtest.net" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Ik heb ook het Z2 abbo van Ziggo en heb nu nog de oude snelheden. Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Ook jij bedankt Maxstar maar mijn speedtest is niet helemaal zuiver die wisselt elke keer.

Speed test 1 Afbeelding Speedtest 2 ~ 4 minuten later Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”