Plaats reactie
1
Bericht opgesplitst naar een eigen onderwerp, dit soort berichten horen niet thuis in de sectie Infectie problemen (HijackThis / DDS logs)
Topic
Dennis20 schreef:Hallo,

Ik heb een brief van de ing binnen dat is een virus binnen heb gekregen en dat ik dat zal moeten verderen.

Ik heb nu de stappenplan van infecties gedaan en daarvan heb ik de volgende logs :

Ik vind het schandalig om mensen met een dergelijke ongerustheid op te zadelen. Volledig onnodig, onterecht en puur gokwerk. Als jezelf regelmatig fora bezoekt en veel leest op internet dan weet je echt wel zelf wat je aan de beveiliging van jouw pc moet doen.
Mijn cybercollega @Chato_Flores besloot om de ING maar eens een belletje te doen. De woordvoerster gaf toe dat de woordkeuze in de brief wat ongelukkig was gekozen. Er staat namelijk “het blijkt dat” dit had eigenlijk moeten zijn “een vermoeden bestaat dat..” – dit geeft de brief al meteen een andere wending! De woordvoerster vertelde dat er volgens de ING er sprake van een “gekopieerde code” was. Volgens haar is meestal malware hier de oorzaak van. Een andere mogelijke oorzaak is dat de klant gebruik heeft gemaakt van een ander IP-adres dan gebruikelijk.
Als je logisch nadenkt is het ook van de gekke dat ING je daar op wijst, want daaruit blijkt dat je je eigen systeem niet goed beveiligd hebt. Jij moet daarover gaan en onder controle hebben en niet de ING of andere derden. Lees maar eens goed wat er in die link te lezen staat.
2
Hierbij de link. Er zijn nog mensen die wel bereid zijn om wat extra werk te doen en commentaar te geven en niet zo maar dergelijke flauwekul accepteren.

Ik had te laat gezien dat dit bericht in die rubriek infectieproblemen stond. Achteraf vind ik dat hier best een uitzondering had mogen worden gemaakt, omdat de ING mensen volledig onterecht ongerust en bang maakt en ook nog eens opzadelt met veel onnodig en extra werk, wat ook nog eens onnodige schade kan opleveren voor de pc.
3
De communicatie van de ING (lees: de verwoording) is inderdaad verkeerd, maar als je goed nadenkt, zijn er genoeg manieren waarmee ze het in de gaten kunnen houden. Het is dus zeker geen gok werk.
4
Persoonlijk vind ik het al zeer verontrustend en onwenselijk (en laat ik andere bewoordingen maar achterwege laten) als ik in de gaten wordt gehouden.

Een organistie als de ING, andere organisaties en mensen moeten geen brieven sturen op basis van vermoedens.

De ING kan de mensen wijzen op alle maatregelen die een computergebruiker kan of moet nemen om veilig te kunnen internetbankieren (3xkloppen) en een internet security toepassen. Ook overige adviezen die bijdragen aan een veilige en optimale pc zijn geen bezwaar.

Vanmiddag kreeg ik een e-mail van Ziggo en dit was weer het ordinaire kopieer en plakwerk aangaande de beveiliging van de pc. Geen oplossingen en geen concrete adviezen, alleen maar algemeen bla, bla, wat iedereen inmiddels kan of hoort te weten. Aan het eind van deze beveiligingsriedel kun je dan tegen betaling hun beveiligingsproducten aanschaffen.
5
Het lijkt erop dat de Banken bezig zijn met een overdreven beangstigend klantvriendelijk beleid :crash:
Van ABN-AMRO heb ik ook een [schokkend] brief :rofl: ontvangen. Afbeelding Verder in de brief:
. Wat betekent deze blokkade voor U?
. Hoe gaat het nu verder ?
. Controleer uw rekeningafschriften zorgvuldig
. Aangifte doen is niet nodig
. Nieuwe bankpas ontvangt u automatisch
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
@ Daniel,
Daniel schreef:Zij hebben het tenminste netjes gedaan: "mogelijk" de ING zei "je bent"
Je hebt gelijkt Daniel :good: , zij hebben zelf super correct gehandeld :cool:

Ik heb lang na gedacht of ik onderstaande zal plaatsen, de achterliggende gedachte is, als 01] rectificatie van mijn eerdere bericht, het lijk me dan wel Eerlijk en 02] als antwoord op de reactie van Daniel.

Mijn bank zaken regel ik nog op een ouderwets manier, dat wil zeggen dat ik maandelijks afschriften krijg van ABN AMRO.
30 juni 2011 ontvang ik een brief van ABN AMRO dat mijn bankpas mogelijk betrokken is geweest bij skimming.
Mijn bankpas is reeds geblokkeerd, wel kan ik nog mijn Chipknip saldo terug storten op mijn rekening.
ABN AMRO zal een nieuwe bankpas op sturen, welk ik keurig de volgende dag al in huis heb, en ik kan meteen activeren.

Een aanwijzing [brief] hoe te handelen is vermeld, en dat in mij geval PINBRIEF: NEE.*** , heb ik ontvangen samen met de nieuwe bankpas.
*** Dat wil zeggen dat ik géén nieuwe pincode ontvang van ABN AMRO, om mijn nieuwe bankpas te activeren.

Ik begrijp helemaal niets van wat er afspeelt op dat moment, maar heb gewoon gehandeld conform het verzoek van ABN AMRO.

D.d. 11 juli 2011 ontvang ik mijn [maandelijks] bank afschriften, toen schrok ik pas.

Skimmers hebben namelik op 28 juni 2011, twee maal van mijn rekening geld afgenomen/gebruikt, te weten op het vliegveld Charles de Gaul.
Één maal in een supermarkt [€. 187,44] en één maal bij een drogisterij [€. 309,28].

ABN AMRO heeft op 29 juni 2011 een dossier van gemaakt. Dit staat letterlijk op mijn bank afschrift:
Vergoeding fraude inzake uw bankpas onder dossiernr NBxxxxxxxx/xxx incl transactie kosten.
De bedragen die afgenomen zijn door de skimmers PLUS de transactie kosten, zijn helemaal gestort op mijn rekening door ABN AMRO.
Ik heb helemaal niets voor hoef te doen. CHAPEAU voor ABN AMRO :goed:

De Admin zal dit bericht wel verwijderen indien het niet toegestaan is ::)
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
9
iEscape schreef:De Admin zal dit bericht wel verwijderen indien het niet toegestaan is ::)
Natuurlijk zijn dit soort bericht wel toegestaan... ;)
Maar dat je alleen een nieuwe bankpas hebt gekregen en geen nieuwe pincode is wel vreemd? :eek:
Maar gelukkig is alles opgelost en neem aan dat je nu wel een nieuwe pincode en bankpas hebt gekregen?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
@ Maxstar,
Maxstar schreef:Natuurlijk zijn dit soort bericht wel toegestaan...
:dank:
Maxstar schreef: Maar dat je alleen een nieuwe bankpas hebt gekregen en geen nieuwe pincode is wel vreemd?
Vermoedelijk zijn er twee soorten slachtoffers, 01] PINBRIEF: NEE en 02] PINBRIEF: JA

Ik ben slachtoffer ben van zonder pincode geskimd ::)
Ik bedekt altijd als ik mijn pincode intoetst, dat is zeker.

Dan zijn er waarschijnlijk een andere groep slachtoffers wel met pincode geskimd :rofl:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maxstar schreef:Maar gelukkig is alles opgelost en neem aan dat je nu wel een nieuwe pincode en bankpas hebt gekregen?
Ik heb een nieuw bankpas, maar gebruik nog steeds mijn 'oude' pincode, ik heb mijn pincode niet gewijzigd :pray:
Maar jij brengt mij op het idee :good: om wel te wijzigen, misschien is het wel verstandig ::)
Durf sinds die tijd geen geld meer te tappen :smiley_notnormal:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
11
Het skimmen gebeurd steeds minder bij de geldautomaten en steeds meer in de winkels.
Zolang de banken de magneetstrip blijven gebruiken blijft dit probleem bestaan.

Heel europa is overgegaan op de chip alleen NL blijft op de magneetstrip hangen.
(zelfs een achterlijk land als Ierland op bankgebied heeft chip pinnen) Gewoon goed opletten en je hebt sowieso de zekerheid dat je je geld terug krijgt. (het banksysteem in NL draait om vertrouwen in het systeem)
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
12
@ Vladimir,
Vladimir schreef:Het skimmen gebeurd steeds minder bij de geldautomaten en steeds meer in de winkels.
Betaalautomaat AH doelwit skimmers: :rofl:
http://security.nl/artikel/37934/1/Beta ... mmers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vladimir schreef:Zolang de banken de magneetstrip blijven gebruiken blijft dit probleem bestaan.
Heel europa is overgegaan op de chip alleen NL blijft op de magneetstrip hangen.
In NL gaan wij bijna naar het nieuwe pinnen systeem :pray:
http://www.icp-companies.nl/het-nieuwe-pinnen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij een aantal drogisterijen, supermarkten etc, zijn al nieuwe betaalautomaten [via de Chip] geplaatst.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”