Plaats reactie
1
Beste Lezers,

In de Windows map op station C:\ heb ik 28 vreemde bestanden gevonden en ik denk dat die niet op mijn pc thuis horen!!!
De bestanden heb ik al laten scannen door mijn virusscanner AVG maar die slaat in ieder geval geen alarm.
Het gaat om de bestanden die je hier op de schermafbeelding ziet.
Afbeelding
3
Voor de zekerheid heb ik een paar van deze bestanden laten scannen zoals je vroeg.

33745886.exe http://www.virustotal.com/file-scan/rep ... 1309700261" onclick="window.open(this.href);return false;
36469913.exe http://www.virustotal.com/file-scan/rep ... 1309699921" onclick="window.open(this.href);return false;
44595803.dat http://www.virustotal.com/file-scan/rep ... 1309699967" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is niks gevonden bij deze drie bestanden, zal ik ze anders eens alle 28 laten scannen?
6
Hoi,

Ik heb de bestanden bekeken en dacht in eerste instantie dat deze van Online Armor afkomstig waren, maar na overleg zijn deze bestanden geplaatst door Emsisoft Anti-Malware.

Laat ter controle eens Emsisoft Anti-Malware eens een 'diepe' scan uitvoeren.
  • Start "Emsisoft Anti-Malware" en klik in het linker menu op "Scan PC"
  • Kies de optie "Diep" en klik op de knop "Scan"
  • Als de scan gereed is klik dan op "Rapport weergeven"
  • De verkenner zal nu openen en kies het laatste log bestand a2scan_Jaar-Maand-Dag-175636.txt
  • Plaats deze inhoud in het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Ik heb de scan gisteren afgebroken omdat het veels te lang ging duren en omdat ik weg moest.
De scan heb ik rond 11 uur aangezet en staat nu nog steeds op 4% en heeft wel al 5 objecten gevonden.
Ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren want de computer is nu aanzienlijk trager als je aan het werk bent.

Dit is wat er tot nu toe is gevonden.

Code: Selecteer alles

Backdoor.TDss!IK 2 bestanden - hoog risico
Exploit.JS.Pdfka!IK 1 bestanden - hoog risico
HTML.Crypted!IK 2 bestanden - hoog risico
13
Ja het is gelukt maar heb vandaag nogmaals alles laten scannen om te kijken of het echt wel verwijderd was en er is niks meer gevonden.
Die bestanden in de Windows map op station C:\ heb ik gisteren verwijderd en zijn niet meer terug gekomen.
Heel erg bedankt voor de geboden hulp super!
:dank:
14
Hoi,

Graag gedaan, maar voer ter controle nog even een scan uit met TDSSkiller.

Download TDSSKiller en plaats het op je bureaublad.
  • Pak de bestanden in tdsskiller.zip uit.
  • Open de map tdsskiller en dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen TDSSkiller als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als",
  • Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.
  • Wanneer de scan klaar is klik je op de knop "Report".
  • Er opent een kladblokbestand. Post de inhoud van dit bestand.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”