Virusprobleem ???

Stel hier uw vragen over gratis virusscanners, internet security software & malware- en ransomware preventie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cloclo02
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:58
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Bullguard

#1

22 mar 2018 16:27

Beste,
Ik ben een leek in het oplossen van pc-problemen. Ik had hier vroeger een vriend voor (programmeur-analist) maar die is vorig jaar gestorven. Vandaar dat ik hier te rade kom. Ik denk dat ik een virusprobleem heb. Ik was bezig met you tube in mozille firefox toen ik een nieuw venster kreeg met daarop "windows defender Alert" en een telefoonnummer die ik nog niet belde. het wordt ook verbaal steeds gezegd dat ik het nummer moet bellen. Momenteel draait Bullguard en malwarebytes maar deze hebben dit niet kunnen tegenhouden. Wat nu?
Gebruikersavatar
cloclo02
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:58
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Bullguard

#2

22 mar 2018 16:40

Hallo ik heb het scherm en de stem weg gekregen toen ik hitman pro installeerde. Zou mijn probleem nu opgelost zijn?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#3

22 mar 2018 16:53

Hallo,

Heb je toevallig HitmanPro het logje laten opslaan?
Doe het volgende en ga niet alles door elkaar doen.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
cloclo02
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:58
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Bullguard

#4

22 mar 2018 17:08

In bijlage de resultaten van FRST.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#5

22 mar 2018 17:13

Momenteel draait Bullguard en malwarebytes
Hadden die nog wat gevonden?
Plaats het logje van Malwarebytes en het logje van HitmanPro ook erbij:

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
cloclo02
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:58
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Bullguard

#6

22 mar 2018 17:19

In bijlage de log van malwarebytes.
Het is echter Hitmanpro Alert die ik geïnstalleerd had. (dus zonder log)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
cloclo02
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:58
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Bullguard

#7

22 mar 2018 17:53

Denk je dat mijn probleem opgelost is?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#8

22 mar 2018 18:08

Hallo,

Je heb geen zware infectie gelukkig maar we gaan een paar dingen door nemen.

1. Ik zie twee virusscanners:
  • AV: BullGuard Premium Protection
  • AV: Telenet Security Pack by F-Secure
Verwijder daar nu als eerste één van want twee virusscanners werken elkaar tegen en vertragen ook zo je pc.

2. Malwarebytes kan je blijven gebruiken maar doe het volgende: viewtopic.php?f=325&t=21101

3. Wat mij ook opviel was het volgende:
  • Drive c: (Boot) (Fixed) (Total:117.33 GB) (Free:18.39 GB) NTFS
  • Drive d: (Data) (Fixed) (Total:871.51 GB) (Free:468.64 GB) NTFS
Je C:/ schijf staat te vol kijk of je items naar D:/ kan gaan verplaatsen anders gaat het niet goed.

4. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
cloclo02
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:58
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Bullguard

#9

22 mar 2018 19:10

In bijlage de gevraagde log!
Ik heb ook wat gegevens van schijf C naar D verplaatst. (Ik zal mijn downloadmap moeten veranderen.
En Malwarebytes is een versie met een sleutel voor altijd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#10

22 mar 2018 19:17

cloclo02 schreef: En Malwarebytes is een versie met een sleutel voor altijd.
Dan weet je ook dat Malwarebytes sinds ze versie 3.x.xx zijn geworden een volledig anti-virus programma is waarbij je eigenlijk geen andere antivirusscanner bij nodig heb?
Voor de rest ziet het er goed uit en als er verder geen problemen meer zijn mag je de laatste stap doen:
Met het onderstaande tooltje ruim je de gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
 
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
cloclo02
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 mar 2018 15:58
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Bullguard

#11

22 mar 2018 20:13

Herstelpunt gemaakt! Bedankt voor uw hulp!
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#12

23 mar 2018 11:45

Hallo,

Bedankt en graag gedaan :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Antivirus- en beveiligingssoftware”