Plaats reactie
1
Na de vervroegde update krijg ik de volgende melding op het scherm:
Afbeelding 
G DATA werkt overigens perfect en Malwarebytes Premium ook  :hmm:
Tevens krijg ik de laptop niet meer uit de slaapstand (tijdvermelding is ook niet zichtbaar) als ik terugkeer bij de laptop.
Ik kan de laptop dan niet op de normale wijze afsluiten of opnieuw opstarten.
Na een harde reset werkt de laptop weer prima (na wegklikken bovenstaande afbeelding).
Malwarebytes en G DATA hebben goed gewerkt op Win 10 voor de laatste update.
Wat te doen?
Groeten, Jos H
3
Met de verwijdertool G DATA Total Protection verwijdert van de laptop  :sweep:
Ik wacht nu tot de laptop in slaapstand gaat (toen trad het probleem op).
Ik meld me weer als ik de laptop uit de slaapstand haal.
Groeten, Jos H
5
Laptop is zeer vlot uit de slaapstand gekomen  :goed:
Ik denk dat G DATA Total Protection inderdaad de boosdoener is; deze verwijderd van het systeem.
Malwarebytes Premium en Windows Defender zijn nu nog aanwezig op het systeem.
Windows Defender software is uitgeschakeld en heeft het na het opstarten dus niet overgenomen.
Malwarebytes Premium beveiligt dus nu het systeem; is dit voldoende?
Recente backups zijn aanwezig dus in kritieke situaties heb ik deze "achter de hand" .
Groeten, Jos H
6
Hallo,

Microsoft heeft een spoed update uitgegeven waardoor er nog problemen kan zijn met anti-virus programma's die nog niet compatibele zijn.
Vooral als er meerdere anti-virus programma's op je pc staan zoals jij ondervind.
GDATA en Malwarebytes die en volwaardige av is, kijk eens in Mbam of er een vinkje bij optie 1 staat (vergeet dat rode pijl in de afbeelding).
https://www.rtlnieuws.nl/technieuws/mel ... uterlekken
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
@abbs Dank voor je reactie!!

Ik heb een andere versie dan die op de afbeelding nl. Malwarebytes Premium 3.3.1
Bij het onderdeel Windows Actiecentrum staat bij mij de eerste optie (aanbevolen) "aangepunt".
Wat wel opvalt is dat dit een grijze kleur is; de andere keuzemogelijkheden ( bij de overige opties) laten een duidelijk zwart punt zien.
Afbeelding Er is nu 10.47 uur een update voor windows defender binnengekomen en geïnstalleerd; deze kan ik niet terugvinden in het logboek.
De laptop hoefde ook niet opnieuw opgestart te worden. 
Groeten, Jos H
9
Ik ga hier vanavond mee aan het werk; zometeen inburgeringscursus geven over de digitale snelweg  :read:
GDATA is een betaald pakket; licentie verloopt op 24-01-2018.
Groeten, Jos H
11
Dank voor de info; GDATA gaat er uit
Malwarebytes blijft erin met Windows Defender op de achtergrond.
Mocht Malwarebytes uitvallen dan neemt Windows Defender het na opnieuw opstarten over.
Klopt dit?
Op mijn smartphone gebeurt op dit moment precies hetzelfde en ik ga dan ook bovenstaande acties op de smartphone uitvoeren.

@ abbs  :good:  :dank:
Groeten, Jos H
13
@ abbs  :sorry: voor de late reactie .

Ik heb G DATA verwijdert en nu heb ik op deze laptop Windows Defender (ook als firewall) en Malwarebytes Premium voor de beveiliging.
De laptop draait nu als een zonnetje  :smiley_highfive:
Windows Defender werd automatisch geactiveerd na verwijdering van G DATA.

Tevens heb ik de volgende services automatisch laten opstarten i.p.v. handmatig opstarten:
Windows Update, Background Intelligent Transfer Service, Cryptographic Services en Windows Modules Installer.
N.a.v. dit bericht heb ik deze bewerking uitgevoerd:
@ Fluisteraar 54 viewtopic.php?f=366&t=21449 bericht 10 

Windows Updates worden nu vloeiend uitgevoerd alleen de updates van Win Defender worden niet automatisch bijgewerkt.
Elke keer dat ik via Bijwerken en beveiligen handmatig naar updates zoek wordt er een definitie-update voor Win Defender opgehaald en geïnstalleerd.
In Windows Defender-beveiligingscentrum staan vier "groene vinkjes" maar ik zie geen mogelijkheid om updates automatisch te laten ophalen en installeren.
Tevens worden er geen regelmatige scans uitgevoerd ( laatste scan is van eergisteren).
Hoe los ik dit op?  
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”