Avira krijg ik niet geopend

Stel hier uw vragen over gratis virusscanners, internet security software & malware- en ransomware preventie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#1

Hallo,

Een vraag.

Ik krijg de laatste tijd mijn Avira anti virusprogramma niet geopend, zowel de virusscanner zelf als de Avira connect niet.

Wel weet ik dat deze steeds actief op de achtergrond werkt, maar dus wel vervelend dat ik geen enkel scherm kan openen.

Wanneer het wel lukt is als ik er een nieuwe installatie overheen zet, maar dat moet toch niet steeds de bedoeling zijn lijkt mij.

Bij Avira zelf kan ik er niets over vinden, misschien dat hier iemand weet wat er aan de hand kan zijn?

Ik zou het overigens ook wel handig vinden dat ik dat rode parapluutje in mijn taakbalk zie.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#2

Hallo,

Heb je Avira al eens geheel verwijderd ook de mappen die over kunnen blijven"
Maak daarvoor eerst de "Verborgen bestanden" zichtbaar Handleiding.
Ga nu naar de dik gedrukte mappen en verwijder die: (indien aanwezig)
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Local\Avira <== deze
C:\Users\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Avira <==deze
C:\Program Files (x86)\Avira <== deze
C:\Program Files\Avira <== deze
C:\ProgramData\Avira <== deze

Herstart je pc en download en installeer Avira.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#3

Oke dank je, ik ga het eens uitvoeren
Gebruikersavatar
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#4

Helaas, alles gedaan zoals je beschreef, maar het probleem blijft.

Toch weer  er over heen geïnstalleerd lijkt de oplossing, maar moet toch niet de bedoeling zijn.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#5

Nipcweb schreef:Helaas, alles gedaan zoals je beschreef, maar het probleem blijft.

Toch weer  er over heen geïnstalleerd lijkt de oplossing, maar moet toch niet de bedoeling zijn.
Het lijkt wel of Mbam Avira weer aan het tegen werken is.
Kijk of de stappen die je hier heb gedaan nog zo staan: viewtopic.php?f=325&t=20674
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Nipcweb
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 12 feb 2014 12:18
OS: Windows 10 64 bit
AV: Malwarebytes Premium + Eset online scan
AM: HitmanPro Alert
FW: Windows en router

#6

Ik zal het t.z.t even bekijken en aanpassen, wellicht dat dit tot de oplossing leid.

Overigens werkt Avira wel, want dat zie ik bij het taakbeheer dat deze actief is, maar ik kan de schermen niet openen.

En om deze wel te openen lijkt tot op heden de enige oplossing om de laatste download er overheen te installeren dan werkt het wel en krijg ik de schermen te zien en het rode parapluutje rechtsonder in de taakbalk.

Ik heb overigens  de uitsluitingen voor zowel Avira als MBAM toegepast.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#7

Nipcweb schreef:Ik zal het t.z.t even bekijken en aanpassen, wellicht dat dit tot de oplossing leid.

Ik heb overigens  de uitsluitingen voor zowel Avira als MBAM toegepast.
Waarschijnlijk is dit na een update weer veranderd.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Antivirus- en beveiligingssoftware”