Plaats reactie
1
Ik heb een probleem met mijn CPU gebruik. Ik gebruik op mijn laptop (pavilion van HP met window's 10) Bullguard en een programma voor mijn werk, veel meer doe ik er niet mee, af en toe een website bezoeken voor updates. Het programma wat ik gebruik download heel veel data (aandelen/valutahandel) en samen met Bullguard zorgt dat ervoor dat ik regelmatig een shutdown heb, omdat mijn CPU 100% is. Moet dus constant opnieuw opstarten en kan nauwelijks werken. 

Ik wil nu eigenlijk bullguard eraf gooien, die verbruikt meestal zo'n 30% cpu, maar ik heb geen idee welke beveiligingssoftware ik dan moet nemen. Weet iemand hier iets van hoe zwaar andere programma's mijn processor belasten? Wat kan ik het beste nemen, wat niet zo'n hoog cpu% heeft en toch goed beveiligt? 
3
Ik heb gewoon alles aangezet, firewall, antivirus, spamfilter, pc tune up, back-up, kwetsbaarhedenscanner. Ik gebruik alleen dat ene programma, en in mijn cpu% zie ik dat elke keer als dat 100% is, mijn programma bevriest en dan moet ik het opnieuw opstarten. Het probleem is dat het programma veel CPU gebruikt, maar bullguard ook, zo rond de 30% met uitschieters naar boven toe. Dus het is een probleem van beide programma's, maar de ene heb gewoon nodig voor mijn werk. Ik denk dus dat het beter gaat als ik een virusscanner heb die minder van mijn processor vergt
5
ik vind het niet erg om te betalen, heb van bullguard ook de betaalde versie, als ik maar een programma heb wat niet in de weg zit. Is die firewall van windows genoeg`? ik lees overal dat de beveiliging van microsoft zelf niet afdoende is
6
ik hen bullguard ook aangeschreven of ze er wat aan kunnen doen en ze beloven me dat ze aan een update werken, maar daar blijft het bij. Ik vraag me af of ze het echt gaan oplossen
7
dabbeljoe schreef:ik hen bullguard ook aangeschreven of ze er wat aan kunnen doen en ze beloven me dat ze aan een update werken, maar daar blijft het bij. Ik vraag me af of ze het echt gaan oplossen
Oke, je kan dat afwachten of Bullguard eens verwijderen en bv Emsisoft antivirus nemen samen met de firewall van Windows.
Sinds Windows 10 is de beveiliging wel wat beter geworden hier een link voor Emsisoft.
Je kan Emsisoft 30 dagen op proef gebruiken en dat is in jou situatie even mooi om uit te testen.
Hier meer erover Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
het programma is nu een scan aan het doen, maar gebruikt af en toe meer dan 95% cpu en af en toe 99% disk.. nou heb ik er geen verstand van, maar als ie dat elke keer doet weet ik dat mijn problemen alleen maar groter worden als ik mijn programma weer aanzet.. die blokkeert direct. 
Hoop dat ie dat alleen de eerst keer doet.. heeft trouwens wel al een trojan.CTBlocker ontdekt...klinkt niet goed..

even afwachten maar, ik laat het je weten! Bedankt in elk geval voor je advies! 
14
Hallo,

Plaats straks het logje eens; (ik ben bang dat er meer aan de hand is)

Plaats het in quarantaine en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\ProgramData\Emsisoft\Reports.")


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Ik heb dat ding idd in quarantaine gezet, en hierbij het logbestandje. Ik kan alleen die barbar recovery tool niet uit voeren, ik krijg een melding: "met windows Defender SmartScreen is voorkomen dat een opbekende app is gestart. Het uitoefenen van deze app kan een risico voor uw pc vormen." En dan kan ik alleen nog maar "niet uitvoeren" aanklikken...

Mss dom, maar ik heb echt geen idee hoe het werkt..of wat dat defender smartscreen is.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”