Plaats reactie
1
Hallo allemaal,

Ik gebruik MBAM Premium. Met hun laatste versie 3.0 claimen ze dat je geen antivirusprogramma er meer naast hoeft te hebben. Wat vinden jullie hiervan? Mijn licentie met BullGuard loopt bijna af, dus ik moet een keuze maken. Misschien is een gratis (en veel lichter) programma ernaast, zoals AVG of Avira, nog steeds een goed idee of kunnen we echt zonder? Zou wel mooi zijn......

Graag jullie mening.

Groetjes,
Fréderique
2
Ik heb ALLEEN Avira free en voldoet prima.
Twee programma's die tegelijkertijd hetzelfde doen mbt virus checken of malware wordt meestal afgeraden. Dergelijke programma's doen hetzelfde tegelijkertijd en kunnen daardoor met elkaar in conflict komen. Ik zou me kunnen voorstellen dat beide programma's iets als virus zien. Ze willen het in quarantaine zetten. Plots blijkt voor het ene  programma dat het weg is (omdat het andere het in quarantaine zette) Hoe reageert het ene programma hier op?
Kost ook meer niet zichtbare rekenkracht van de processor.
Dus eentje is genoeg.
3
Hallo,

Sinds versie 3.0 is Malwarebytes inderdaad geschikt als vervanging van een regulier antivirusprogramma. Het is dus niet meer alleen een aanvullende malwarescanner zoals voorheen.

Wel is het nog steeds mogelijk om Malwarebytes te combineren met andere beveiligingssoftware, maar net zoals Kostenzer aangeeft kan dat conflicten geven.
Je ziet dat de laatste tijd ook wel terug en vooral bij de combinatie Avast + Malwarebytes.
Fréderique schreef:Misschien is een gratis (en veel lichter) programma ernaast, zoals AVG of Avira, nog steeds een goed idee of kunnen we echt zonder? Zou wel mooi zijn......
Dat is een optie, en als je voor een gratis virusscanner kiest is Avira de beste keuze. Deze bevat weinig reclame en (onnodige) extra's. Zie ook dit artikel.

Wat betreft BullGuard bevat het Internet Security pakket en de Premium Protection natuurlijk een firewall, ook is dit pakket qua detectie één van de beste beveiligingspakketten. Mocht je de licentie willen verlengen dan zijn de pakketten van BullGuard ook met een korting tot 60% te koop.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Je ziet dat de laatste tijd ook wel terug en vooral bij de combinatie Avast + Malwarebytes.
Malwarebytes werkt ook niet goed samen met F-Secure.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Dank voor jullie input!

Wat betreft het conflicteren, daar weet ik alles van, weet je nog, Maxstar? De simpele oplossing is de folders van de AV- en malwaresoftware in elkaars exclusion list te zetten. Nooit meer problemen. :smiley_highfive:

Maxstar, ik vind jouw opmerking over de firewall heel alert. Daar had ik nog niet aan gedacht. Die wil ik eigenlijk niet missen. (Idd geen vertrouwen in de Windows-firewall.) BullGuard is wel een zwaar programma (ook al beloofden ze daaraan te zullen werken) maar idd heel erg goed. In Process Explorer staat nu MBAM direct achter Firefox en BG lijkt wat minder zwaar dan eerst. Ja, het kost meer rekenkracht maar ik lijk daar helemaal geen last van te hebben, Zelfs met zoveel tabbladen open, hahahaha. En de customer service van BG is onovertroffen. Dus ik denk erover door te gaan met BG. Onder het mom van Better safe than sorry. Maar jouw link naar de 60%-korting werkt niet. Ik kom uit op: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/.
6
Oh, en wat vinden jullie van herdprotect.com? Is dat niet een fantastische toevoeging? Het is portable, dus light. Hij was een tijdje niet beschikbaar, alleen in bèta als ik me niet vergis, maar ik zie dat hij er nu weer gewoon is. Misschien wel beter dan ESET online.
7
Hallo,

Welke versie van BullGuard heb je momenteel in gebruik, want deze zou juist in minimale systeemimpact moeten hebben.
Zelf heb ik onlangs de 2017 versie van het Internet Security pakket getest en gebruikte weinig systeembronnen.

Wat betreft de link met de korting van BullGuard werkt deze nu wel.

Herdprotect zou ik niet zo snel aanraden, het is een leuke tool om mee te experimenteren maar niet echt geschikt voor dagelijks gebruik zeg maar.
Het aantal false positives van Herdprotect ligt nogal hoog, dan is de ESET Online Scanner een beter alternatief als second opinion.

Maar een andere optie is natuurlijk BullGuard als primaire bescherming, en de licentie van Malwarebytes Premium laten verlopen.
Dan kan je de gratis versie gebruiken als extra controle.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Heb het gecheckt met de customer service van BullGuard en ik heb de laatste versie. Program updates komen bij hen ook automatisch binnen. Ze bevestigden dat BG nu lichter is door de nieuwe firewall.

Met de link krijg ik nu dit te zien...

[img=452x236]https://www.imgdumper.nl/uploads9/590a5 ... ebplus.JPG[/img]


Ik heb herdprotect nog niet uitgeprobeerd maar wat betreft de false positives, is dat niet hetzelfde als bij virustotal.com, dat je weet dat het goed zit als de uitslag 2/68 is? Of desnoods 5/68? Overigens is ESET errug precies, de enige die de Google toolbar er altijd uithaalt. :)

Ik vind de gratis versie van MBAM heel mager. Geen realtime bescherming, geen anti-exploit, geen anti-ransomware en geen kwaadaardige-websites-bescherming (en die laatste komt geregeld voor, vaker dan bij die van BG). Ik ben een zware mazzelaar, ik heb een lifetime Premium-licentie, dus ik hoef daar niet over na te denken!! :smiley_swinging:
9
In principe kan je Herdprotect inderdaad vergelijken met VirusTotal maar dat is enkel een optie om bestanden en URL's te scannen.
Met Herdprotect kan je na een scan ook de gevonden items verwijderen, dus je moet dan telkens alle onterechte detecties nalopen.

Aangezien je een lifetime-licentie van Malwarebytes hebt zou ik deze zeker blijven gebruiken. En met BullGuard Samen heb je dan een prima bescherming.
Van Bitdefender Internet Security zijn er trouwens ook lifetime-licenties beschikbaar, dat zou eventueel ook een alternatief voor BullGuard kunnen zijn.

En wat betreft de link met de korting moet deze nu wel werken.... :pray:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”