Plaats reactie
1
Ik gebruik Avira Free Antivirus al jaren om bestanden te scannen. Ik ben 25 jaar in het bezit van pc's, en ben nog nooit besmet geweest door een virus of malware. Ik heb dus geen behoefte aan Real-Time bescherming. Dat gaat tenslotte voornamelijk ten koste van de prestaties.

Na het installeren van Avira Free, start ik Windows in veilige modes en zet alle Avira services, behalve de Avira Scheduler, uit en verwijder alle Avira regels uit Run in het Register (32-bit: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run, 64-bit: HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run).
Na herstarten kan Avira Connect dan geïnstalleerd worden.

Tot versie 15.0.24 werkte dat prima en kon ik met de rechter muis 'Scan selected files with Avira' kiezen om bestanden te controleren. Helaas krijg ik sinds versie 15.0.25 een foutmelding als ik dat doe.
Gelukkig is hier een oplossing voor: vervang het bestand shlext64.dll door (Hidden en Read Only) versie 15.0.24.  Dat moet overigens ook in veilige modes.
Avira detecteerd, lijkt het, wel dat iets niet klopt want het vraag na een tijdje om een herstart. Dit kan worden voorkomen door avrestart.exe via Taakbeheer te stoppen.

Gezien de '64' in de bestandsnaam weet ik niet of dit ook voor de 32-bit versies van Windows werkt. Ik heb geen 32-bit versie van een Shell Extentions dll kunnen vinden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door prinsb op 30 mar 2017 18:28, 2 keer totaal gewijzigd.
3
Dit werkt voor alle versies van Windows vanaf XP. Alleen zul je in Windows 7, 8.1 en 10 Defender uit moeten schakelen. Daar zijn online genoeg artikelen over te vinden.
Helaas heb ik wat tevroeg gejuigd, want vandaag blijkt het bestand te zijn vervangen en krijg ik weer een foutmelding met scannen van bestanden.
Ik heb het bestand opnieuw vervangen met versie 15.0.24 en heb het hidden en read only gemaakt. Mocht dit werken, dan pas ik de post aan.
Ik heb het bestand vervangen voor een Hidden en Read only versie.
4
Hallo,

Waarom gebruik je Malwarebytes niet in plaats van Avira, in de nieuwste versie 3.0 zit alles wat jij zoekt.
Je kan de gratis versie gebruiken, die word toegevoegd aan de functies van je rechtermuisknop waarmee je dan de bestanden kan laten scannen.
Je kan ook via "Scannen" kies Aangepaste scan klik "Stel scan in" ,laten scannen wat jij wil.
Na het downloaden ga je naar "Instellingen" tabblad Mijn account en klik op "Premium-proefversie deactiveren" waardoor je de gratis versie gebruikt.
Download: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/
Afbeelding Je kan malwarebytes ook instellen dat het Windows Actiecentrum hem niet registreert.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hoi,

Omdat ik van Avira weet dat ik de realtime beveiliging uit kan zetten. Daarbij heb ik altijd goede ervaringen gehad met Avira qua detectie.
Laatst gewijzigd door prinsb op 30 mar 2017 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
7
Ik ben het helemaal eens met je keuze prinsb.
Ik krijg alleen virussen binnen als ik tegen beter weten in avira tijdelijk uitschakel om wat uit te proberen.
Verder is Avira geweldig. Je kunt natuurlijk avira ook na het opstarten in 3 muisklikken uitschakelen en nog twee klikken later is het schrem weer avira vrij.
Zelf laat ik het liever aan staan. Kost snelheid, maar mij lijkt dat mee te vallen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”