Plaats reactie
1
Hoi,

Gisteren of zo heeft Avast Free Antivirus een automatische totaal nieuwe update ondergaan. (de combinatie Avast - Thunderbird werkte al jaren foutloos hier) Ander logo in systeemvak etc etc. Nu wil ik met Thunderbird mijn mail openen en krijg ik voor ieder E-mail account/provider als ik mail probeer binnen te halen e/of verzenden een popup schermpje met het bericht: "Er is een fout opgetreden bij de POP3-mailserver. Mailserver pop.ziggo.nl antwoordde:"

Geen idee wat ie antwoordde want meer staat er niet achter!  :lol:

Ik heb wel wat ontdekt door even Avast uit te schakelen voor 10 min en toen kon ik gewoon mijn mail binnenhalen en versturen. Ondertussen ben ik erachter dat via Avast-Instellingen-Onderdelen en dan via de knop/schakelaar: Mailschild uitschakelen al voldoende is, maar dit kan niet de bedoeling zijn toch? Voorheen werd mijn inkomende en uitgaande mail incl. bijlage trouw gescand!

Het zal wel iets kleins zijn wat ik moet aanpassen maar graag een reactie welke stappen ik moet volgen.

Alvast bedankt!

Ronald 
 
2
@ Ronald,

Uw topic is verplaatst naar het juiste forum onderdeel, zodat het in de spotlight komt van de Avast expert.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Hoi Ronald,

Heb je in TB het aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie aan staan?

1) Open Avast! en klik op instellingen -> probleemoplossingen
2) Klik op fabrieksinstellingen herstellen.
3) Zorg dat programma-instellingen en schild-instellingen staan aangevinkt.
4) Klik op (Nu terugzetten naar de standaard-instellingen).
5. Herstart de computer.

Werkt dit niet wijzig dan je POP-server eens in IMAP.
If it ain't broken, don't fix it
5
Hoi,
Waar kan ik dat zien in TB of beveiligd wachtwoord verificatie aan staat?
Ik vond wel dit maar ik weet niet of je dat bedoeld? (zie images onder) De ene is trouwens een POP e-mail en de andere een IMAP e-mail. Beiden verzenden niet en halen geen mail binnen!
Overigens staan er nog 3 Window Users accounts op deze pc die allemaal met Thunderbird werken en alles bij elkaar zo'n 12 verschillende e-mailaccounts van verschillende providers, maar niemand kan mail binnenhalen en/of verzenden. Afbeelding Afbeelding Ik hoor het graag weer of dit is wat je bedoelde voor ik verder ga om Avast terug te zetten naar standaardinstellingen.

Alvast bedankt!

Ronald
 
6
Hallo,

Met de laatste versie van Avast zijn er diverse problemen, wat je kunt proberen is om de laatste bèta versie te installeren.
Ik ben benieuwd of de problemen met Thudnerbird dan ook nog aanwezig zijn.
http://files.avast.com/beta9x/avast_fre ... ffline.exe

Voordat je deze versie installeert is het wel raadzaam Avast geheel te verwijderen en daarna AvastCleaner te draaien.
https://www.avast.com/uninstall-utility


 
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hoi Maxstar,

Ow ik dacht echt dat het iets simpels was en er een instelling bij mij verkeerd stond haha, Maar als er zoveel problemen zijn komt Avast dan niet snel met een update? Ik bedoel ik haal momenteel mijn e-mail toch niet binnen op de pc vanwege dat andere probleem omdat anders mijn backup (incl. e-mail mappen) niet meer up to date is. Maar goed als ze niet snel met een update komen waarin ze het probleem verhelpen installeer ik die Beta versie wel, en hopelijk is het dan opgelost.

Alvast Bedankt!

Ronald
8
Hallo,

Inmiddels is er een nieuwe versie (17.3) die een aantal problemen oplost, dus wellicht ook het probleem met Thunderbird.
De update kan handmatig geïnstalleerd worden als dit niet automatisch is uitgevoerd.
  • Klik in Avast op instellingen en vervolgens op bijwerken.
  • En klik bij programma op bijwerken om de laatste update van Avast te installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Hoi,
Ik hen handmatig Avast 17.3 geïnstalleerd maar het probleem is met die versie nog niet opgelost. Het enige verschil is dat dat ene e-mailaccount met Verbindingsbeveiliging STARTTLS (zie image hierboven) als enige nu dat popup schermpje niet meer weergeeft, maar verder is er met dat account geen e-mail te verzenden of te ontvangen en blijft ie de hele tijd zoeken naar vebinding. Dat is alleen te stoppen door mijn computer opnieuw op te starten.

Nu de nieuwe update 17.3 het probleem niet verhelpt, heeft het dan nog zin de beta versie te proberen? En blijven ze die Beta versie, mocht die wel werken, wel updaten of is een Beta versie altijd tijdelijk?

Alvast bedankt,

Ronald
11
Hoi Maxstar!

Ik heb als eerste die tips van Angela uitgeprobeerd maar ook dat mocht niet baten. Behalve dat gedeelte over: "Heb je in TB het aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie aan staan?" want ik snap nog steeds niet waar ik dat kan vinden in TB?

Ja dat dacht ik al dat dan de bèta versie misschien ook geen nut zou hebben. Toch als ik nog ergens dat (ik heb 'm nu gewoon geüpdate naar versie 17.3 via bijwerken zoals je schreef) dat Avast totaal verwijderen maar dan ook echt alles, met een  tool/program en dan opnieuw installeren het misschien zou kunnen verhelpen?

Verder vond ik nog dit over wat Avast aangeeft te doen betreffende TB: (wat me zelf logisch lijkt dat het in zoiets zit)  https://www.avast.com/nl-nl/faq.php?article=AVKB91
Ik heb alleen geen idee hoe oud dat bericht is want ze hebben het over Avast 2015 (en ik heb Free Avast 17.3 als dat daaronder valt?)

Ik heb mijn (web shield) certificaat geëxporteerd, maar importeren in Thunderbird lukt niet, dat geeft ie aan dat er al een certificaat aanwezig is. Maar nu lijkt me het goed om eens te proberen deze te vervangen voor die nieuwe geexporteerde. Maar dan moet ik eerst die oude verwijderen maar dat durf ik niet zo goed omdat ik niet precies weet of het de goede is? Weet jij dat toevallig aan de hand van onderstaande afbeelding of dat de goed is en ik op verwijderen kan klikken?: Afbeelding En dan de nieuwe importeren, in de hoop dat het helpt en de oude beschadigd was of zoiets?

Ik hoor het graag,

Alvast bedankt!

Ronald
12
Hallo,

In de eerdere screenshot is te zien dat de authenticatiemethode voor het versturen van e-mail niet is ingesteld.

Wat betreft het certificaat kan je eerst op weergeven klikken, dan kan je het serienummer inzien.
Het meeste recente certificaat van Avast heeft het volgende serienummer: 36:B4:87:73:3F:AC:7E:45:9B:79:3A:C2:05:81:6B:6A

Mocht een ander certificaat zijn kan je deze inderdaad verwijderen en opnieuw importeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hoi Maxstar!
Dat meest recente serienummer wat jij opgeeft, dan hebben we het toch over het serienummer van avast! Web/Mail Shield Root (die blauw is in mijn laatste bericht voor deze met afbeelding erover) en dan op Weergeven klikken? Ik heb daar namelijk bij Serienummer, een heel kort serienummer staan bestaande uit 3 getallen en 3 letters? Dat ik niet op het verkeerde tabblad zit of zo haha? Als ik het exporteer heet het: avast!Web-MailShieldRoot.crt terwijl diegene die ik zou moeten importeren MailShield.der heet ??? Lijk tmij als ik een .crt verwijder dan ik dan ook een .crt moet importeren en niet een .der ??? Ergens zal ik dus wel iets fout doen haha.

(Wel staan er in TB op dat tabblad waar dat korte serienummer staat bij SHA-256-vingerafdruk en SHA-vingerafdruk langere combiinaties van letters en cijfers, di emeer op jouw serienummer lijken qua lengte)

Alvast bedankt!

Ronald
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”