Plaats reactie
1
Bij m'n dochter had ik W10 geinstalleerd.
Daarna Avast geinstalleerd en met wat moeite Defender defenitief uitgeschakeld.
Daarna Malware Bytes 3.x geinstalleerd.

Dat leek goed te gaan, tot een tijdje later, toen kwam er op eens de melding van Avast als ik het goed herinner. Dat er incompatible software gevonden zou zijn.
Deze incompatible software was Malware Bytes werd aangegeven.

Dit is toch vreemd of niet? Malwarebytes heeft toch altijd goed naast andere gratis scanners, waaronder ook Avast kunnen draaien? Heb nog elders op W7 een zelfde installatie gedaan, daar heb ik deze melding nog niet gezien.

Is dit een fout ergens veroorzaakt door de nieuwe Malware Bytes i.c.m. W10 of is Avast hier vreemde kuren aan het vertonen?
Greetings, Black Tiger.
2
In Windows 10 is Windows Defender in tegenstelling tot Windows 7 natuurlijk een volwaardige virusscanner, al laat de bescherming wel te wensen over.
Ook bevat het sinds kort de functie "Beperkt Periodiek Scannen", waardoor het nog deels actief is ook als er andere antivirus-software geïnstalleerd is.
Een tijdje terug heb ik het bovenstaande artikel geschreven hoe je Windows Defender compleet kan uitschakelen.

Malwarebytes 3.0 is inderdaad nog steeds compatibel met de meeste andere antivirus-software, maar dat moet wel van twee kanten komen.
Dus wellicht dat avast! antivirus momenteel nog niet 100% compatibel is met Malwarebytes en daardoor een melding geeft.
Wanneer je Malwarebytes als uitzondering in avast! instelt zou je een dergelijke melding niet meer mogen krijgen.

Bij Instellingen > Algemeen > Uitsluitingen zou je het volgende kunnen instellen.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik had inderdaad het register aangepast op die manier om defender definitief uitgeschakeld te krijgen.
Heb altijd gedacht dat die uitsluitingen alleen voor scans waren en niet voor detecties als conflicterende programma's, dus weer wat nieuws bijgeleerd. Ga het in elk geval proberen, thanks!
Greetings, Black Tiger.
4
Ik las ergens dit bericht:
"Beste allemaal,
heb in samenwerking met Malwarebytes de oplossing gevonden.
Het was dus Malwarebytes 3.06 samen met AVG free wat het probleem gaf.
In AVG heb ik onderstaande bestanden moeten uitsluiten en daarna ging alles okay.
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MbamPt.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbam.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\assistant.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MBAMWsc.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\mbamtray.exe
C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-Malware\MBAMService.exe"
Zal voor Avast wel niet anders zijn.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”