Plaats reactie
2
securitycheck zie bijlage, WIGI uitgevoerd alleen ''report'' knop blijft blanco/kan niet aanklikken.

mvg, Jeroen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
hallo, ja uitgevoerd als administrator ,evt wigi gechecked op updates. heb een printscreen gemaakt alleen wordt .gif .png niet toegestaan. welke extensie is wel toegestaan?

mvg,
6
hallo maxstar, is er na deze beveiligingscheck (of i.c.m. deze) ook een soort van stappenplan om een pc zo goed mogelijk te kunnen beveiligen?

mvg, Jeroen.
7
Hallo,

Ik heb de berichten even opgesplitst naar een eigen onderwerp om het andere topic overzichtelijk te houden.

Momenteel gebruik je Avira als primaire virusscanner, als aanvullende malwarescanner kan je Malwarebytes Anti-Malware installeren. De gratis versie biedt echter geen real-time bescherming maar gebruik je dan puur als extra scanner om periodiek de computer te controleren. De betaalde (premium) versie zal de computer wel real-time bescherming bieden en is zeker een aanrader.

Zie ook dit topic voor een verdere toelichting over het beveiligen van de computer. Beveiligingspakketten als HitmanPro.Alert of Malwarebytes Anti-Exploit zijn zeker een goede aanvulling om beter beschermd te zijn tegen ransomware en crypto-locker varianten.

Verder is het natuurlijk van belang om regelmatig back-ups te maken zeker met het oog op de crypto-lockers die (persoonlijke) bestanden versleutelen en daarmee in de meeste gevallen voor altijd onbruikbaar zullen zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
hoi,

Die link heb ik gelezen en heb daarom die avira, als virusscanner, hitmanpro als malware scanner en hitmanpro alert als extra beveiliging.
De punten 4,5 en 6 heb ik ook uitgevoerd. Punt 7 ook doorgelezen ,Windows Script Host heb ik niet op de pc en powershell heb ik wel ,maar weet niet welke mappen ik allemaal kan/moet verwijderen.

Vervolgens via link ''de beveiligingscheck'' uitgevoerd, security. en wigi tool uitgevoerd ( wigi knop werkt niet).

Is hierna mijn pc volledig op veiligheid gecheckt en beveiligd ?(preventief en punt 7 in acht genomen)
11
hallo, super om te horen,ben heel blij met met de service en mijn pc loopt als een zonnetje!

nog 3 vraagjes:
-kun je aub zeggen hoe ik powershell moet verwijderen? -wanneer je er aan toe komt of je even kunt melden wanneer wigi tool beschikbaar is ?- en nu de pc eindelijk goed beveiligd is blijft email beveiliging nog over.

Zoals ik al verteld had ben ik gebeld door een struiner,die kon ik mijn pc kijken,vertelde welke financiële mappen ,persoonlijke zaken en wachtwoorden had. Het afgelopen jaar viel vaak de internet verbinding weg, startte email programma uit zichzelf op en sloot ook af. Kpn meldde geen storingen wel nieuw modem gekregen en ww verandert.
Na nieuwe installatie w7 heb ik geen last meer gehad van deze storingen en internet valt ook niet meer weg, maar zou wel graag serieus email beveiliging willen (betaald is prima), is er een bedrijf/host waar ik mijn email verkeer kan onderbrengen? zowel zakelijk als privé? dus hun controleren/versleutelen al mijn e-mailverkeer zodat er geen 3e partij kan meekijken.


vriendelijke groeten, Jeroen.
12
Hallo,

Powershell hoef je niet te verwijderen, sowieso is in Windows 7 het uitvoeren van Powershell scripts standaard uitgeschakeld.
Wat betreft de tool WiGi is deze al beschikbaar, alleen is het programma blijkbaar aangepast dat er geen logbestand meer wordt aangemaakt.

Wat betreft de e-mail beveiliging kan je de e-mails gaan versleutelen, bij Comodo kan je een gratis e-mail certificaat aanvragen waarmee je de verstuurde e-mails kunt versleutelen.
Hiervoor heb je in principe geen aparte hosting nodig, echter als je voor zakelijke doeleinden ook een website wilt gebruiken kan je direct ook via hun de e-mailserver gebruiken en bij hen een certificaat aanvragen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
hallo maxstar,

ben nu ook bezig om een geschikte vpn te vinden..... ik zie bij avira dat ze de Phantom VPN aanbieden. Is deze aan te raden? of niet? , weet jij dan misschien een goede vpn?

voorkeur:
beste privacy bescherming(betaald is prima),
geen logbestandent
mag op 1 apparaat te gebruiken zijn
ong lim downloaden zou fijn zijn.

groetjes, Jeroen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”