Plaats reactie
1
Omdat mijn McAfee abonnement is verlopen heb ik geprobeerd AVG te installeren.
Echter dit geeft bij herhaling een foutcode 0xC0070643 met de opmerking alles nog een keer te proberen.
Ondertussen ook McAfee proberen te verwijderen, maar ook dat lijkt niet geslaagd omdat er nog steeds een melding komt dat ik dit opnieuw moet installeren.
Op de gebruikelijke manier krijg ik niet alle programma onderdelen van McAfee verwijderd

Hiervoor had ik WIndows 10 geinstalleerd maar weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

met vriendelijk groet
Jaap Blom
2
Welkom,

Een ander antivirus programma installeren kan je het beste doen als je eerst de huidige verwijdert hebt en daarna de computer herstart is.

Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding RSIT naar je bureaublad.
32-bit: RSIT
64-bit: RSITx64

Start RSIT:
Windows XP: dubbelklik op RSIT.
Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op RSIT en klik op Als administrator uitvoeren.

Klik op Continue
Wacht tot het scannen klaar is, dit kan even duren!
Let op: Start geen andere programma's zolang RSIT bezig is!
Notepad wordt geopend met het logbestand log.txt. Dit kan je afsluiten.
In de map C:\RSIT verschijnen nu 2 logbestanden: log.txt en info.txt
Post deze 2 logbestanden als bijlage in je volgende bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Bijgaande de logfile na uitvoering RSIT
Alles verliep vrij vlot.

groet
Jaap Blom
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Chinese Simplified Fonts Support For Adobe Reader 9
    WindowsMangerProtect20.0.0.502
    YouTube Downloader 3.4
Herstart de computer.

Stap 2:
Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit zal maximaal 1 minuut duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    emptyffcache;
    emptychrcache;
    msconfigcheck;
    {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692};c
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Filter\application/x-mfe-ipt;k
    HomeNetSvc;s
    McAPExe;s
    mccspsvc;s
    McProxy;s
    mfemms;s
    McMPFSvc;s
    McNaiAnn;s
    mfeaack;s
    mfeaack01;s
    mfeavfk;s
    mfemms;s
    C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0035-ABCDEFFEDCBA};fs
    {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9};c
    C:\Program Files\Java\jre6;fs
    C:\ProgramData\McAfee;fs
    C:\ProgramData\WindowsMangerProtect;fs
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Alle stappen afgewerkt,
Zoek results in bijlage

groet
Jaap Blom
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    C:\Program Files\Common Files\McAfee;fs
    C:\Program Files\McAfee;fs
    C:\Program Files (x86)\McAfee;fs
    mfeaack.sys;s
    mfeavfk.sys;s
    AvgAMPS;s
    C:\Program Files (x86)\AVG;fs
    C:\ProgramData\McAfee Security Scan;fs
    ffdefaults;
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Filter\application/x-mfe-ipt];r
    {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692};c
    McAfee;a
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Actie uitgevoerd.
Zoek results in de bijlage

Groet
Jaap Blom
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DellShared\IntelSecurityApps];e
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee];r
    {F80EAA49-6471-40B8-84F5-E1C1E4F5644A};c
    {2F4C0E0C-80AD-4105-9A0F-4BA90BB64296};c
    {309437E9-DE9F-4005-8C66-B1A74D6A23C2};c
    {84EE90FA-0275-47D5-9FF1-906FD249466D};c
    {ADF6F86F-76D1-4B41-BE09-DB784211C669};c
    {B6226FA6-CC7C-4F13-95D0-BB47387B4B95};c
    {C307ED64-2933-4E7E-869B-7EFC8F6C7B18};c
    {F7520A2F-82E1-4DD5-A4BF-9D56BCF1D743};c
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee.com];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfeeInstaller];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\mcafeeupdater];r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{DAABE21E-DB8C-49b8-9511-9E6547ECBC6F}];r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent\Post Platform];r
    "McAfee"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent\Post Platform];e
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\EventLog\System\McAfee Service Controller];r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules];r
    "{F54018D5-F131-450F-8F3B-1F579A77F645}"=-;r
    "{8F5F35E0-A9DE-48E7-BFFB-537CB35C435F}"=-;r
    "{23FAA186-A124-40E1-989F-897197EFDCAE}"=-;r
    "{77478D4D-9CA3-4BBA-95FA-8A8853AE13F2}"=-;r
    [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\EventLog\System\McAfee Service Controller];r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\FirewallRules];r
    "{F54018D5-F131-450F-8F3B-1F579A77F645}"=-;r
    "{8F5F35E0-A9DE-48E7-BFFB-537CB35C435F}"=-;r
    "{23FAA186-A124-40E1-989F-897197EFDCAE}"=-;r
    "{77478D4D-9CA3-4BBA-95FA-8A8853AE13F2}"=-;r
    [-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust];r
    McAfee;a
    restore;|C_Program Files (x86)_AVG|C:\Program Files (x86)\AVG
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Opnieuw zoek.exe gerund
Logfile bijgesloten

Jaap Blom
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DellShared\IntelSecurityApps];r
    "CheckStatus"=-;r
    "LaunchTrueKey"=-;r
    "LaunchKeycard"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DellShared\IntelSecurityApps];r64
    "CheckStatus"=-;r64
    "LaunchTrueKey"=-;r64
    "LaunchKeycard"=-;r64
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\5.0\User Agent\Post Platform];r64
    "McAfee"=-;r64
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-3750845818-1823355356-3413078916-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\InternetRegistry\McAfee];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-3750845818-1823355356-3413078916-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\1bbacf75_0];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-3750845818-1823355356-3413078916-1001\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\LowRegistry\Audio\PolicyConfig\PropertyStore\ad93210e_0];r
    [-HKEY_USERS\S-1-5-21-3750845818-1823355356-3413078916-1001\SOFTWARE\Microsoft\SystemCertificates\McAfee Trust];r
    [HKEY_USERS\S-1-5-21-3750845818-1823355356-3413078916-1001\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\AppCompatFlags\Compatibility Assistant\Store];r
    "C:\\Program Files\\McAfee\\MSC\\mcuihost.exe"=-;r
    "C:\\Program Files\\McAfee Security Scan\\uninstall.exe"=-;r
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
acties weer uitgevoerd
logfile in bijlage

groet
Jaap Blom
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Stap 1:
Start Zoek opnieuw:
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Windows XP: Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    autoclean;
    emptyfolderscheck;delete
    
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • AVG Zen
    AVG
Herstart de computer.

Stap 3:
Kan je nu wel AVG installeren zonder foutmelding ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Stap 1 heb ik uitgevoerd. Logfile bijgesloten.

AVG komt niet meer voor in de lijst met programmaonderdelen in het configuratiescherm.
Nog wel in de lijst met apps onder de startknop met een mogelijkheid om via rechtermuisknop installatie ongedaan te maken, maar dat loopt ook via het configuratiescherm en daar is het niet meer.
Stap 2 kan ik dus niet uitvoeren


Als ik nu AVG probeer te starten komt het mij inmiddels bekende installatie scherm te voorschijn. Kan ik dan nu de installatie proberen opnieuw te doen?
groet
Jaap Blom
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Ik heb ondertussen ook een poging gedaan om AVG opnieuw te installeren.
Dat ziet er op her eerste gezicht goed uit

Dank voor alle moeite.
Ik heb nog wel een ander probleem van na de installatie van Windows 10. Ik werk met windows live mail. Ik zie echter de inhoud van mijn berichten niet meer. Evenmin wordt geen enkel adres herkend, dus mails doorsturen of eigen mails verzenden lukt dus ook niet.
De inhoud van de berichten krijg ik wel te zien als ik een poging doe om een bericht door te sturen.
Mijn vrouw heeft al deze problemen op haar account niet.
Kan ik dit via ditzelfde draadje voorleggen of moet ik dat als nieuw topic op (misschien) een andere plaats neerleggen?

met vr groet
Jaap
15
Kan ik dit via ditzelfde draadje voorleggen of moet ik dat als nieuw topic op (misschien) een andere plaats neerleggen?
Je kan hiervoor beter een nieuw topic aanmaken, dan blijft het overzichtelijk.

We zijn bijna klaar met dit topic.

Start opnieuw Afbeelding MalwareBytes' Anti-Malware.
Indien de melding verschijnt dat de database verouderd is, klik dan op Verhelp Nu.
Indien de melding verschijnt dat er een nieuwe programma versie beschikbaar is, klik dan op "OK" om deze te installeren.
Let op: Tijdens de installatie, haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van Malwarebytes' Anti-Malware, klik op de knop "Scan Nu".
Als de melding verschijnt "Er zijn updates beschikbaar", klik dan op "Nu Bijwerken". Het scannen start daarna automatisch.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”