Plaats reactie
1
Op mijn PC is voor de 2e keer PrivateFirewall verwijderd zonder dat ik het zelf gedaan heb.
Een tijdje geleden (14 augustus) kreeg ik een melding van Windows Firewall. Vreemd, want ik had die uitgeschakeld en PF geïnstalleerd... dacht ik.
Wat ook vreemd was, was dat ik mijn Lastpass opnieuw moest aanmelden... doet ie anders nooit
Op zoek naar PF maar nergens te vinden. Gedownload en opnieuw geinstalleerd en niet al te druk over gemaakt.

Vandaag start ik mijn PC op en weer moet ik me opnieuw aanmelden bij LastPass (dit is een zgn trusted pc dus dat hoeft normaal gesproken niet).
Ik kijk naar icoontjes rechts onder op de taakbalk en zie dat PF weer ontbreekt. IK check Windows Firewall en die staat weer aan.
?????????????????????????????????????

Wat is hier aan de hand?

PS
En nee, niemand anders heeft toegang tot mijn PC (althans niet via de normale weg = aangesloten toetsenbord)
2
Is je besturingssysteem nog steeds Windows 8.1 of heb je de upgrade naar Windows 10 al uitgevoerd?
Indien je pc nu op Windows 10 draait, klik je op de volgende link: https://www.privacyware.com/PF_support.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Scrol op die pagina naar beneden tot je bij "*Windows 10 Support" bent:
For those experiencing challenges installing/operating Privatefirewall on Windows 10 (either via upgrade or new system), consider the following:

- Uninstall Privatefirewall. Reboot system.
- Apply right mouse to Privatefirewall installer 7.0.30.3 and select Run as administrator. Install and reboot.

Privatefirewall is not formally certified for Windows 10, but in most cases, it will operate as expected on Windows 10 systems. In others, it may be necessary to specify the Win 8 compatibility setting. To do so, go to Start, All apps, Privatefirewall 7.0, apply right mouse and select Properties, Select Compatibility tab, check Compatibility mode checkbox "Run this program in compatibility mode: Windows 8". Click Apply. Restart system.
Geen Windows 10, maar Windows 8.1? Klik dan daar op Trouble-Shooting.
Helpt dat ook niet, dan kun je via e-mail contact opnemen met de ontwikkelaar.
Ga daarvoor naar de Home page: https://www.privacyware.com/personal_firewall.html" onclick="window.open(this.href);return false; en klik dan rechtsboven op de knop Contact.
3
Ik draai nog 8.1
Heb PF opnieuw geïnstalleerd en kreeg een foutmelding.
Daarna verwijderd, restart, Avast uitgeschakeld, weer PF geïnstalleerd nu zonder foutmelding.

Ik meen me te herinneren dat ik bij eerdere installatie ook dezelfde foutmelding kreeg
4
Schrijf die foutmelding exact op en plaats hem in dit draadje, wanneer je hem weer mocht krijgen. Misschien weten andere forumleden die ook PrivateFirewall gebruiken, dan een oplossing. (Zelf houd ik het bij de ingebouwde firewall van Windows). En anders moet je die foutmelding opnemen in je mail naar de ontwikkelaar van PrivateFirewall.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”