Plaats reactie
1
Net nww W7 install gedaan want had wat problemen; o.a. dat McAfee Total Protection niet meer opstartte na re-boot.
Was ook opeens verdwenen in mn msconfig/opstart items/
Alle probs nu verholpen behalve die met McAfee. Nu even de tijd genomen om me eens goed in te lezen en ja hoor:

McAfee start WEL op maar verschijnt niet als zodanig op je taskbar (of in
verborgen picto's) daarom denk je dat ie niet is opgestart en je dus onbeschermd bent.

De reden schijnt te zijn dat MS de softwaremakers (en dus ook AV) heeft verzocht om het boot proces niet langer te verstoren en pas achteraan de rij
komen te staan mbt het opstarten. Wat betreft het opeens verdwenen zijn in msconfig/startup en dat geldt trouwens ook voor Malwarebytes, schijnt te zijn dat ze niet willen dat je ze uitschakeld/opstart ??? Is me niet geheel duidelijk.

Gevolg is dat McAfee en of Malwarebytes wel opstarten, de laatste sneller, maar bij McAfee kan het zo'n 3 a 4 minuten duren vooraleer het picto-tje verschijnt.

Bovenstaande geldt trouwens ook voor W10 users.

Net nog even wat testjes gedaan, 4 keer reboot: zelfde resultaat.

Snellere oplossing?

Na reboot manueel McAfee opstarten , stuk sneller ;)

Lees ook:
https://community.mcafee.com/message/389293#389293" onclick="window.open(this.href);return false;
https://community.mcafee.com/thread/81705" onclick="window.open(this.href);return false;
2
Hallo,

Heeft McAfee Total Protection soms zelf niet een optie om het programma vertraagd op te starten? Meerdere beveiligingspakketten hebben een dergelijke optie.
Dat het pictogram van McAfee pas later verschijnt wil nog niet zeggen dat deze op dat moment ook nog niet actief is. Het is immers enkel de gebruikersinterface zeg maar die nog niet actief geladen is.

Sowieso staat McAfee er bekend om dat deze een flinke systeemimpact heeft, ook qua uiteindelijke bescherming zijn er veel betere alternatieven.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar schreef:Hallo,

Heeft McAfee Total Protection soms zelf niet een optie om het programma vertraagd op te starten? Meerdere beveiligingspakketten hebben een dergelijke optie.
Niet dat ik weet.
Dat het pictogram van McAfee pas later verschijnt wil nog niet zeggen dat deze op dat moment ook nog niet actief is. Het is immers enkel de gebruikersinterface zeg maar die nog niet actief geladen is.
Precies, misschien had ik niet helder aangegeven maar bedoelde dat je via taakbeheer/services idd kan zien dat mcafee aktief is.
Sowieso staat McAfee er bekend om dat deze een flinke systeemimpact heeft, ook qua uiteindelijke bescherming zijn er veel betere alternatieven.
Klopt maar ik denk dat dit enkel geldt voor antieke systemen, net nw systeem geassembleerd, windows en o.a. mcafee op ssd alles draait razendsnel;)
Prima tevreden met mcafee+mbam.
4
Goedemorgen,

Het geldt niet alleen voor antieke systemen dat McAfee een redelijk zwaar pakket is, ook op nieuwe systemen heeft het een behoorlijke systeemimpact.
Maar goed verder zijn er dus geen problemen met McAfee, alleen dat het icoontje pas later in de taakbalk verschijnt wat naar mijn weten normaal is.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Maxstar schreef:Goedemorgen,

Maar goed verder zijn er dus geen problemen met McAfee, alleen dat het icoontje pas later in de taakbalk verschijnt wat naar mijn weten normaal is.
Dat weet ik en nu jij ook maar velen weten dat niet, vandaar ook i.c. vele vragen ook op het mcafee forum (en elders) ;)
McAfee had haar klantjes eigenlijk even netjes moeten informeren omtrent de deal met MS. Wat mij betreft einde van mijn monoloog.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”