Plaats reactie
1
Geen antwoord op je vraag (zou ik ook niet kunnen want ik ben een leek ) maar het programma dat jij noemt Voorts heb ik mijn systeem gescand met het programma ReImage en daarmee krijg ik opnieuw de mededeling, dat er een Trojan Horse op mijn pc zit. Het gaat om de volgende: heeft op internet een paar mindere recensies. Kenners: In hoeverre zijn die recensies terecht?

Code: Selecteer alles

hxxp://zondervirus.nl/reimage-virus/
hxxp://nl.pcthreat.com/parasitebyid-32852nl.html
Rudi
Laatst gewijzigd door Maxstar op 18 aug 2015 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL onklikbaar gemaakt.
3
Hallo,

Nee dit programma valt eigenlijk onder de categorie "Potentieel Ongewenste Software", als test heb ik dit programma eens op een (schoon) test-systeem geïnstalleerd.
Hierbij treft het allerlei problemen aan die er eigenlijk niet zijn, de drie zogenaamde virussen betreffen verschillende versies van AdwCleaner wat uiteraard betrouwbaar is.

De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImage
Dit soort programma's balanceren eigenlijk op het randje van legitiem, met andere woorden is het door te weinig punten niet als zogenaamde Rogueware te classificeren.
Vaak worden dit soort programma's dan ook aangeboden via wrappers, of adware gerelateerde pop-ups waarin je het advies krijgt om de computer op fouten of malware te scannen.
In alle gevallen zullen er problemen gevonden worden, om deze vervolgens te repareren dien je een licentie aan te kopen. Wat tevens ook sterk aangemoedigd wordt naar de gebruikers toe.

Wat betreft de twee vermelde websites in het eerste bericht heb ik daarvan de links in een codebox geplaatst zodat deze niet meer klikbaar zijn. Beide websites bieden namelijk ook (deels) misleidende informatie, dit soort websites zijn er namelijk enkel op gericht om het tevens waardeloze SpyHunter aan de man te brengen.