Plaats reactie
1
Geen antwoord op je vraag (zou ik ook niet kunnen want ik ben een leek ) maar het programma dat jij noemt Voorts heb ik mijn systeem gescand met het programma ReImage en daarmee krijg ik opnieuw de mededeling, dat er een Trojan Horse op mijn pc zit. Het gaat om de volgende: heeft op internet een paar mindere recensies. Kenners: In hoeverre zijn die recensies terecht?

Code: Selecteer alles

hxxp://zondervirus.nl/reimage-virus/
hxxp://nl.pcthreat.com/parasitebyid-32852nl.html
Rudi
Laatst gewijzigd door Maxstar op 18 aug 2015 09:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL onklikbaar gemaakt.
3
Hallo,

Nee dit programma valt eigenlijk onder de categorie "Potentieel Ongewenste Software", als test heb ik dit programma eens op een (schoon) test-systeem geïnstalleerd.
Hierbij treft het allerlei problemen aan die er eigenlijk niet zijn, de drie zogenaamde virussen betreffen verschillende versies van AdwCleaner wat uiteraard betrouwbaar is.

De onderstaande afbeeldingen zijn verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

ImageImage
Dit soort programma's balanceren eigenlijk op het randje van legitiem, met andere woorden is het door te weinig punten niet als zogenaamde Rogueware te classificeren.
Vaak worden dit soort programma's dan ook aangeboden via wrappers, of adware gerelateerde pop-ups waarin je het advies krijgt om de computer op fouten of malware te scannen.
In alle gevallen zullen er problemen gevonden worden, om deze vervolgens te repareren dien je een licentie aan te kopen. Wat tevens ook sterk aangemoedigd wordt naar de gebruikers toe.

Wat betreft de twee vermelde websites in het eerste bericht heb ik daarvan de links in een codebox geplaatst zodat deze niet meer klikbaar zijn. Beide websites bieden namelijk ook (deels) misleidende informatie, dit soort websites zijn er namelijk enkel op gericht om het tevens waardeloze SpyHunter aan de man te brengen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Dag Maxstar (en anderen),

Zelf vond ik dit ook weer een leuk stuk informatie en leesvoer (snap alleen niet waarom AdwCleaner een Trojan is volgens dat programma). Die twee websites eens bezocht.
Het resultaat van de tweede website: Afbeelding Hierbij is het ook leuk om de reacties m.b.t. deze website te lezen. Zie ook de reacties op het hoofddomein.

Onderaan de website staat ook een heel mooi stukje tekst: Afbeelding Je zal hier snel overheen lezen, doordat het erg klein is en tussen meer opvallende teksten staat.

Hetzelfde geldt voor de andere website, hier geven ze ook aan dat je het zelf kan verwijderen met een van deze programmas:
U kan Reimage automatisch verwijderen met behulp van één van deze programma's : SpyHunter, STOPzilla, Malwarebytes Anti Malware. We raden deze toepassingen aan omdat ze makkelijk potentieel ongewenste programma's, virussen en al hun gerelateerde bestanden en registerwaarden kunnen verwijderen.
Hier vermelden ze niet dat SpyHunter geld kost(!) en je wordt enorm verleid om het programma te downloaden d.m.v. deze downloadknop: Afbeelding Ja er staat wel een uitleg over SpyHunter maar niet dat het geld kost, ook de "meer dan 40 miljoen downloads" wat volgens mij ook niet klopt.
5
ReImage zal AdwCleaner als bedreiging aanzien vanwege de gebruikte "packer", zeg maar de software waarmee AdwCleaner is gecompileerd. Afgezien daarvan is AdwCleaner ook niet digitaal ondertekend met een certificaat, hierdoor zien legitieme beveiligingspakketten het ook wel eens als mogelijke dreiging, zeker als er een nieuwe versie is die weer andere bestandskenmerken heeft.
Dropbox schreef:Ja er staat wel een uitleg over SpyHunter maar niet dat het geld kost, ook de "meer dan 40 miljoen downloads" wat volgens mij ook niet klopt.
SpyHunter heeft jaren geleden op de lijst van "Rogueware" gestaan, sindsdien heeft Enigma zich in een grijs gebied begeven waarbij ze net niet voldoende scoren om wederom als "Rogueware" geclassificeerd te worden.
Maar het programma is nog steeds zo onbetrouwbaar als toen, ook qua betalingen is het een duister zaakje bij Enigma. Denk aan automatische incasso's via CreditCard en incasseringen waarbij er gewoonweg teveel wordt afgeschreven voor een licentie. Zie ook het volgende topic met een aantal klachten - http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 96&t=13241" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”