Plaats reactie
1
Alowha,

Ik weet niet of het hier hoort maar dit lijkt me de beste plek. Ik zie heel afentoe en had dit zelfook dat Lightshot werd verwijderd d.m.v een script, heb het zelf inmiddels ook verwijderd en maak gebruik van Puush.

Mijn vraag is nu, is Lightshot echt zo schadelijk dat het moet worden verwijderd..? Aangezien redelijk veel mensen, waarvan een X aantal in mijn vriendenkring het ook gebruiken.

Alvast bedankt voor de uitleg.
4
Maxstar schreef:Ik neem aan dat je doelt op de Firefox extensie, zo ja die wie of wat wordt het dan verwijderd?
Wanneer het door een bepaalde tool zoals AdwCleaner wordt verwijderd kan het om een false positive gaan, met deze extensie is namelijk niks mis.
Nee, gaat echt om het programma.
5
Oké dan wordt het wellicht verwijderd omdat het installatiebestand wellicht adware aan boord heeft, of het is bijvoorbeeld zo'n Multiplug installer.
Maar het programma zelf wordt in ieder geval ook als dubieus aangezien door diverse tools.

Code: Selecteer alles

C:\Program Files (x86)\Skillbrains\lightshot\5.2.0.17\Lightshot.exe   [477184] [PID.3984]  =>PUP.SkillBrains
C:\Program Files (x86)\Skillbrains\lightshot\Lightshot.exe   =>PUP.SkillBrains
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Maxstar schreef:Oké dan wordt het wellicht verwijderd omdat het installatiebestand wellicht adware aan boord heeft, of het is bijvoorbeeld zo'n Multiplug installer.
Maar het programma zelf wordt in ieder geval ook als dubieus aangezien door diverse tools.

Code: Selecteer alles

C:\Program Files (x86)\Skillbrains\lightshot\5.2.0.17\Lightshot.exe   [477184] [PID.3984]  =>PUP.SkillBrains
C:\Program Files (x86)\Skillbrains\lightshot\Lightshot.exe   =>PUP.SkillBrains
En wat bedoel je hier precies mee? Het is in ieder geval beter om te verwijderen dus?
7
Nee hoor, zover ik kan zien is er met dit programma niets mis als je het van de website van de maker zelf download.
Wanneer je het bijvoorbeeld via download-portals als Cnet, Borthersoft en dergelijke download krijg je er allerlei rommel bij.

Dat bepaalde tools iets verwijderen is nog geen 100% garantie dat iets ook onveilig is. Zo wordt de AVG toolbar bijvoorbeeld ook standaard door AdwCleaner meegenomen in de opruiming.
Maar in de basis is er helemaal niets mis met die toolbar.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”