Plaats reactie
1
Beste allemaal,

Na het installeren van een nieuwe versie van Avast geeft het programma de volgende melding:
Afbeelding Ik heb dit op internet nagezocht, maar kan er niet gauw iets over vinden. Vind het een beetje vreemd, want hoe moet Avast weten wat mijn router wachtwoord is?
Als je doorklikt, krijg ik dit:
Afbeelding Weet iemand van jullie of dit betrouwbaar is?

Alvast heel erg dank namens mijn zusje!
2
Ik heb het even gecontroleerd en heb ook de screenshots gezien. In veel gevallen is 192.168.0.1 waar het tweede scherm naar verwijst het ip van de router.
Daarnaast is het een ip adres van het lokale netwerk dus dat klopt allemaal wel.

Avast weet het router wachtwoord niet, maar kan wel ontdekken welke router er aanwezig is, met name als je via een wifi verbinding zit.
De nodige routers gebruiken nog standaard wachtwoorden zoals admin, 1234, password of helemaal geen wachtwoord.

Je kunt er ook informatie over terug vinden bij Avast zelf. Dat is wel in het Engels:
http://help.avast.com/en/ws_android/1/a ... sword.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt je zusje dus geruststellen. Het is in dit geval inderdaad iets van Avast.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”