Plaats reactie
1
ik heb een vraag over beveiliging in windows 8.1 er zit windowsdefender op en houd alles up to date en toch vraag ik me af of windows defender wel goed is. ik heb op deze pc google chrome en de laatste weken dien ik bij eerste keer weer aanzetten en als google weer verbinding heeft met internet en ik wil iets opzoeken dan blijft het zoeken met dat blauwe rondje aanhouden en verder gebeurt er niets. na opnieuw opstarten probleem verholpen.
2
Hallo,

Windows Defender is in Windows 8 de opvolger van Microsoft Security Essentials. Qua pro-actieve bescherming blinkt deze niet echt uit, in diverse onafhankelijke tests scoort het met regelmaat dan ook erg slecht.
Ook qua systeemimpact kan Windows Defender nadelig werken, dus de problemen die omschrijft met Google Chrome zouden hier inderdaad mee te maken kunnen hebben.

Om de beveiliging te optimaliseren kan je dus eigenlijk beter kiezen voor andere beveiligingssoftware. In principe scoren alle gratis virusscanners beter dan Windows Defender, het is dan even de vraag welke je zelf het prettigst vindt werken. AVG, avast! of Avira is in ieder geval een goede keuze.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”