Plaats reactie
16
Hallo,
Sorry dat het allemaal wat langer duurt, maar de oorzaak daarvan ligt in andere verplichtingen en prioriteiten.
Vandaag gelegenheid gehad de draad weer op te pakken. Maar helaas een BSOD. De melding geeft aan dat er in de BIOS geen fully complete ACPI zou zijn en dat er een update uitgevoerd zou moeten worden. De ACPI kan tijdelijk even worden uitgezet in de BIOS, maar systeem geeft niet aan hoe in de BIOS te komen. Ik heb een aantal opties geprobeerd maar geen succes. Ook opstarten mbv Avira Rescue CD en een Ulitmate Boot CD lukt niet omdat bij het laden deze vastlopen. Ook een Windows SetUp uitgevoerd, maar die geeft aan dat er een bestand wordt gemist. En als ik dan skip om de installatie verder uit te voeren, kom ik weer in een BSOD met de eerdere vermelding.
Kortom eerst zal het BIOS probleem opgelost moeten worden -al weet ik nog niet hoe- voordat ik met het eerdere advies om de aangepaste policies te herstellen kan uitvoeren.
Mocht iemand nog tips hebben voor het oplossen van het BIOS probleem dan houd ik me aanbevolen.

Groeten,
Naveke
18
Hallo,
Het is een HP net als de mijne. Via de delete ben ik in de BIOS gekomen en heb 2 instellingen gewijzigd. Kreeg vervolgens geen BSOD. De Setup van Windows is gelukt. Alleen heb ik nu een probleem met de Netwerkcontroller/Netwerkadapter.
Deze heeft gewerkt, maar lijkt nu uitgeschakeld. Ik mis ook bij het control panel het ikoon van Netwerkopties. Als dit is opgelost en er toegang tot internet is, kan ik testen of downloaden en installeren van programma's wel mogelijk is.
Als je suggesties hebt, houd ik me aanbevolen.

Met vriendelijke groet,
Naveke
19
Goedemorgen,

Ga naar start > uitvoeren en type daar het commando devmgmt.msc gevolgd door enter.
Zie je hier gele uitroeptekens staan bij onder andere de netwerkadapters?
Zo ja navigeer via een andere PC naar de website van HP - http://www8.hp.com/nl/nl/drivers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Geef hier het exacte typenummer van het systeem op en download de drivers voor de netwerkkaart.
Zet deze met bijvoorbeeld een USB-stick over naar de andere computer en installeer de drivers handmatig.
Laat maar even weten of dit is gelukt.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Hallo,
Installeren van de driver gelukt. Ook de verbinding wireless/inbel is gelukt. Zoals gezegd mis ik In het control panel de optie Internet Options. Gevolg dat ik wel op internet kan met Internet Explorer, maar hij gaat heel erg langzaam en ook downloaden lukt niet omdat ik dus niet kan aangeven waar hij die moet wegzetten. FB openen gaat bijvoorbeeld wel, maar is heel erg traag en IE sluit spontaan af vanwege een fout. Kortom ik moet op de een of andere manier Internet Options unlocken. Ik mis trouwens ook bij IDE ATA/ATAPI controllers de Intel (R) GMA driver.

Ik vraag me af of het niet beter is om een ander OS te installeren zoals Ubuntu.

Graag jouw reactie.

Met vriendelijke groet,
Naveke
21
Goedemorgen,

Hoe bedoel je precies dat je de internet opties mist? Als je bij start > uitvoeren het commando inetcpl.cpl opgeeft krijg je dan wel het scherm met de instellingen voor internet.
Wat betreft de Intel GMA driver kan je deze via de volgende link downloaden - https://downloadcenter.intel.com/downlo ... ws-XP-exe-" onclick="window.open(this.href);return false;

Een ander OS installeren zoals Ubuntu is inderdaad een optie, zeker vanwege het feit dat XP niet meer door Microsoft wordt ondersteund en er dus geen beveiligingsupdates meer worden uitgebracht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Hallo,
Met de internet opties bedoel ik inderdaad de internet properties oftewel de internetinstellingen voor IE. Ook als ik inetcpl.cpl ingeef krijg ik die optie niet te zien. Ik heb voor de zekerheid via mijn PC Firefox op USB stick gedownload en vervolgens op de bewuste PC geinstalleerd. Was geen enkel probleem en hij werkt weer naar behoren. Moest ook een Audio Device installeren. Was ook geen probleem. Er stonden ook een aantal beveiligingsupates van Microsoft klaar waaronder Malicious Software Removal Tool. Ook de installatie daarvan was geen probleem. De Removal Tool ging meteen aan de slag en heeft bijna 4 uur staan stampen. Meer dan 100 geinfecteerde files.
Het lijkt er op dat het probleem van het niet afronden van installatie gedownloade programma's is opgelost. Het installeren van AVG vanaf de USB stick was geen succes. Hij heeft ruim 20 minuten staan stampen en leek in een lus terecht te zijn gekomen. Ook de download van Skype lukte niet. Kreeg de foutmelding dat de library dxva2.dll niet kan worden gevonden. Blijkt inderdaad in de map system32 niet voor te komen. Ik heb skype direct van de skype site zelf gedownload, Is download via een andere site (ninite.com, softonic) een optie? Of moet toch eerst dxva2.dll worden toegevoegd en zo ja hoe?
Graag jouw reactie.

Met vriendelijke groet,
Naveke
24
Hallo,
Ik heb de C schijf eerst geformatteerd en vervolgens Windows opnieuw geinstalleerd. Of je dit een schone of een repair installatie noemt dat laat ik aan jou oordeel over. Overigens vind ik het wel vreemd dat andere installaties zoals Firefox en Realtek HD (voor de Audio Device) zonder problemen zijn verlopen.

Benieuwd naar jouw reactie

Met vriendelijke groet,
Naveke
25
Goedemorgen,

Wanneer de schijf is geformatteerd spreek je inderdaad van een compleet schone installatie. Maar wat me verbaasd is dat er hierna door de Removal Tool van Microsoft zoveel bedreigingen zijn gedetecteerd.
Weet je toevallig nog om welke dreigingen dit ging, want als de computer na de schone installatie opnieuw geïnfecteerd is geraakt dan is het nu eigenlijk een beetje dweilen met de kraan open.

Voer sowieso eens een volledige scan uit met Emsisoft Anti-Malware.

Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\ProgramData\Emsisoft\Reports.")
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Hallo,
Ik heb Emsisoft gestart en het resultaat was verbluffend; ondermeer Firefox en AMA bleken te zijn geinfecteerd en zijn door Emsisoft buiten werking gezet. Gevolg geen internet meer mogelijk, omdat ook IE niet volledig bleek te werken en ik geen browser kon downloaden. Ik heb uiteindelijk maar weer een herinstallatie van Windows uitgevoerd. En dit keer ging het zonder problemen. Downloaden en installatie van programma's (ondermeer AVG) was geen probleem meer. Kon ook weer Program Access and Defaults benaderen. Ook het control panel is nu volledig. Wat me ook opvalt dat de USB stick niet meer besmet is. Krijg nu bij het inpluggen tenminste geen threatware meldingen meer van AVG.
Kortom het systeem werkt weer zoals het hoort. Ik heb alleen "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" niet terug kunnen vinden. Heb wel als bijlage het Quarantaine bestand toegevoegd.
Het enigste probleem wat er blijft, is dat ik Skype nog steeds niet geopend kan krijgen. Wordt wel gedownload en geinstalleerd, maar zodra ik Skype wil launchen, krijg ik de melding. "Fail to load library dxva2.dll" .
Enig idee hoe we dit probleem nog kunnen oplossen?

Met vriendelijke groet,
Naveke
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
27
Goedemorgen,

Het systeem was geïnfecteerd met een file-infector (Sality), en hierbij was een complete format ook de enige oplossing. Wat betreft Skype heb ik als bijlage het missende DLL bestand even toegevoegd.
Download deze en pak het zip-bestand uit. Kopieer het bestand dxva2.dll vervolgens naar C:\Windows\System32 hiermee zal het Skype probleem dan ook verholpen moeten zijn.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”