Plaats reactie
1
ik heb een vraag ik was gisteren bij mij zusje en wilde wat dingen installeren onder andere ad bloc plus

helaas ging er iets mis en klikte in een verkeerde site aan

Ze heeft een goede betaalde virusscan er op zitten en die waarschuwden ook maar toen ik het programma wilde verwijderen lukte het niet en
en toen was het mis alles draaide en het scherm werd zwart en bleef zwart.

Vanochtend heeft ze de helpdesk gebeld van HP en die hebben het voor haar opgelost en bleek het Malware te zijn

heb dit nog nooit gehad en ben er erg van geschrokken ze hebben bij haar gelijk malwarebytes op gezet

Nu misschien naïef maar heb altijd gedacht dat als je een goede virusscan e rop heb zitten je nooit malware binnen kan halen

nu is mijn vraag moet je gewoon een programma er op zetten die apart de malware tegen houd

groetjes Ayla
2
@ Ayla,
ayla schreef: Nu misschien naïef maar heb altijd gedacht dat als je een goede virusscan e rop heb zitten je nooit malware binnen kan halen
nu is mijn vraag moet je gewoon een programma er op zetten die apart de malware tegen houd
Ja dat zal ik wel zeker doen :pray:
Maxstar heeft een interessant artikel geschreven namelijk:
Voorkom adware en PUP's met Malwarebytes Anti-Malware.
Wellicht even doornemen.

Malwarebytes Anti-Malware handleiding kunt u ook doornemen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
@iEscape heel hartelijk bedankt

ik heb hem geïnstalleerd en door de computer gehaald en er is helemaal niets gevonden

ga hem nu iedere week er door heen halen

als ik het goed begrijp krijg je een waarschuwing als er malware binnen komt of wil komen

Ben zo blij met dit Forum al de hulp en advies maakt het voor mij een heel stuk prettiger en vertrouwd om
op het internet te gaan

nogmaals bedankt :dank: :cool: Ayla
4
ben ik weer even zoals ik schreef heeft de helpdesk bij mijn zusje de computer in orde gemaakt

en hebben voor haar Malware bytes geïnstalleerd


maar nu heeft ze iedere keer als ze naar fhoto bucket gaat malware daar krijgt ze en melding van

plus dat iedere dag de snelkoppeling van haar bureaublad is verdwenen van fhoto bucket

dat programma zit er dus nog ondanks dat HP helpdesk zegt dat het weg is.

en het blokkeert verschillende sites zo wilde ik haar helpen op adblock te installeren via de link die ik

hier op het forum gekregen hebt en dat laat hij niet toe want ze krijgt dan een waarschuwing

erg onveilige site en ziet dan weer die naam staan bingland van dat programma

Ze heeft helemaal geen verstand van computer en durft helemaal niets er mee te doen

nu is mijn vraag wat zou er aan te doen zijn,

moet zeggen dat ik een paar uur van haar vandaan zit dus niet veel bij haar ben
en ze zal er zelf niet echt uitkomen

vriendelijk groet
Ayla
5
@ Ayla,

Laat jouw zusje zich registreren bij PC Web Plus.
Om na te gaan of de computer helemaal clean is, laat haar een nieuw topic starten bij dit forum-onderdeel.

Voer ook onderstaande uit en plaats de logjes in dat nieuw topic:

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Dank je wel voor je antwoord zal het door geven maar weet eigenlijk al dat ze het niet kan

ze is pas met een computer bezig en kan echt helemaal niets denk dat als ze een mail krijgt ze alle programma af moet sluiten

ik geef het in ieder geval door

vriendelijk groet Ayla
7
@ Ayla,

Het is de moeite waard om te proberen. Het lijkt wellicht wel moeilijk maar met rustig blijven, goed lezen en de opdrachten uitvoeren zal het wel lukken neem ik aan :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
iEscape schreef:@ Ayla,

Het is de moeite waard om te proberen. Het lijkt wellicht wel moeilijk maar met rustig blijven, goed lezen en de opdrachten uitvoeren zal het wel lukken neem ik aan :pray:
zal het haar laten weten

dank je wel

groetjes ayla
9
Ik wil nog eens vragen is er ook Malware bytes voor tablet en smartphone en welke is dan het beste

groetjes Ayla
10
@ Ayla,
ayla schreef:Ik wil nog eens vragen is er ook Malware bytes voor tablet en smartphone en welke is dan het beste
Zie deze link
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
12
Heb nog even een vraagje (sorry)

als je de proefversie gebruikt hebt van Malware bytes

hoe kan je dan terug voor de free versie

opnieuw downloaden lukt niet want dan blijft hij aan gegeven dat het verlopen is

is goed verwijderd van te voren maar lukt niet

vriendelijk groet Ayla
13
@ Ayla,

Dat is een goede vraag, want ik gebruik Malwarebytes Anti-malware Mobile niet.
Ik dacht dat u onderstaande heeft gedownload (van de link in mijn vorig bericht):
Klik op Get it on Google play dan komt u terecht bij Google play store.
Afbeelding Voor zover ik kon zien is er maar één Malwarebytes Anti-malware Mobile versie en dacht dat dat een free versie is ::).

Of bedoeld u iets anders, de Malwarebytes Anti-malware versie voor de computer? :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
14
ja ik bedoel de versie voor de computer,niet voor me zelf is gelukt maar voor mijn zusje die heeft de demo versie en is afgelopen nu wil ze de gratis versie hebben maar lukt niet meer
dacht begrepen te hebben bij een stuk op het forum dat je hem naar de gratis versie kan zetten maar kan het niet vinden

groetjes Ayla
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”