Plaats reactie
1
Het laatste nieuws wat ik op bleepingcomputer las is van juli verleden jaar.
Daarin staat dat er nog geen oplossing is voor het Citroni Ransomware virus?
Zojuist hoorde ik dat bij een kennis op z'n pc alle foto's encrypted zijn door dat virus. Al een lange tijd en het is niet goed te krijgen.

Is er tot nu toe nog geen nieuws hierover?
Greetings, Black Tiger.
2
Helaas is er momenteel voor deze ransomware nog geen oplossing om de versleutelde bestanden te decrypten zeg maar. Eergisteren heeft Malwarebytes daar nog een blog-bericht over geschreven.
De enige mogelijkheid om versleutelde bestanden te herstellen is door gebruik te maken van ShadowExplorer.
Het beste is om dit direct na de infectie te doen, hoe langer je hiermee wacht hoe kleiner de kans eigenlijk is om nog bestanden te herstellen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik was er al bang voor. Die blog had ik nog niet gezien en zal mijn kennis hier naar verwijzen en naar die tip van shadow explorer.

Bedankt!
Greetings, Black Tiger.
5
Ik ook. Maar ik weet niet of hij het gaat proberen. Het is al enige tijd zo en hij wil niks wissen dus hij probeert ze zo lang mogelijk te behouden in de hoop van een oplossing zei hij me gisteren. Het virus is er wel af overigens.
Heb hem wel gewezen op Shadow Explorer en daar zou hij eens naar kijken. Ben daarom ook wel benieuwd. Mocht hij het gaan testen laat ik het je sowieso weten.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”