Plaats reactie
1
Hoi,

(pc 2, vorige problemen waren hier niet van op toepassing).
Ik heb nu al meerdere keren avg geprobeerd te updaten, maar telkens geeft de pc problemen.
De 1e x in veilige modus opgestart, avg verwijderd, (herstelsysteem)
De 2e x met installeren, fout op pc, daardoor weer veilige modus (herstelsysteem gedaan, avg verwijderd)
De 3e x leek het goed te gaan, avg eindelijk gelukt, alleen antivirus was niet actief, hiervoor moest de pc opnieuw opstarten, dus dat heb ik handmatig gedaan en toen ging het weer fout met opstarten (naar veilige modus) :'( :-[
Programma verwijderd met avg remove tool.
Heb wndows 7
adwcleaner van te voren gedaan en malwarebytes,
Het lijkt alsof AVG een conflict met de pc veroorzaakt.
Wat moet ik doen? Is begonnen met avg 2015. (geen idee welk jaar avg ik daarvoor had, maar het was wel avg).
2
Hallo,

Heb je Malwarebytes Anti-Malware in gebruik met de realtimebescherming of enkel de gratis versie?
Download de laatste versie van AVG eens van de onderstaande link en probeer deze nogmaals eens te installeren.
http://free.avg.com/nl-nl/free-antivirus-download" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hoi Maxstar,

Ik heb Malwarebytes Anti-malware gratis versie, maar die liep niet ten tijde van de installatie/download.
De link heb ik geprobeerd, maar ook hier weer problemen (hij download wel en installeert ook, dat is geen probleem, maar zodra dat gebeurt is loopt hij na een korte periode vast, de pc dan en kan ik er niks meer mee, geen controle van muis/toetsenbord) ;( en dat ik hem dus opnieuw moet opstarten in veilige modus, hierbij weer avg verwijderd met avg remove tool.
Wat moet ik nu doen? (ander antivirusprogramma of of of?) :'(
4
Hallo,

Voer als eerste het onderstaande eens uit, dan kunnen we even verder kijken.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Goedemorgen,

In het logbestand "Addition.txt" is te zien dat het hosts-bestand van Windows is aangepast, en diverse domeinen van antivirusfabrikanten geblokkeerd worden

Download HostsXpert
Unzip het programma naar je Bureaublad.
Open de map en dubbelklik op Hoster.exe
Klik op "Restore Microsofts Original Hosts File"
Klik op "OK" en sluit het programma.

Probeer hierna opnieuw AVG eens te installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
hosts xpert gedaan, (ik zag alleen niet zoals bij vele andere programma's een zwart scherm openen met hetgeen dat hij uitvoert), netjes afgesloten en daarna opnieuw avg (via de link die je gestuurd had in deze topic), maar ook hierbij liep hij nadat hij helemaal geinstalleerd was weer vast.
weer in veilige modus moeten opstarten, avg verwijderd, daarna voor d ezekerheid met avg remove tool verwijderd.
Moet ik nu opnieuw farber recovery doen? om te zien of hosts xpert zijn werk goed gedaan heeft?
10
Het hosts-bestand is in ieder geval hersteld, waarom AVG op dit systeem niet werkt is een raadsel, en nergens een mogelijk aanleiding te vinden in de logbestanden.
In principe kan je natuurlijk een andere virusscanner installeren, als deze wel zonder problemen functioneert is het wellicht ergens een compatibiliteitsprobleem van de huidige versie van AVG.
Je kan avast! bijvoorbeeld downloaden van de volgende link - https://www.avast.com/nl-nl/index" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”