Plaats reactie
1
Vraagje:

Ik heb Avast (free) al heel lang, waarover ik tevreden ben.

Sinds PC web plus (sinds vorige week) heb ik ook AdwCleaner geïnstalleerd.

Tenslotte heb ik het (gratis) programma Malwarebytes Anti Malware gedownload (handmatig scannen)

Verder is het nog het Programma Microsoft Security Essentials aanwezig op mijn Laptop Samsung R730.

Kan ik dit allemaal laten staan? Draaien ze allemaal tegelijk? Hoor dat meerdere programma's elkaar kunnen storen.

Graag uw advies.

Vriendelijke groet,

jw
2
Hallo,

Wanneer avast! in gebruik is als primaire virusscanner kan je Microsoft Security Essentials verwijderen. Meerdere actieve virusscanner kunnen elkaar namelijk tegenwerken, maar ook het systeem onnodig vertragen.
Wat betreft AdwCleaner is dit geen "anti-malware" scanner, dit programma is vooral bedoeld om adware en andere potentieel ongewenste software op te sporen en te verwijderen.
Dit programma hoeft ook niet geïnstalleerd te worden, het biedt ook geen realtime bescherming. Het is dus echt een stand-alone programma om de computer mee te scannen.

Malwarebytes Anti-Malware daarentegen is een aanvullende malwarescanner, dat wil zeggen dat je deze prima naast avast! of een andere primaire virusscanner kan installeren.
Ook hier biedt de gratis versie geen realtime bescherming en is vooral bedoeld om handmatig de computer te scannen. De betaalde "premium" versie biedt wel preventief bescherming, echter kan je deze wel naast een andere virusscanner installeren. Hiervoor is dit programma namelijk ook ontworpen, als aanvulling op reguliere beveiligingssoftware.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Goedemiddag,

Microsft Security Essentials verwijderd.

Kan ik hiernaast de Emsisoft Anti-Malware installeren en blijven gebruiken, zonder dat er conflict ontstaat met Avast Free Antivirus, AdwCleaner, Malware Antibytes (alleen Avast Free Antivirus is permanent op achtergrond actief) ??

Vriendelijke groet,

Jw
4
Hallo,

Emsisoft Anti-Malware is 30 dagen gratis te gebruiken met de pro-actieve bescherming, hierna kan je het zonder bescherming nog wel blijven gebruiken als on-demand scanner.
De betaalde versie kan in principe net zoals Malwarebytes naast een andere beveiligingssoftware gebruikt worden, echter is Emsisoft zelf ook al een volwaardig beveiligingspakket wat ook als primaire beveiligingssoftware gebruikt kan worden. Wanneer je de betaalde versie van Emsisoft zou gebruiken heb je avast! dus eigenlijk niet meer nodig.

De gratis versie van Emsisoft kan je altijd naast welk ander beveiligingspakket gebruiken. Wanneer een programma namelijk geen pro-actieve bescherming biedt kan het in principe ook niet direct conflicteren met andere software.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”