Plaats reactie
1
Goedemiddag.

Half december zeer goed door jullie geholpen met het verwijderen van malware (donatie inmiddels gedaan ha,ha,)
Nu verloopt mijn trailversie van Malwarebytes en ik overweeg de premiumversie aan te schaffen. Echter als Ziggo klant kan ik er ook voor kiezen om het
Ziggo Internetbeveiliging Pakket gratis te installeren.
Heb tevens Norton "draaien". Gaat e.e.a elkaar bijten ? Of ga ik overbodige progjes kopen/installeren ?
Graag jullie advies in het maken van een keuze.

vr.gr. Enricos
2
Hallo,

Ziggo Internetbeveiliging Basis is niet vergelijkbaar met Malwarebytes Anti-Malware, de gratis virusscanner die Ziggo beschikbaar heeft is gebaseerd op F-Secure en net zoals Norton een volwaardig beveiligingspakket (virusscanner). Meer dan één primaire virusscanner installeren is zeker niet verstandig, deze kunnen immers met elkaar conflicteren en mogelijk het systeem vertragen. Het is dus een keuze of je het betaalde Norton wilt blijven gebruiken, of wilt overstappen op de gratis te gebruiken virusscanner van Ziggo.

Wat betreft Malwarebytes Anti-Malware is dit geen volwaardig beveiligingspakket, dat wil zeggen dat het geen vervanging is voor een reguliere virusscanner zeg maar. Malwarebytes is puur ontwikkeld als aanvullende malwarescanner, en kan je daardoor dus prima naast andere beveiligingssoftware zoals Norton, Ziggo Internetbeveiliging Basis of andere virusscanners installeren.
En dit is ook een erg goede aanvulling, de Premium versie van Malwarebytes biedt namelijk preventief bescherming tegen kwaadaardige websites en domeinen die malware verspreiden, en tevens ook extra bescherming tegen nieuwe (zero-day) malware, en ongewenste software (PUP's).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Hallo Maxstar.

Bedankt voor je snelle reactie. Duidelijk verhaal.
Ik ga de Premium versie aanschaffen. :dank:

Fijne jaarwisseling.

gr.Enricos
5
Ben het voor 100% eens met Maxstar. Eens te meer een correct en aan duidelijkheid niets te wensen overlatend antwoord. Gewoon zoals ik hem hier al in korte tijd heb leren kennen. Steeds To The Point met betrouwbare adviezen.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”