Plaats reactie
1
al jaren gebruik ik free avast.
sinds kort blokkeert avast internetverbinding.
dit is in 80% van alle opstarts.
Hij is dan niet alleen geblokkeerd maar blijft zelfs zoeken naar een verbinding die niet tot stand komt.
De reden dat ik erachter kwam dat avast de reden was omdat in de taakbalk (verborgen weergegeven) een vreemd logo stond met de naam van avast erbij.
kon hier helaas geen print-screen van maken omdat deze op dat moment ook niet werkt. evenals netwerkcentrum en nog enkele dingen.
zal hem proberen te beschrijven. het ziet eruit als een deurslot waar je een huissleutel in stopt met een rood bolletje kruis erdoor. daarnaast een paar rondachtige strepen als van wifi-signaal.
pictogram proberen te googlen maar niet gelukt.
Heb avast verwijderd en toen geen probleem. na herinstallatie meteen weer probleem.
daarna via uninstall download van avast verwijderd. probleem weg.
wederom weer geinstalleerd en steeds weer probleem.
nu tijdelijk weer weg omdat ik anders niet kan internetten.
nu al 3 keer goed. heb sterke vermoedens dat het met vpn secureline te maken heeft.
heb dit niet in gratis versie en heb ook geen proefversie.
als logo blijft hangt internet,anders verdwijnt logo.
logo gefotografeerd maar lukt niet om jpg (ook niet in lage res.) te posten.

please help,
3
lijkt een conflict te hebben met glary utilities.
een schoonmaakprogramma dat ook met windows opstart.
denk dat het net het eerste is die doorgestart is, of het dan problemen oplevert.
deze versie verwijderd en 5 geïnstalleerd.
tot 'nog toe' geen problemen.
hopelijk blijft het zo.
gebruik trouwens zoals eerder geschreven de free versie 2015 zonder de tijdelijke probeerversie.
wist niet dat je vpn uit de install kon houden.
ben hier wel mee aan de gang geweest in het progr. zelf waar je onderdelen(netwerkomgeving, vpn, etc) kon uitschakelen.
maar dit had geen positief effect.
dus hopelijk nu van het probleem af.
bedankt voor reactie en als je nog suggesties hebt hoor ik het graag.
4
Goedenavond,
Ik heb de laptop van dochterlief gekregen en die vertoont meer adware dan informatie! ? Avast een opstart scan laten uitvoeren en die vond geïnfecteerde bestanden. Herstellen niet mogelijk, alleen verwijderen.
Mooi opgeschoonde plaptop echter zonder internet terwijl hij wel verbonden is met ons netwerk. Hij geeft ook een besturingsprobleem aan met verwijzing naar "tages protection" . Via site van Tages de drivers verwijderd, geen resultaat, opnieuw geïnstalleerd, nog geen internet. Laptop terug gezet via herstelpunt van voor de scan. Internet werkt weer. Hoe kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt voor alle moeite,
Gr Marion
5
Dag marion. Ik kan je niet helpen helaas. Bij een nieuw probleem is het slimmer om hiervan een nieuw topic aan te maken. Je hebt nu een reactie geveven op mijn probleemvraag. Als je een nieuw topic aanmaakt word je vraag sneller opgepikt door de experts van deze site. Succes ermee.
7
Hallo en welkom op het forum,

Voor een controle op malware en adware kan je de onderstaande stappen uitvoeren, plaats deze logbestanden dan in een nieuw onderwerp op het forum.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”