Plaats reactie
1
Goedemorgen,

Afgelopen week had ik opeens een startpagina van delta-homes op mijn systeem staan. Op diverse manieren gepoogd deze te verwijderen met onder andere Malwarebytes Anti Malware wat niet lukte, daarna met Spyhunter maar die bleek opeens gekocht te moeten worden en vervolgens met Stopzilla.
Spyhunter heb ik verwijdert via Configuratiescherm-Programma's en Onderdelen-programma verwijderen wat op zich voorspoedig ging. Nu blijkt echter dat Spyhunter helemaal niet van mijn systeem is verwijdert en als ik opstart gaat hij eerst helemaal scannen. Vervolgens is / gaat Stopzilla nog een keer aan de slag.
Wat is de ultieme oplossing om beide programma's te verwijderen zodat ik weer normaal op mijn systeem kan werken?

Met vriendelijke groet,

Tom Nuijten
2
Hallo en welkom op het forum,

Kijk eens in de map "C:\Program Files\Enigma Software Group\SpyHunter" hier staat bestand Uninstall.exe.
Klik hier met de rechtermuisknop op en kies voor de optie uitvoeren als administrator.

Wat betreft SotpZilla heb je deze ook al via de softwarelijst van Windows proberen te deïnstalleren?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Het leek de oplossing te zijn ware het niet dat in de map C:\Program Files\Enigma Software Group\Spyhunter geen mapje of bestandje Uninstall voorkomt.
Wat betreft StopZilla heb ik nog niets gedaan, ik word talleen al gallisch van het niet kunnen verwijderen van Spyhunter.

Vriendelijke groet,

Tom
4
Voer het onderstaande eens uit, dan kunnen we even kijken of er voor de installatie van SpyHunter een systeemherstelpunt is aangemaakt.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Dubbelklik vervolgens op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    srinfo;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Spyhunter is geinstalleerd vóór StopZilla. Herstelbewerkingen heb ik, zoals je zag al een aantal uitgevoerd echter steeds met een foutmelding. Uiteraart kan ik nóg een keer een systeemherstel doen. (RP155: 12-12-2014 12:14:37 - Windows Update)
Dat zal ik nu eerst doen. Dan zal ik kijken wat er gebeurt.

Vriendelijke groet,

Tom Nuijten
8
Dat is goed, en wellicht heeft systeemherstel ook voor gezorgd dat momenteel SpyHunter niet meer op de normale wijze is te verwijderen. Sowieso is SpyHunter al een "waardeloos" programma om het zo maar even te noemen. Maar laat maar even weten of het herstelpunt van 12-12 is gelukt, dan kunnen we daarna even verder kijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Goedemorgen,

Probeer het volgende eens, wellicht lukt dit wel.
  • Download SpyHunter van de onderstaande link naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • https://www.enigmasoftware.com/download ... taller.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Voer het installatiebestand uit als administrator via de rechtermuisknop.
  • Selecteer de gewenste taal en kies vervolgens in het installatie scherm voor verwijderen.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Goedemorgen,

Ik heb uw aanwijzingen opgvolgd. Maar waarschijnlijk doe ik toch iets fout.
Ik ben de enige die op deze computer werkt (ik woon alleen) dus voer ik altijd alles uit als administator.
Ik heb op de link geklikt waarna ik de vraag krijg op ik de software "Spyhunter-installer.exe" van download.enigmasoftwaregroup.com wil uitvoeren of opslaan. Ik kies dan voor uitvoeren en vervolgens krijg ik een scherm in beeld met de taalkeuze, waar ik voor dutch kies. Dan komt een schermpje met de keuze "doorgaan" met het enigma installatieprogramma. Vervolgens hen ik de keus uit 3 opties: 1) installeren, 2) repareren/herstellen en 3) de-installeren.
Hier koos ik in eerste instantie voor optie 3 maar daar bleek ik toch het prgramma eerst te moeten kopen. Vervolgens alle stappen opnieuw doorlopen en voor optie 2 gekozen, waar dan weer de keuz komt voor niet accepteren of accepteren van de EULA en het privicybeleid. Accepteren aangeklikt en vervolgens via "forceer afsluiten" het script laten lopen.
Met als resultaat dat in C:\programfiles de map Spyhunter niet verder gaat dan de letter S.

met vriendelijke groet,

Tom Nuijten
13
Ook optie 1 uitgevoerd. De pc een keer opnieuw opgestart. Geen resultaat.
in de map Spyhunter gaat de inhoud niet verder dan "Swedish.lng"

Ik weet het niet meer hoor. Heb zo ondehand het gevoel om er maar een steen in te gaan gooien.

Met vriendelijke groet,

Tom Nuijten
14
We gaan even iets anders proberen.

Download Revo Uninstaller Portable naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op revouninstaller.zip en kies voor de optie "alles uitpakken".
  • Dubbelklik vervolgens op het bestand Revouninstaller.exe om het programma te starten.
  • Selecteer SpyHunter indien aanwezig en klik vervolgens op "Uninstall"
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Tom Nuijten schreef: Ik heb op de link geklikt waarna ik de vraag krijg op ik de software "Spyhunter-installer.exe" van download.enigmasoftwaregroup.com wil uitvoeren of opslaan. Ik kies dan voor uitvoeren en vervolgens krijg ik een scherm in beeld met de taalkeuze, waar ik voor dutch kies. Dan komt een schermpje met de keuze "doorgaan" met het enigma installatieprogramma. Vervolgens hen ik de keus uit 3 opties: 1) installeren, 2) repareren/herstellen en 3) de-installeren.
Hier koos ik in eerste instantie voor optie 3 maar daar bleek ik toch het prgramma eerst te moeten kopen.
Je kreeg wellicht het onderstaande scherm te zien, mocht het met Revo Uninstaller niet lukken probeer het dan nog eens op deze manier en klik vervolgens op No Thanks, zie rode pijl.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”