Plaats reactie
18
Een nieuw account geeft dezelfde problemen.
Overigens als ik het internet op ga en ik ga naar een pagina toe, dan geeft Emsisoft direct een waarschuwing. De code die ik lees bij het MBR-logje, zie ik dan in de waarschuwing staan.
19
Hallo,

Je hebt nu een nieuw account op het forum aangemaakt? Ik bedoelde eigenlijk een nieuw gebruikersaccount in jouw Windows installatie zeg maar.
amanda schreef:Overigens als ik het internet op ga en ik ga naar een pagina toe, dan geeft Emsisoft direct een waarschuwing. De code die ik lees bij het MBR-logje, zie ik dan in de waarschuwing staan.
Welke melding krijg je exact, want met de MBR is niets mis. De technische informatie over de Master Boot Record lees je op de onderstaande link.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 207&t=8535" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Ik heb een nieuw gebruikers-account aangemaakt in Windows en dit geeft hetzelfde probleem.
Oké, dan interpreteer ik schijnbaar de MBR niet goed. Ik heb er ook geen verstand van. Maar wat betekent die code, als ik mag vragen?
21
Heel vreemd probleem, zeker aangezien het zich voordoet bij twee verschillende beveiligingspakketten. De oorzaak zal dan ook in Windows zelf gezocht moeten worden en niet bij Bitdefender of Emsisoft.
Wanneer zijn deze problemen exact ontstaan, dit met het oog op systeemherstel of een gemaakte back-up waarop je kan terugvallen.
amanda schreef:Oké, dan interpreteer ik schijnbaar de MBR niet goed. Ik heb er ook geen verstand van. Maar wat betekent die code, als ik mag vragen?
Dit betekent gewoon dat de originele MBR Code van Windows 7 aanwezig is, de reeks karakters die eronder staan (de SHA1 hash) is het bestandskenmerk zeg maar.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
Het probleem is ontstaan direct na de schone installatie.
Daarvoor ook al diverse schone installaties gedaan, maar ik blijf problemen houden met de computer.
Vandaar ook dat ik Bitdefender gekocht had, daarvoor gratis antivirusprogramma gebruikt. Ik dacht het hiermee op te lossen.
Maar nu verval ik dus in dit soort problemen. Ik kan wel opnieuw een schone installatie doen, maar volgens mij zit het probleem dieper.

Wat ik ook zo raar vind, als leek:
Wij hadden, mijn man en ik, een werkgroep aangemaakt: workgroup. Dit was nodig voor de mediaspeler die wij toen hadden.
Recent is alles vernieuwd. Andere mediaspeler, een NAS aangeschaft, schone installaties op beide notebooks. Geen werkgroep meer aangemaakt en computers niet meer met elkaar verbonden. Vreemd genoeg zie ik op mijn computer en op die van mijn man de werkgroep: WORKGROEP, gewoon nog staan. En nog vreemder: op de NAS ook.
23
Om verder te komen, kies ik maar weer voor een schone installatie. ;(

Even voor mij ter controle:
Ik zie schijf 0 staan Partitie 1 Door systeem gereserveerd 100 MB (is dit normaal?)
en ik zie schijf 0 staan Partitie 2 Windows 298 GB
24
amanda schreef:Om verder te komen, kies ik maar weer voor een schone installatie.
Wellicht is dat momenteel wel de beste optie, de kans dat Windows op welke manier dan ook corrupt is geraakt is zeker aanwezig.
amanda schreef:Ik zie schijf 0 staan Partitie 1 Door systeem gereserveerd 100 MB (is dit normaal?)
en ik zie schijf 0 staan Partitie 2 Windows 298 GB
Ja dit is normaal de partitie van 100MB bevat de bestanden die benodigd zijn voor het opstarten van Windows. Wanneer je de partities opnieuw wilt indelen kan je deze eerst verwijderen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
25
Waar ik bang voor was, een schone installatie levert geen oplossing. Ik heb via diskpart geformatteerd en toen Windows erop gezet.
Waar moet ik dit probleem nu toch in zoeken? Beide notebooks hebben het probleem. Kan mailware/virus je harde schijf beschadigen. Of zit het soms in de bios? Of weet jij nog iets te bedenken? :-)
26
Goedemorgen,

Een virus kan niet fysiek de harde schijf beschadigen, en een malware gerelateerd probleem kunnen we na een schone installatie ook wel uitsluiten.
De BIOS zal ook niet verantwoordelijk zijn voor deze problemen aangezien dat verder helemaal los staat van de Windows installatie.

Maar je schrijft dat je het probleem op twee laptops hebt, en zowel met Bitdefender als Emsisoft Anti-Malware. Zijn dit de enige programma's of heb je het toevallig ook nog bij andere aanwezige software?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Dank voor je antwoord, het stelt mij enorm gerust. Ik zag ondertussen overal spoken, die er dus niet zijn.

Ik heb er nu Microsoft Security Essentials opgezet en vooralsnog lijkt deze de wijzigingen vast te houden. Dan zou het inderdaad alleen om deze twee programma's gaan.
Nu jij je vraag zo stelt, zou het kunnen zijn dat er een bug in deze programma's zit? Maar dan moeten er toch veel meer mensen er last van hebben?
28
Hallo,

Microsoft Security Essentials is nou niet meteen het beste alternatief gezien de detectie op schadelijke software, maar deze werkt dus blijkbaar wel feilloos qua instellingen.
Wat betreft Emsisoft Anti-Malware en het Internet Security pakket gebruik ik deze ook, en vergelijkbare problemen zoals die ook van Bitdefender ben ik nog niet tegengekomen.

Wat betreft de problemen met Emsisoft kan je het eens voorleggen op hun forum, wellicht hebben hun wel vaker van dit probleem gehoord.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Het is even een noodoplossing om te kijken hoe dit gaat. Op zich doen wij niet zo heel veel met de computers, dus het kan wel even.
Ik wil je ontzettend bedanken voor je hulp en het meedenken. Dat heeft mij enorm geholpen! :dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiligingssoftware (algemeen)”